asp contact formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deci456

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
hallo iedereen ... ik heb een contactformulier gemaakt en op mijn localhost werkt die perfect maar wanneer ik hem gebruik op het internet (met name hosted door brinkster) dan geeft hij deze fout:

CDO.Message.1 error '80040220'
The "SendUsing" configuration value is invalid.
/_/_/_/1337yannick1337/contact.asp, line 42

weet iemand wat aangepast moet worden in mijn code ? of ligt het aan de host want blijkbaar wilt hij mail.send niet uitvoeren ...
hier is mijn code:

<html>
<body>
<%

' declaratie
dim Verzender
dim Ontvanger
dim Onderwerp
dim Naam
dim Tekst

' gegevens ophalen
Verzender = Trim(Request.Form("Verzender"))
Onderwerp = Trim(Request.Form("Onderwerp"))
Naam = Trim(Request.Form("Naam"))
Tekst = Trim(Request.Form("tekst"))

' E-mail opmaken
Dim Inhoud
Inhoud = Inhoud & "Naam: " & Naam & VbCrLf
Inhoud = Inhoud & "tekst: " & Tekst & VbCrLf

' E-mail versturen
Dim mail
Set mail = Server.CreateObject ("CDO.Message") 'Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

'stukje code mogelijk nodig bij PLESK webserver
'mail.Configuration.Fields.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing") = 2
'mail.Configuration.Fields.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver") = "<ipadres>"
'mail.Configuration.Fields.Update

mail.To = "deci456@hotmail.com"
mail.From = Verzender
mail.Subject = Onderwerp
mail.textBody = Inhoud

' error/bevestiging
If (Trim(Verzender)="") or (Trim(tekst)="") Then
Response.Redirect("error.html")
else
mail.Send
Response.Redirect("contact2.html")
end if

%>
</body>
</html>

De manier waarop je wil zenden is die van CDONTS en niet van CDO. Dus pas de volgende regel aan:

Set mail = Server.CreateObject ("CDO.Message") 'Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

maak daarvan

Set mail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

De manier waarop je wil zenden is die van CDONTS en niet van CDO. Dus pas de volgende regel aan:

maak daarvan

Set mail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

helemaal niet deze functie had ik alreeds er voor geprobeerd maar deze werkte niet hij gaf namelijk een fout
en met deze functie lukt het me lokaal een mail te versturen dus het ligt aan die host volgens mij ... anyway cursusboek asp is onderweg en webhostingpakket bij een betaalde host ook dus zal meteen opgelost zijn
deze code is allicht juist hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan