Beste mensen,
Op het moment heb ik echt een raar probleem.
Sinds ik service pack 2 van Win Xp heb geinstall. valt mijn ADSL Internet verbinding regelmatig weg.
Als ik MSN Messenger gebruik, en deze staat een tijd aan, dan vervalt mijn verbinding, tenminste dat lijkt erop.
Echter zie ik in de systeemtray van mijn ADSL verbinding nog activitieit, maar ik kan geen internet pagina's meer zoeken, erg vaag dus.
Omdat ik in eerste instantie er vanuit ging dat het MSN 7.0 BETA versie lag, ben ik overgestapt naar MSN 6.2, helaas viel deze ook met regelmaat uit.
Nu dacht ik dat het aan de firewall van de SP2 lag, helaas is dit niet het geval.
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- MSN Messengers verwisselt
- Firewall van SP2 uit/aangezet
- en computer geformateerd
Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. ik maak geen gebruik van een router.
Technische Specs:
Planet Comfort ADSL
LAN instellingen:
Internet-protocol TCP/IP
IP: 10.0.0.150
Subnetmasker: 255.255.255.0
Hostname: 10.0.0.138 pc1
Beveiliging instellingen geavanceerd:
Codering niet toestaan (server verbreekt verbinding als deze codering verbreekt)
Niet gecodeerd wachtwoord (PAP)
Deze gegevens komen van Planet Internet, deze heb ik jaren gebruikt en sinds deze week een hoop problemen.
Voor mensen die Planet Comfort ADSL (Mxstream) hebben, komen deze gegevens wel bekend voor.
Heeft u een suggestie of een oplossing, laat het me aub weten.
Alvast bedankt.
Gr.
AdXenos
Op het moment heb ik echt een raar probleem.
Sinds ik service pack 2 van Win Xp heb geinstall. valt mijn ADSL Internet verbinding regelmatig weg.
Als ik MSN Messenger gebruik, en deze staat een tijd aan, dan vervalt mijn verbinding, tenminste dat lijkt erop.
Echter zie ik in de systeemtray van mijn ADSL verbinding nog activitieit, maar ik kan geen internet pagina's meer zoeken, erg vaag dus.
Omdat ik in eerste instantie er vanuit ging dat het MSN 7.0 BETA versie lag, ben ik overgestapt naar MSN 6.2, helaas viel deze ook met regelmaat uit.
Nu dacht ik dat het aan de firewall van de SP2 lag, helaas is dit niet het geval.
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- MSN Messengers verwisselt
- Firewall van SP2 uit/aangezet
- en computer geformateerd
Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. ik maak geen gebruik van een router.
Technische Specs:
Planet Comfort ADSL
LAN instellingen:
Internet-protocol TCP/IP
IP: 10.0.0.150
Subnetmasker: 255.255.255.0
Hostname: 10.0.0.138 pc1
Beveiliging instellingen geavanceerd:
Codering niet toestaan (server verbreekt verbinding als deze codering verbreekt)
Niet gecodeerd wachtwoord (PAP)
Deze gegevens komen van Planet Internet, deze heb ik jaren gebruikt en sinds deze week een hoop problemen.
Voor mensen die Planet Comfort ADSL (Mxstream) hebben, komen deze gegevens wel bekend voor.
Heeft u een suggestie of een oplossing, laat het me aub weten.
Alvast bedankt.
Gr.
AdXenos