dvd speelt niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Youdragon

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
ik heb een omgebouwde playstation (LEGAAL!) en ik heb wat videoclipjes van de camera gebrand op een dvd (OOK LEGAAL). ik heb het gewoon gebrand in dvd formaat dus audio ts en video ts. maar op de dvd spele speelt die deze af maar bij mijn playstation niet, hoe zou dat komen?

Hi Youdragon,

Gebrande DVD-schijven zijn (nog) maar beperkt afspeelbaar op de (wat oudere) DVD-spelers.

Dat zal ook wel gelden voor jouw playstation. Niet alleen het bestandsformaat op je DVD is van belang, ook het soort DVD-schijf maakt veel uit.

De nieuwere DVD-spelers kunnen nu wel omgaan met DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, en dan daarin ook nog weer soorten en maten.

Probeer te achterhalen welke DVD's jouw playstation aan kan.

Pik de Firmaware van die speler van je Playstaton op ,Flash hem en hij draait weer als een lier

Youdragon zei:
ok maar wat is firmaware???

Yo!

Firmware=software van de firma, de fabrikant van je DVD-speler. Als je die update kunnen er misschien meer soorten DVD-schijfjes afgespeeld worden. (De "firma" voegt dat vaak later toe.) Dus, zoek uit wie jouw Playstation DVD-speler geproduceerd heeft, zoek op Internet z'n website op en kijk of je die nieuwe firmware kunt downloaden. Op een CD?DVD branden en in je speler doen, b.v. Moet je even uitzoeken.

Laatst bewerkt:
nou heb ik een ander probleem. dit heeft er misschien ook mee te maken.
een vriend van me heeft een film gebrand (hij heeft het zelf van avi naar dvd gezet) en vervolgens gebrand) op de dvd speler doet deze het wel maar op mijn playstation weer niet. terwijl met andere dvd`s (ook gebrand) het weer wel kan op de ps2

doe ik en mijn vriend hier soms wat fout??? want bij zijn ps2 de nieuwe lukt het ook niet.

Youdragon zei:
een vriend van me heeft een film gebrand (...)

op de dvd speler doet deze het wel maar op mijn playstation weer niet (..)

met andere dvd`s (ook gebrand) het weer wel kan op de ps2 (...)

bij zijn ps2 de nieuwe lukt het ook niet.

Hoe nu?

A. Heb je de nieuwe firmware al op je omgebouwde Playstation gezet?

B. Koop of huur een voor Playstation bestemde DVD en laat die test-spelen op een DVD- speler, jouw Playstation en de Playstation2 van je vriend.

Herhaal dat met een door jou gebrande DVD-R, daarna met een door jouw vriend in de zelfde bestandsindeling gebrande DVD-R.

Hoe nu?
A. Heb je de nieuwe firmware al op je omgebouwde Playstation gezet?
B. Koop of huur een voor Playstation bestemde DVD en laat die test-spelen op een DVD- speler, jouw Playstation en de Playstation2 van je vriend.
Herhaal dat met een door jou gebrande DVD-R, daarna met een door jouw vriend in de zelfde bestandsindeling gebrande DVD-R.

WAT lost dit op???

Youdragon zei:
ik heb een omgebouwde playstation (LEGAAL!)
Sinds wanneer is het ombouwen van Playstation 2 legaal.:eek: :p

Heb je niet een chip erin zitten, die je uit kunt schakelen?
Als ik dvd's wil afspelen op m'n omgebouwde Playstation 2, moet ik de chip uitschakelen. ik kan dit doen door op een bepaalde manier de Playstation 2 op te starten.

Welke versie/model Playstation 2 heb je?

@Bandit, Boeing737, Firmware updaten op de Playstation 2 heb ik nog niet van gehoord, is er mischien een link waarop dat uitgelegd/aangegeven is?
(legaal)

Laatst bewerkt:
maar wat kan ik nou doen???

en de playstation ombouwen is 100% legaal, het spelen van gekopieerde spellen is illegaal. playstation ombouwen kan je ook in een winkel doen.

maarre ik heb de dvd gebrand op een DVD+R van arita, andere dvd`s van + pakt deze weer wel,

ik heb echt geen -R maar zou dat helpen?

Boeing_737 zei:
Koop of huur een voor Playstation bestemde DVD en laat die test-spelen op een DVD-speler, jouw Playstation en de Playstation2 van je vriend. Herhaal dat met een door jou gebrande DVD-R, daarna met een door jouw vriend in de zelfde bestandsindeling gebrande DVD-R.

Hi Youdragon,

Wat ik hierboven al eens aan je voorstelde, was om simpelweg uit te proberen welke DVD-schijven nu wel of niet op jullie spullen gedraaid kunnen worden.
Daarna weet je beter welke het écht helemaal niet doen. Of: welke op de Playstion niet en welke op de DVD-speler wel.
Dan weet je beter waar de problemen precies zitten. Dan wordt ook duidelijker welke oplossing je moet zoeken. Als die er is:cool:

mijn playstation speelt wel DVD-R en DVD+R af met films, maar ligt het niet aan de brandspeed?

ik heb deze film dus (die ik heb overgezet en op mijn ps2 wil kijken) van AVI naar DVD omgezet met de programma WINAVI en ik heb gewoon de orginele waar je voor moet betalen.

speel ik het af op de dvd speler doet die het wel. speel ik het af op mijn ps2 speelt die het niet af...

Youdragon zei:
mijn playstation speelt wel DVD-R en DVD+R af met films, maar ligt het niet aan de brandspeed?
ik heb deze film dus (die ik heb overgezet en op mijn ps2 wil kijken) van AVI naar DVD omgezet met de programma WINAVI en ik heb gewoon de orginele waar je voor moet betalen.
speel ik het af op de dvd speler doet die het wel. speel ik het af op mijn ps2 speelt die het niet af...
Da's allemaal duidelijk. Wat brandsnelheid betreft: ook al kan je brander op 8x, ik neem nooit een hogere snelheid dan 4x (voor DVD's).

En als een DVD wel op je speler maar niet op je Playstation draait: misschien kan je Playstation hem gewoon niet "lezen" en daar is misschien niets aan te doen?

Je kunt hoogstens nog eens een lagere brandsnelheid proberen om te kijken of je Playstation hem dan wel "pakt"? ('t Kost al met wel wat schijven...:confused: )

Youdragon zei:
ik heb een omgebouwde playstation (LEGAAL!) en ik heb wat videoclipjes van de camera gebrand op een dvd (OOK LEGAAL). ik heb het gewoon gebrand in dvd formaat dus audio ts en video ts. maar op de dvd spele speelt die deze af maar bij mijn playstation niet, hoe zou dat komen?

je kan geen cd's die je zelf op dvd of op cd brand afspelen.
:p tenzij je een chip in je ps2 zet of je gebruikt scan magic of zoiets:p
:thumb: veel plezier:thumb:

CD spelen niet meer af

Hallo ik weet niet hoe je een nieuw bericht hier kunt plaatsen, daarom reageer ik hier maar op want ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar dan met CDs, want sinds kort pakt de dvd rom geen CDs meer, wel nog gewoon DVD maar CDs vertikt ie gewoon.
Ik snap op het moment niks meer van mijn Computer, klootding!
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan