ps2 ombouwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Franz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Franz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
hallo,
als je een ps2 laat ombouwen,
werken gekopieerde ps1 spellen dan ook?

Zover ik weet wel.
Maar er is maar een manier om dat zeker te weten.

Gewoon doen, onthoud wel dat garantie afgelopen als je de pS2 laat ombouwen.
Gaat hij stuk dan is hij ook echt stuk.

is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

ja hoor die werken allemaal prima kijk maar eens op

[edit mod] link verwijderd [/edit mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
@ pcpeet

lees de huisregels van helpmij eens zou ik zeggen.

het plaatsen van een modchip is niet illegaal

Het plaatsen van een modchip is niet illegaal net zoals een backup maken van een game.
pas als je de boel gaat lopen VERKOPEN dan is het illegaal

Artikel 32a

Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, te vergemakkelijken

er ligt simpel weg een juridische uitspraak waarin het ombouwen van playstation en aanverwante consoles verboden is.

zolang het tegendeel niet bewezen wordt gaan we er hier op helpmij niet op in.

lees ook de huiregels eens

ai ai

Dus het is simpel weg nog niet illegaal dus dan zouden we er toch over kunnen discuseren:evil: :thumb:

huisregels

Ik heb de huisregels gelezen.

Alleen gaan mijn links niet over warez maar hardware.
:D

Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk

betekend heel simpel dat het ombouwen of op een andere manier iets omzeilen, kraken etc niet toegestaan is.
een playstation is dus niet bedoeld om te gaan ombouwen omdat er dan gekopieerde spellen op te spelen zijn.
De rede dat er een beveiliging ingebouwd is die dit verhinderd mag duidelijk zijn.

de gerechtelijke uitspraak hier over is zelfs in 2002 al gedaan.

Ombouwen PlayStations strafbaar in Nederland
Donderdag, 25 april 2002 - Commercieel PlayStations ombouwen, om er ook illegale en buitenlandse games mee te kunnen spelen, is niet toegestaan.

Dat heeft de rechtbank van Breda woensdag besloten in een rechtszaak tegen Psxombouwlijn, een ombouwer van PlayStation-spelcomputers.

De rechtszaak was aangespannen door de auteursrechtenorganisatie Stichting Brein, Sony (de fabrikant van PlayStation) en enkele andere belanghebbenden waaronder Microsoft, Davilex en Bruna.

Volgens de uitspraak mag de ombouwer, die onder meer handelde onder de naam 'Psxombouwlijn' en 'Ps2games', niet langer spelcomputers van Sony ombouwen of handleidingen verspreiden zodat eigenaars van een PlayStation het zelf kunnen doen.

Bovendien moet Psxombouwlijn binnen drie weken de namen en adressen van de toeleverancier van de zogeheten modchips ('modified chips') geven. De modchips zorgen ervoor dat gebruikers van een PlayStation de beveiliging op de software kunnen omzeilen.

De rechter was niet gevoelig voor het verweer van Psxombouwlijn dat de modchips met name zijn bedoeld om hardware en software 'compatibel' te maken, zodat reservekopieën of spellen die zijn gekocht in Noord-Amerika of Japan kunnen worden afgespeeld op een 'Europese' PlayStation.

Volgens Sony is het niet nodig om een reservekopie te maken: beschadigingen van een spel kunnen eenvoudig worden hersteld. De rechter hecht naar eigen zeggen geen geloof aan de stelling dat modchips zouden worden gebruikt om van buiten Europa geïmporteerde PlayStation-games te kunnen spelen.

bron http://www.webwereld.nl/nieuws/11012.phtml

Geplaatst door pcpeet
Ik heb de huisregels gelezen.

Alleen gaan mijn links niet over warez maar hardware.
:D

Jou links verwijzen naar zaken die in NL niet toegstaan zijn dus gaan de huisregels wel degelijk daarover.

vaag

waarom zijn er dan nog steeds tientallen zaken waar je het kan laten doen er zijn zelfs gewoon winkels die dit doen ik heb hem zelf laatst ook laten ombouwen in een winkel midden in de stad??
Een speciaal zaak voor het laten ombouwen van een ps2 geregistreerd bij de kamer van koop handel.
Die man zei dat er niks illegaals aan is en adverteerd gewoon in de kranten.
als het dan zo illegaal is waarom bestaan al die winkels en sites dan nog???

Waarom bestaan er nog steeds websites waar ze mp3 aanbieden waarom bestaan er winkels die opvoersetjes voor een bromfiets verkopen en zo kan ik nog uren doorgaan ;)

die gerechterlijke uitspraak ligt er en hier op helpmij proberen we ons aan de regels te houden om evt problemen met sponsors te voorkomen.

ik ga hier verder ook niet over in discussie zo zijn de huisregels hier op helpmij nu eenmaal die hebt je geaccepteerd toen je lid werdt van dit forum en heb je je dus aan die huisregels te houden.

ok

ok geen probleem maar forums zijn er toch voor discussies :p

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :evil:

Re: ok

Geplaatst door pcpeet
ok geen probleem maar forums zijn er toch voor discussies :p

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :evil:

sommige forums zijn er inderdaad voor discussie.
hier houden we normaal gesproken geen discussies in een topic wat over een pc probleem gaat.

het is ook niet echt iets om discussie over te voeren vindt ik het is duidelijk beschreven hoe de rechterlijke macht hierover denkt ;)

Of te wel, er is maar 1 manier om het uit te testen.

@pcpeet
Iedereen kan naar de KvK gaan om zich in te laten schrijven voor een bedrijf. KvK interesseert het niet wat voor bedrijf het is.
Daarom schieten dit soort bedrijfjes als paddestoelen uit de grond.
Het is wel degelijk illegaal om dit soort zaken te doen.

Tazman zegt dit niet voor niks dat er regels zijn,

Greetz

lol

Ja jullie hebben gelijk:o lol ff onderzoek gedaan maar het klopt het is ILLEGAAL :p wel achterlijk dat ze het gewoon toestaan :( maar ja dat is nederland he
zelfde als weed mag niet maar er zijn honderden coffeeshops:thumb: lekker duidelijk:confused:

Re: lol

Geplaatst door pcpeet
Ja jullie hebben gelijk:o lol ff onderzoek gedaan maar het klopt het is ILLEGAAL :p wel achterlijk dat ze het gewoon toestaan :( maar ja dat is nederland he
zelfde als weed mag niet maar er zijn honderden coffeeshops:thumb: lekker duidelijk:confused:

welkom in holland ;) waarom denk jij dat de meeste toeristen zo gek zijn op amsterdam :D echt niet alleen voor de mooie gebouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan