Mxstream ADSL verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdXenos

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2001
Beste mensen,

Op het moment heb ik echt een raar probleem.

Sinds ik service pack 2 van Win Xp heb geinstall. valt mijn ADSL Internet verbinding regelmatig weg.

Als ik MSN Messenger gebruik, en deze staat een tijd aan, dan vervalt mijn verbinding, tenminste dat lijkt erop.

Echter zie ik in de systeemtray van mijn ADSL verbinding nog activitieit, maar ik kan geen internet pagina's meer zoeken, erg vaag dus.

Omdat ik in eerste instantie er vanuit ging dat het MSN 7.0 BETA versie lag, ben ik overgestapt naar MSN 6.2, helaas viel deze ook met regelmaat uit.

Nu dacht ik dat het aan de firewall van de SP2 lag, helaas is dit niet het geval.

De volgende dingen heb ik geprobeerd:

- MSN Messengers verwisselt
- Firewall van SP2 uit/aangezet
- en computer geformateerd

Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. ik maak geen gebruik van een router.

Technische Specs:

Planet Comfort ADSL
LAN instellingen:
Internet-protocol TCP/IP
IP: 10.0.0.150
Subnetmasker: 255.255.255.0
Hostname: 10.0.0.138 pc1
Beveiliging instellingen geavanceerd:
Codering niet toestaan (server verbreekt verbinding als deze codering verbreekt)
Niet gecodeerd wachtwoord (PAP)

Deze gegevens komen van Planet Internet, deze heb ik jaren gebruikt en sinds deze week een hoop problemen.

Voor mensen die Planet Comfort ADSL (Mxstream) hebben, komen deze gegevens wel bekend voor.

Heeft u een suggestie of een oplossing, laat het me aub weten.

Alvast bedankt.

Gr.

AdXenos

Even ter informatie,gezien je interne ip nummer maak je gebruik van een speedtouch,waarschijnlijk 510 en dan maak je wel gebruik van een router,want dit is een ethernetmodem.

Heb je deze problemen toevallig na de snelheidsverhoging gekregen ?

Geplaatst door upsidaisy
Even ter informatie,gezien je interne ip nummer maak je gebruik van een speedtouch,waarschijnlijk 510 en dan maak je wel gebruik van een router,want dit is een ethernetmodem.

Heb je deze problemen toevallig na de snelheidsverhoging gekregen ?

Heb je deze problemen toevallig na de snelheidsverhoging gekregen ? [/B][/QUOTE]

Ik had niet direct last van na de snelheidsverhoging, tenminste, deze verandering is toch al een paar weken geleden?

Ja het klopt, ik maak gebruik van een interne IP nummer. En ik heb een VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet Adapter (netwerkkaart). Maar ik dacht dat een router altijd een apart device was.

Hopelijk jou een beetje te hebben geïnformeerd.

Gr.

AdXenos

Geplaatst door AdXenos

Ik had niet direct last van na de snelheidsverhoging, tenminste, deze verandering is toch al een paar weken geleden?

De verhoging is afhankelijk van je postcode en centrale dus dat kan ik niet beoordelen.Misschien is het zinvol om even te controleren want er zijn veel plannet abbo's die problemen hebben sinds de snelheidsverhoging.

Weet jij toevallig waar ik deze info kan vinden, is dit online verkrijgbaar of dien ik persoonlijk contact met Planet op te nemen.

Ik ben in iedergeval blij om te horen dat het een bekend probleem is.

Bedankt voor je hulp en de info.

Gr.

AdXenos

Geplaatst door AdXenos
Weet jij toevallig waar ik deze info kan vinden, is dit online verkrijgbaar of dien ik persoonlijk contact met Planet op te nemen.

Ik ben in iedergeval blij om te horen dat het een bekend probleem is.

Bedankt voor je hulp en de info.

Gr.

AdXenos

Dit is het enige wat ik heb gevonden:

Laatste update: 20-02-2005 20:30

Actuele meldingen

20-02-2005 11:39 uur. ADSL storing diverse regio's (opgelost)
Als gevolg van een storing op 19-02-2005 van 8:00 tot 17:30 was het in een aantal regio's niet mogelijk om een werkende ADSL verbinding tot stand te brengen of data te genereren. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.

Ik hoop dat het inderdaad is verholpen :)

Gr.

Adxenos

Je zou even in kunnen loggen op je modem en kijken welke snelheid er staat bij up en down en dit zetten naast je snelheid van je abbo.

Doe anders een Speedtest en kijk wat je down en upload is.

Vragen is niet dom toch ?

Tik in de browserbalk het volgende:

10.0.0.138 en geef dan enter dus let op:GEEN WWW er voor.

Dan kijk je bij Service Info Bandwith up/down

Ik heb net even gekeken, maar ik kan nergens Service Info vinden. Nu wilde ik voor de 2de keer kijken, vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord.

Gr.

AdXenos

Geplaatst door AdXenos
Ik heb net even gekeken, maar ik kan nergens Service Info vinden. Nu wilde ik voor de 2de keer kijken, vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord.

Gr.

AdXenos

Als het goed is heb je ooit eens tijdens de installatie ingevoerd en ik hoop voor je dat je die nog weet of hebt opgeschreven anders wordt het moeilijk.

Ik ben bang dat ik dat niet meer weet, het is 4 jaar geleden ofzo iets.

Ik w88 het ff af of het nu wel goed gaat.

In iedergeval bedankt.

Gr.

AdXenos

Misschien heb je dan nog een " oude Speedtouch" Home genaamd,waardoor de info wellicht niet beschikbaar is.Ik neem aan dat je problemen idd veroorzaakt worden door de snelheidsverhoging die KPN aan het doorvoeren is.Planet heeft daar veel problemen mee en het merkwaardige is dat er op de site alszodanig niks over te vinden is.Kijk maar eens op www.tweakersnet.nl daar zijn topics met 8 bladzijden en meer.een grote klaagzang.

Doe anders zelf eens een test op www.speedtest.nl of www.mordax.nl en kijk wat de resultaten zijn tov je abbo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan