leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

bv bas bv

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
ik heb nog een probleem met
Code:
<input type="text" name="fout" id="fout" value="iets" onclick='document.getElementById("fout").value="";'>
ik wil dat als imand zijn/haar naam intikt dat het dan niet word verwijdert:confused:

gebruik ipv onclick eens onFocus

[edit] iets te snel gelezen... Ik denk dat je het onclick gedeelte even moet verwijderen, dit zorgt ervoor dat hij steeds wordt leeg gemaakt denk ik...

Laatst bewerkt:
ik wil dat value fout wel word gewist

Laatst bewerkt:
Dan zul je eerst een functie moeten schrijven die de ingevoerde waarde controleerd.

Wat je nu hebt staan zorgt ervoor dat er waarschijnlijk niets gebeurt. (heb hem niet geprobeerd, geen tijd voor gehad)

Je zult dan bij het "submitten" van het formulier de waarde van het veld "fout" moeten controleren dmv een functie.

[als ik tijd heb zal ik wat uitproberen]

met een if else kan het michien wel
maar hoe kom je van javascript naar html?

document.write();

met document.write LAat je treXT OP HEt SChErM VERSChijnEN:thumb:

Hier kun je ook html codes in zetten :rolleyes:

[edit] Ik heb even het eerste script (bovenin) getest en bij mij werkt het zoals jij vraagt. Ik klik erop en de waarde "iets" wordt verwijderd. Misschien moet je even een duidelijker doel van dit script formuleren.

Laatst bewerkt:
laat dat script eens zien sorry van de HOOFTLETTERS m'n vriendje deet iritant

hier is mijn vraag nog eens

als je op

Code:
<input type="text" name="fout" id="fout" value="iets" onclick='document.getElementById("fout").value="";'>

klikt moet value="fout"weg gaan maar als je bijv. lol intikt en daarna klik je op

Code:

moet hij niet weg gaan

Laatst bewerkt:
Het script dat ik probeerde was gewoon degene die jij in je eerst post in dit topic had gezet.

Ik heb even gekeken bij het script dat ik heb gebruikt, ik denk dat dit precies doet wat jij bedoelt.

Code:
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<script language="javascript">
function clearText(thefield){
if (thefield.defaultValue==thefield.value)
thefield.value = ""
}

function addText(thefield, text){
if (thefield.value=="")
thefield.value = text
}
</script>
</head>

<body>
<input type="text" size="30" value="Vul hier uw naam in" name="" 
maxlength="50" onFocus="clearText(this)" onBlur=addText(this,'Vul hier uw naam in')">
</body>
</html>

Hierbij is het zo dat alleen wanneer het veld leeg is de text weer verschijnt en als er ook maar een teken in staat hij bij een "onclick" niet weer leeg raakt.

Nu is dit maar een heel simpel (maar voor mij toen effectief) script, ik denk dat jij zelf wel hem verder kan uitwerken.

Mooi zo, het is in ieder geval geen moeilijk script. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan