Apache mods

Status
Niet open voor verdere reacties.

SMC - FM

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
hallo iedereen,

ik heb een eigen webserver (Apache), ik zou daar graag ook nog andere mods op willen installeren. ik heb al PHP 5.xen ik zou graag ook nog perl, python en ASP willen installeren. kan iemand mij dit uitleggen ???

SMC - FM.

Hallo,

Dit is precies de vraag die ik net wilde gaan stellen. Op de apache website zijn verschillende mods te downloaden, onder andere voor perl en die beveiligde verbinding dat je https:// moet doen. Ik heb hier wel interesse in maar ben bang dat het mijn apache verpest. Graag wat tips/uitleg.

ps. waarschijnlijk zal https:// (ssl?) wel iets anders zijn dan bijvoorbeeld een mod van perl, graag wat hulp.

Ik heb maar 1 tip nog voor je: Als je apache2triad download, dan heb je automatisch ook de mogelijkheid om apache2ssl op te starten.

Zie bijlage.

Heb ik verder niet mee geexperimenteerd (uitsluitend gewone apache), dus daar moet ik het verder bij laten. Kijk verder op de apache2triad site (o.a. op het ondersteuningsforum en de FAQ).

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• apache2triad.JPG
    apache2triad.JPG
    15,1 KB · Weergaven: 52
moet ik dan eerst mijn vorige apache EN MySQL er afgooien en mijn slecht werkende mailserver (en eventueel ook mijn FTP server??)

moet ik dan eerst mijn vorige apache EN MySQL er afgooien en mijn slecht werkende mailserver (en eventueel ook mijn FTP server??)

Je kunt natuurlijk niet meerdere programma's op 1 poort laten 'luisteren' naar verbindingen vanaf het internet (of je lokale netwerk), dus ik raad je inderdaad aan om je oude apache te deïnstalleren (wel de inhoud van je websites veiligstellen en ook het httpd.conf configuratie-bestand, kun je met enkele aanpassingen voor de padnamen gewoon hergebruiken in Apache2triad).

Je kunt hem ook laten staan als je wilt, maar dan moet je wel opletten niet beide Apache services tegelijktijd te draaien. Dat geeft problemen (heb ik zelf hier gemerkt), zelfs als je ze op verschillende poorten laat 'luisteren'.

Ook MySql zou ik deïnstalleren, maar je kunt het eventueel laten staan. Indien je het laat staan, dan zul je in je Php-pagina's waarschijnlijk aanpassingen moeten doen voor het juiste MySql database-password, en 2 MySql-services tegelijkertijd draaien is niet goed.
Ga je je 'oude' versie deïnstalleren, altijd een dump/backup/export maken van je databases/tabellen, voor de zekerheid.

De FTP-server is eenvoudig (SlimFTP) in Apache2triad, maar werkt prima (vind ik zelf dan). Ook je oude kun je laten staan, dan activeer/start je SlimFTP gewoon niet.

Succes,

Tijs.

ff een niet al te slimme vraag maar toch,
hoe deïnstalleer ik Apache (en MySQL) gewoon via configuratiescherm in windows?

PS:
bedankt voor de snelle reacties

ff een niet al te slimme vraag maar toch,
hoe deïnstalleer ik Apache (en MySQL) gewoon via configuratiescherm in windows?

PS:
bedankt voor de snelle reacties

Ik weet niet hoe je Apache en MySql hebt geïnstalleerd, maar normaal gesproken vind je ze wel terug in Configuratiescherm.
Indien niet, dan even kijken in de programma-groep: start -> (alle) programma's -> [kijk in de juiste programma groep of daar misschien iets staat dat lijkt op uninstall xxxxx]

Succes,

Tijs.

ik ga nu apache 2 trade installeren maar daar zit toch geen ASP bij he? kan ik daar apache::asp ernaast installeren??

ik ga nu apache 2 trade installeren maar daar zit toch geen ASP bij he? kan ik daar apache::asp ernaast installeren??

Geen ervaring mee, maar als je apache::net in een andere map installeert dan apache2triad én ervoor zorgt dat niet beide apache servers tegelijkertijd actief zijn/draaien lijkt het mij dat ze prima samen geïnstalleerd kunnen staan op je pc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan