Informatie: Voedingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een aanrader voor 500 watt:

OCZ Modxtream PRO 500 watt modular

ik heb hem, en een superfijn ding!
 
Nieuwe aanvulling, op basis van een lijst van onze concollega's van Bouweenpc.nl ( http://forum.bouweenpc.nl/topic/3740/1 )

Ik zal een poging wagen deze lijst aan te vullen. Mijn aanvullingen zal ik dikgedrukt maken. Ik heb ook gemerkt dat de lijst van bouweenpc.nl verschilt met mijn bron. Ik zal moeten nakijken welke klopt.
Belangrijke waarschuwing: Het is gebaseerd op informatie van internet. Het is het stroomverbruik van alleen de videokaart en dus niet van een totaal systeem.
Het is belangrijk dat je bij de keuze van een voeding naar het totaalplaatje.
Bij een upgrade van de videokaart is het wel handig de oude videokaart met de nieuwe te vergelijken.

De aanvullingen

ATI
HD5870 - 25W-205W
HD5850 - 24W-157W
HD5770 - 22W-115W
HD5750
HD4770 - 37W-120W
HD4890 - 65W-268W


Mijn bronnen:
http://benchmarkreviews.com/index.p...k=view&id=295&Itemid=72&limit=1&limitstart=10
 
Laatst bewerkt:
Konig ook in het lijstje?

Hallo Marsmannetje, zeer behulpzaam item; dank! :thumb:

Met een vermoedelijk kapotte voeding gisteren gezocht op internet. Daar kom ik het merk Konig nog al eens tegen, maar nog niet in de opsomming over alle kwaliteiten voedingen.
Klopt dat (is het zó erg?):)

groet,
 
HKC is een merk waar ik niet meer over te spreken ben. Ik heb destijds een USP5565 van 565 Watt gehaald. Ik heb er een half jaartje mee kunnen draaien voordat de eerste harde schijven het op gaven. (De pc werd zeer traag en reageerde vaak niet meer zodat alleen een harde reset nog uitkomst gaf.) Ik heb één harde schijf terug kunnen krijgen omdat deze nog in de garantieperiode zat. Twee andere harde schijven zat geen garantie meer op en dat kostte mij destijds 320GB aan opslag. Vervolgens een 1000GB schijf gehaald en deze gaf na weer een halfjaar draaien problemen. Dit lag niet aan de schijf want iemand anders met dezelfde schijf had geen problemen. Daardoor toch eens aan mijn voeding gaan denken omdat ik wist dat het geen A-merk was. Vervolgens een voeding gehaald van Coolermaster dit is de Silent proM van 600 Watt. Na het installeren van de voeding gemerkt dat mijn pc weer op kon starten en meteen een vooruitgang in peformance gemerkt.
Wat anders tot een data verlies drama was uitgelopen is nu verholpen door een goede voeding. HKC dus niet meer kopen.
 
Heb op een site een computer samengesteld waarbij ik een betere voeding wou. Hier is alleen keuze uit Ms-Tech en zoals hier al staat aangegeven is deze drama. Enige andere voeding die te kiezen is is de 'Yours 420 Watt ATX Voeding'. Is hier iets over bekend?

Wil het gebruiken op 1 van de volgende specificaties:

Optie 1
Intel Core 2 Quad Q8400, 4 x 2,6 GHz, 4MB Cache, 1333 MHz FSB, en revolutionaire 45nm architectuur
Moederbord AsRock G31M-S, met de snelle G31 en ICH7 Chipsets.
GeForce 9600GT, 512mb DDR3, 256bit
Maxtor Diamondmax 21, 250GB, 7200 RPM, SATA
Kingston 2048 MB DDR-II, 800 Mhz

Optie 2
AMD Phenom II X4 920 Quad-Core (4 x 2.8 GHz, 8MB Cache, 2000MHz FSB en revolutionare 45nm technologie)
Moederbord AsRock K10N78M
Videokaart Saphire ATI Radeon HD4650 512mb, DRR2, 128bit
Maxtor Diamondmax 21, 250GB, 7200 RPM, SATA
Kingston 2048 MB DDR-II, 800 Mhz
 
Ook niks, die Yours. Hou je aan de A-merken uit dit topic en het gaat goed.

Toevallig een PC van Dragon Computers???
 
Er zijn hier al heel wat probleem pc's van dragon voorbij gekomen, vandaar mijn vraag.
Je ziet het, ontdekte het gelijk
 
Kwam deze voeding tegen bij een setup: Evertech 500 Watt, denk dat deze standaard bij de kasten van hen zit (Evertech ATX-802). Hier is weinig over te vinden op Google. Weet iemand meer?
 
misschien hebben we hier ook wat aan: www.thiando.nl

pc componenten --> voedingen. hier staat de efficientie van de voedingen bij.(bij de meeste) wellicht ook handig.
weet alleen niet of die website betrouwbaar is. want zal er wel een keer wat willen bestellen.
 
Laatst bewerkt:
"Heel Slecht:
Deze voedingen kunnen je systeem echt in de problemen brengen. Dit soort voedingen zou niemand moeten kopen.


Spire
"


Ik vraag me af wat er 'slecht' is aan de Spire? Zelf heb ik een Spire met 500 watt al bijna 5 jaar draaien en nog nooit een probleem mee gehad(draait momenteel al maanden 24/7).
 
in't nieuwe systeempje van mij zit nu een OCZ StealthXStream 500 Watt. Ik denk dat dat wel goed gaat komen :) .
 
Mooi gemaakt Marsmannetje!!

Ik merk dat ''Konig'' er niet bij staat. Kun je daar misschien een onderzoekje naar plegen? Deze voeding zit in een oude pc en volgens site's is dit een stille voeding.

4c835f45bf954-PB260730.JPG
 
Handige lijst!
Hoe zit het met Lite-on? (gewoon nieuwsgierig, m'n oude hp had een lite-on voeding)
 
handige lijst maar ik mis het merk aero cool ik heb hier een 730 watt voeding van en ben zeer tevreden
 
Antec Basiq Power slecht? Ik heb hier de 430 watt versie en draai er een 125 watt processor op met een geoverclockte HD6850 in combinatie met 2 hardeschijven... hoezo slecht?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan