Dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjongejonge

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2004
Berichten
77
Hallo kan mij iemand wat wijzer maken hier?

Indien ik een DVD wil afspelen met WMP krijg ik wel geluid maar geen beeld, verder geen meldingen..
Indien ik DVD wil afspelen met Nero showtime, krijg ik de melding dat ik in DxDiag de DirectDraw moet inschakelen, maar deze heb ik niet ter beschikking..
Met de beeldscherminstellingen kan ik het probleem ook niet oplossen.
Heb al verschillende software pakketen geprobeerd, o.a. winDVD geen succes..
Volgens de controlle wizard werken alle apparaten perfect en heb ik de meest recente drivers ter beschikking..

Weet hier misschien iemand waar te beginnen met dit probleem?? Wat mis ik en heb ik nodig ?
Waar kan ik indien drivers updaten of de juiste downloaden..

Bij voorbaat dank...
:8-0:
 
:) Zo te zien heb je directx nodig of het staat misschien uit?

Ga naar Start > uitvoeren > en type dxdiag en druk op > ok <
Ga nu naar het tabblad beeldscherm en kontroleer of het uitgeschakeld staat, zoja kun je het daar ook aanzetten.

Heb je geen directx dan kun je het hier downloaden
 
Dank je !? Maar,
DirectX versie 9.0c enduser runtime zat er al in volgens Dxdiag..
Doch blijven alle functies niet beschikbaar bij tablat beeldscherm..
Heb hem alsnog gedownload en opnieuw geïnstalleerd, geen succes..

Bij opmerkingen word dit weergegeven;

****Het systeem maakt gebruik van het algemene videostuurprogramma.
Installeer het videostuurprogramma van de hardwarefabrikant.
Klik op de knop DirectDraw testen om de werking van DirectDraw te testen.
Direct3D-functionaliteit niet beschikbaar. Controleer of u de laatste versie hebt van
het stuurprogramma van de hardwarefabrikant.****

Heb ik allemaal gedaan...

Het is een Compaq computer met de DVD ROM GDR8160B (16x/48x DVD-ROM)
En bij de aanschaf Compaq Read DVD V 1.0 erbij gekregen welke is geïnstalleerd..
Kan hier geen updates of info over vinden, onbekkend..
Het was aanvankelijk wel een XP Home editie en heb ik een upgrade naar professinal gedaan..

Directdraw test is oké..

Moet toegeven dat het materiaal toch bijna 3 jaar oud en is dit me eerste DVD die ik hierop probeer af te spelen.. Kan nergens achterhalen welk stuurprogramma ik niet heb en weet nog niet waar ik moet kijken om te zien welke ik wel heb..


:confused:
 
:confused: Mmmhhh
Het systeem maakt gebruik van het algemene videostuurprogramma.
Installeer het videostuurprogramma van de hardwarefabrikant.
Misschien zit hier het probleem dan, zo te zien wordt de standaard WinXP videokaart driver gebruikt en niet de driver die bij jouw video kaart hoort. Zit er eigelijk wel een video kaart in??? of maak je gebruik van onboard video van het moederboard?
 
Dat zal het laatste wel zijn "onboard video', heb die hele bak zo gekocht met standaard DVD ROM driver, de CD van ReadDVD v.1.0.. en de installatie discette van XP Heb er zelf 'n kaart met USB poorten bij gezet en gezien dat er verder niet veel in zit dan de kaart waar ook de monitor op aan gesloten is, zou verder niet weten wat die kaart allemaal inhoud..

Indien ik met Everest ga kijken wat ik allemaal in die bak heb. Zie ik bij multimedia een hele rammel Video Codecsen..
En vind ik deze adapter
"
""B01 D00 F00: Hercules 3D Prophet 4500 TV-Out Video Adapter"" en nog meer koeterwaals..

Kan bijna alle gangbare filmbestanden kijken behalve een DVD..
 
wazig ja

Op de Hercules site staat dit

you can now play games, view your PC-based DVDs

:confused: PC-based DVD's :8-0: , lijkt wel alsof de kaart zo gemaakt is dat hij geen DVD films voor een DVD speler wil afspelen.
 
Behoorlijk wazig ja !?..

Volgens Nero showtime moet ik de directdraw versnelling inschakelen,(heb ik dus niet)
indien dat niet kan moet ik de video adapter updaten..

Vind hier een vermeende update/grade :
http://us.hercules.com/support/link_drivers.php3?prodid=21&c=0&p=3
En word geadviseerd de oude drivers eerst te deïnstalleren..
Hier staat dan hoe dat moet :
http://us.hercules.com/support/readtechnote.php3?id=672&prodid=21&c=0&p=3
maar komt niet overeen met mijn systeem gegevens...

Volgens Driverguide toolkit heb ik alleen maar de laatste versies van Microsoft drivers in mijn
systeem en ziet die PowerVR kyro II van hercules een Unknown Divice...
Met dat programma kom ik ook geen stap verder dan de waarschuwing, dat ik de door hem geadviseerde drivers
op eigen risico mag installeren..

Wat zijn dan in hemelsnaam PC-Based DVD's???:8-0:
 
Tja als dat verwijderen van de windows drivers niet lukt zou ik het gewoon proberen om die hercules drivers eroverheen te installeren.

Enja PC-based DVD's zijn denk ik spelletjes op DVD waar lange filmpjes inzitten ofzo :confused:
 
Dankjewel voor de bijstand, ik wacht toch nog even af.. Het zal geen questie zijn van lukken, alles is te verwijderen, het is meer van welke drivers moeten eruit ??, en gaat de hele handel niet in conflict met elkaar indien ik de boel overschrijf of erbij plaats??...
Het vreemde is dat WinDVD verklaart alles aan te kunnen en die werkte zelfs ook niet..
Bij de unistall van WinDVD nam hij gelijk ook even alles mee en waren plots beide Disc Drives van mijn systeem verdwenen (kompleet weg, nergens meer te vinden) wat ik met systeem herstel heb opgelost. Dat is nu al de 2e keer in dit probleem dat ik systeemherstel heb moeten gebruiken.
Daarmee mag ik wel stellen dat het rommelen met de drivers geen kattepis is en goed fout kan gaan..
Gemerkt dat het systeem herstel ook niet geheel feilloos werkt zijn bugs heeft en een laatste red middel is..
:confused:

Maar toch, Thanks anyway

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan