• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuur in excel, overschakelen naar access ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markdewi

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Berichten
23
De verkoopsfactuur5.xls (te downloaden van microsoft) gebruikt verschillende werkbladen, en is gestuurd met macro's. In excel 2000 werkt dat snel, in versie 2007 vertraagt bijna elke bewerking omdat de beveiliging afstaat. Bij opstarten excel en opstarten van het xls moet je iedere keer "alle beveiligingen" uitschakelen. Dit werkt zeer op de zenuwen. Is er een mogelijkheid om "het geheel" te maken in (bijvoorbeeld) access, waarbij een "andere gebruiker" een gebruiksvriendelijk iets in handen krijgt ? Nu is een "andere" gebruiker zeer onwennig met alle beveiligingen die je keer-na-keer moet uitschakelen.
De aangepaste factuur-versie moet dienen op "per werk opdracht", het aantal gepresteerde uren, het aantal verstuurde brieven, het aantal brieven-per-koerier, het aantal bladzijden tekst,.. (in totaal een 10-tal posten) te factureren... en dit per oprdacht. een mini-programma, dat ik graag wil automatiseren.
Indien naar access, kan je dan een "schil" rond bouwen (gui) zodat het een gebruiksvriendelijk ding wordt ?
Wie kan / wil op deze vraag een antwoord geven ?
Dank.
 
Al ken ik de precieze inhoud van verkoopsfactuur5.xls van MS niet, waarom zou het niét lukken om een factuur in Excel te maken? Met formulieren voor de data-invoer.

Vraag is dan: wat is jouw kennisniveau van MS Access? Heb je al Google geraadpleegd voor eerder gemaakte verkoopfacturen in Access?

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan