video bios???????

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Zodra ik met de videokaart-toestanden bezig ben gaat het me duizelen. Vandaag de nieuwe detonator gedownload van Nvidia.
Kom ik met Aida32 tegen: Uw video bios is meer dan 2 jaar oud.
Bij MSI zie ik zoiets niet. Zit die video bios in het moederbord flashen als onderdeel????

Ik zit eigenlijk al ruim een een jaar met een verkeerde driver waardoor ik niet afsluit.
Kan dit hiermee te maken hebben?

groetjes Elisa

Aida zegt dat 'standaard' tegen een bios die 2 jaar of ouder is. In 99% van de gevallen is het een kreet die overbodig is.
Het heeft niets te maken met je moederbord (tenzij je on-board videokaart hebt) maar alles met je videokaart.
Uit je verhaal begrijp ik dat je problemen hebt met de drivers van de videokaart.
Weet je 100% zeker dat het driver probleem met je videokaart te maken heeft? Je hebt dan inmiddels ook al verschillende drivers geprobeerd?
Welke merk en type videokaart heb je en welke driver versie gebruik je nu (en welk OS)?

Nou, dan kan het in ieder geval niet aan de videokaart liggen. Ik heb MSI MS-8808 Nvidia TnT M64 en dat is een kaart.
Ik neem altijd de videodetonator en heb juist de laatste binnen.
Geluid zit wel onboard. Ook gisteren gedaan.
Chipsets ook. (4 in one)
Wat rest me dan nog als ik een verkeerde driver heb?

Je deinstalleerd wel eerst de oude drivers voordat je de nieuwe installeert?

Met audio heb ik dat gedaan in apparaatbeheer.
Moet je dat met 4 in one ook doen?
Met die videokaart heb ik niets gedaan maar ik heb wel gezien dat hij nu werkt. (ergens.....vraag me niet waar)

Ik doel op de videokaartdrivers.

Het is de bedoeling dat je eerst de oude verwijderd in configscherm/software en daarna pas de nieuwe installeert

He he, en daar ging ik dus steeds de mist in. En maar braaf detonators installeren :)
Nu zie ik in apparaatbeheer bij beeldschermadapters 4533 staan en sept. 2003. Daar stond nog steeds 2001!!
Bedankt!

In een of ander staatje stond er geen kleurenprofiel onder Nec. Is het goed dat ik daar Nec compatible heb opgegeven?

Nu ga ik eens kijken wat hij doet met afsluiten.

Sluit nog steeds niet af :(
Welke drivers moet ik nog meer nakijken?

Ja ik heb XP.
Advanced power management? Als dit te maken heeft met slaapmode, uit na een uur enz dan heb ik het allemaal uitgeschakeld.

Zojuist heb ik weer eens MSI live update geprobeerd en zoals gewoonlijk krijg ik de volgende error als hij met Mainboard driver version bezig is.
'De instructie op 000432757 verwijst naar geheugen op 0x0155ff68. De lees of schrijfbewerking (read) op het geheugen is mislukt.'

Het lukt me dus al een hele tijd niet om het op die manier bij te werken. Zou ik een tijd terug verkeerd geflashed hebben?

Laatst bewerkt:
rechtermuisklik op bureaublad, eigenschappen, schermbeveiliging, energie instellingen, tabblad APM, en vink het vakje aan

Daar ben ik inderdaad al eens mee bezig geweest.
Bij mij valt er niets aan te vinken.
Ik zie wel dingen zoals slaapstand staan, beeldscherm uitschakelen (nooit), vaste schijf uitschakelen (nooit), systeem uitschakelen (nooit)en wat ik wil dat er gebeurt als ik de pc op de knop druk.
Heb je met chipsets wel APM? Ik klets maar wat.

Dan ondersteunt je moederbord (nog) geen APM.

Je zou eens kunnen zoeken in de BIOS of je daar iets kunt vinden

Ben ik gisteren mee bezig geweest. Je ziet Powermanagement wel staan maar nou niet direct iets om aan of uit te zetten. Er waren een soort andere opties waarvan ik dacht: lekker laten zitten :)

Je hebt videodrivers, sounddrivers, mainborddriver.
ADSL ook? Zijn er nog meer?

Dit is trouwens mijn moederbord.

Het enige verschil met de rekening is dat daar staat MSI K7T2A-Pro en op de Site K7TPro2A. Ik dacht dat dit een omzettinkje was.

Laatst bewerkt:
Voor wat betreft de LiveUpdate foutmelding, MSI vindt dan dat je ActiveX moet aanzetten bij je internet beveiligings opties.
Weet niet of het waar is, maar even nakijken kan geen kwaad.

Er zijn verschillende Active X regels.
Welke moet ik inschakelen?
Zodra ik te zien krijg "Weet u het zeker???" dan durf ik niets meer.

Dat vertellen ze nou net niet.
De vraag "weet U het zeker" krijg omdat ActiveX ook voor minder vriendelijke doeleinden gebruikt kan worden.
Even aanzetten tijdens live update en daarna weer uit beperkt het risico wel tot een minimum.

Hoe heb jij ze op het moment staan?

Ik heb nu

1 uit
2 in
3 in
4 vragen
5 uit

Zo staan ze bij mij ook, je zou degene die op uit staan, tijdelijk op vragen kunnen zetten, zou hou je zelf nog een beetje controle.

Ja, dat dacht ik ook. Als jij ze zo ook hebt zal het wel origineel zijn. Toch vreemd dat ik voorheen wel MSI update zo kon doen. Ik zal het eens zo zetten en uitproberen.
Nu valt mijn radio (na nieuwe sounddriver) in storing en bevriesd de hele boel compleet incl. taakbeheer door ntdll.dll. Gestoord word ik van die drivers :(

Even later: Nou dat helpt niets :( Even offline en dan nog eens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan