index.html veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter cako
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cako

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2009
hallo allemaal,

graag zou ik weten hoe je de index.html pagina veradenderd. mijn huidige index.html moet gekopierd en geplakt (divjes etcetc) bedrijf.html worden. en voor mijn nieuwe index.html heb ik een neiuwe pagina inelkaar gezet. hoe zorg ik ervoor dat de nieuwe pagina mijn index word? ik heb al geprobeerd om de huidige index te veranderen in de nieuwe maar dan werkt de link naar de index.html niet meer! alvast bedankt!

Je moet de pagina waarmee je wilt openen "index.html" noemen.
Van daaruit kun je linken naar elke pagina die je wilt.

Je moet de pagina waarmee je wilt openen "index.html" noemen.
Van daaruit kun je linken naar elke pagina die je wilt.

ja dat heb ik gedaan maar het rare is dat als ik in bedrijf html zit en ik klik op TOM V en dat ik dan niet terug kan gaan naar mijn index.html en dit is bij alle subpaginas zo. maar via index kan ik wel overal naar toe gelinkt worden. hierbij de codes:

<li> <a href="index.html">TOM V </a></li>

<li><a href="bedrijf.html">Bedrijf</a></li>
<li><a href="producten.html">Producten</a></li>
<li><a href="machinepark.html">Machinepark</a></li>
<li><a href="materialen.html">Materialen</a></li>
<li><a href="bewerkingen.html">Bewerkingen</a></li>
<li><a href="contact.html">Contact</a></li>
</ul>

enig idee hoe dit kan?

Aan de code zie ik niks vreemds.

Staan de html-bestanden allemaal in dezelfde directory?

Aan de code zie ik niks vreemds.

Staan de html-bestanden allemaal in dezelfde directory?

ja ze staan in de map TOM V met daarin assets, images en de html bestandjes. heel af en toe opent hij zelfs een nieuwe venster om bedrijf.html te laden terwijl ik geen target ofzo heb gegeven....

Als ik het goed heb, hernoem je de index.html in bedrijf.html?
Misschien dat Dreamweaver dan automatisch de links in de overige bestanden die nu naar index.html verwijzen, wijzigt in bedrijf.html, waardoor alle 'terug-links' niet meer werken (of beter gezegd, je brengen naar bedrijf.html).

Als ik het goed heb, hernoem je de index.html in bedrijf.html?
Misschien dat Dreamweaver dan automatisch de links in de overige bestanden die nu naar index.html verwijzen, wijzigt in bedrijf.html, waardoor alle 'terug-links' niet meer werken (of beter gezegd, je brengen naar bedrijf.html).

ja klopt mijn huidige index.html verhuist naar bedrijf.html en index.html krijgt een nieuwe pagina (voorkant van de website) waar ga ik de fout in dat ik niet meer terug kan linken naar mijn nieuwe index???

Als je via dreamweaver de index.html hernoemd naar bedrijf.html, zoekt dreamweaver de overige bestanden af naar links die verwijzen naar index.html. Deze links worden meegewijzigd in bedrijf.html, zodat alle links 'blijven werken'.

Ik weet zo nog niet of je dit binnen dreamweaver zo kunt wijzigen dat alleen de bestandsnaam wordt gewijzigd en niet de gekoppelde bestanden.
Anders zou je via de verkenner de index.html moeten hernoemen naar bedrijf.html

Als je via dreamweaver de index.html hernoemd naar bedrijf.html, zoekt dreamweaver de overige bestanden af naar links die verwijzen naar index.html. Deze links worden meegewijzigd in bedrijf.html, zodat alle links 'blijven werken'.

Ik weet zo nog niet of je dit binnen dreamweaver zo kunt wijzigen dat alleen de bestandsnaam wordt gewijzigd en niet de gekoppelde bestanden.
Anders zou je via de verkenner de index.html moeten hernoemen naar bedrijf.html

ik heb het gedaan alleen nu opent ie juist de hele tijd in een nieuwe venster en ik heb nergens een target ofzo gegeven....

dat is op zich vreemd, maar een ander probleem dan het verkeerd linken.
Gaat dat nu wel goed (van index naar een andere pagina en weer terug)?

dat is op zich vreemd, maar een ander probleem dan het verkeerd linken.
Gaat dat nu wel goed (van index naar een andere pagina en weer terug)?

nee hij opent alle linken nu op een nieuwe venster en in de nieuwe venster kan je alsnog niet terug naar de nieuwe index..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan