Lacie extern (flash)geheugen wordt niet herkend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris46

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Hallo,

Sinds een half jaar heb ik een externe geheugenkaart van lacie 500 GB. Geen HD maar net als een usb-stick.
Hij staat inmiddels aardig vol (ca. 330 GB) en nu reageert hij niet meer als ik hem aan de laptop hang.

Wat hij wel doet:
hangt aan laptop, met het oor aan de kaart hoor je hem opstarten (meerdere keren zoemend geluid, licht krakend, net als vroeger het geluid van de naald op een singletje). het controlelampje brand gedurende die tijd en gaat na ca. 3-4 sec uit.

mijn data (muziek, films en div. wil ik redden!!

wie kan mij helpen ??????

groetjes Chris

Een USB stick van 500GB??????????? :o:o:o
Zonder harddisk?????

geef eens een linkje naar dat ding!

hallo mrmusic,

ik ben een beetje digibeetje dus hier komen alle gegevens die ik heb:
Lacie "little disc" mobiele harde schijf
firewire & USB 2.0.

Ik heb me laten 'wijsmaken' dat in dit soort schijven geen bewegende delen zitten zoals in een externe harde schijf.

tekst van hun website:
De LaCie Little Disk, Design by Sam Hecht, biedt draagbare opslag met een dubbele interface met de geïntegreerde USB 2.0-kabel en twee FireWire-poorten. Neem uw foto's, muziek, video's en bestanden gemakkelijk mee op deze compacte platformonafhankelijke schijf. Het apparaat is exclusief ontworpen voor LaCie door Sam Hecht en heeft een elegante hoogglansafwerking met strakke lijnen. Bovendien wordt hij geleverd met een verwijderbaar beschermkapje en een uittrekbare USB-kabel die nooit verloren of vergeten kan worden. Genie® Backup Assistant voor Windows® en Intego® Backup Assistant voor Mac® worden beide meegeleverd met de LaCie Little Disk. Beide programma's maken het eenvoudiger om met één klik bestanden op te slaan. Moeiteloos een back-up maken van uw foto's, mediabestanden en e-mail en uw persoonlijke bestanden en mappen bewaren op een veilige locatie. Gegevens herstellen is eenvoudig: met de wizard Herstellen zet u uw gegevens in een oogwenk terug.

NB: toevoeging bij mijn eerste oproep: als ik de disc aan een andere (desktop) PC hang dan maakt hij naast de eerder genoemde geluiden ook nog een duidelijk hoorbaar piepje (elke sec.). De schijf wordt echter ook hier niet herkend.

ik hoop dat je hier meer mee kan.

groet Chris

Rechter muisknop op deze computer --> beheren --> schijfbeheer --> Lacie opzoeken --> rechter muisknop --> stationletter wijzigen --> verander hem in x ofzo, niet in A, C, D, of E --> herstart pc

nu zou de pc hem moeten vinden...

Hallo Eric,

Dit lukt al niet. Het eerste deel gaat wel, maar ná Rechter muisknop op deze computer --> beheren --> schijfbeheer --> vindt hij geen Lacie. Ook op andere USB poorten vindt hij hem niet. Ik gebruik de externe voeding (adapter van de laptop) omdat ik op dit forum ook zulke problemen zag door 'te weinig spanning'. Met en zonder adapter wordt de schijf niet gevonden!
De extra voedingskabel aan de disc gebruik ik ook telkens.

betekent dit dat hij "stuk " is??

groet Chris

Ik heb altijd problemen met Lacie gehad, vreselijk slechte kwaliteit (in mijn ervaring)
Het kan dus goed zijn dat je schijf nu al het leven heeft gegeven, dat had mijn laatste Lacie ook na 2maand!

Ik hoop het niet voor je, maar alles duidt erop!

ik hoop het ook niet maar bedankt voor je informatie,

groetjes chris

de kwaliteit van LaCie is volgens mij wel goed, want ik heb een externe harde schijf van LaCie al zon ruime 4 jaar van 320 GB en die gaat nog steeds mee.....

het enigste probleem wat ik had was het usb kabeltje van lacie naar de computer, die was te kort, dus die heb ik vervangen door een printerkabel.... mischien is dat jouw probleem wel chris....

die usb kabels kun je bij mediamarkt kopen voor een paar euro, of bij de dichtsbijzijnde electronicashop

lacie externe schijf nog steeds niet gerepareerd

De schijf is nog steeds niet gerepareerd. Ik heb op div. manieren geprobeerd de schijf te benaderen.
Er zit nog garantie op, dus ik ben terug gegaan naar de winkel. Ook in de winkel wordt de schijf niet herkend.
Ze kunnen de schijf (gratis) repareren, maar dan ben ik (volgens de reparateur) bijna zeker mijn data kwijt. :(

Heeft iemand nog tips voor me ?????

Bij voorbaat dank. groet Chris

opgelost. . . . . .

:mad:
het probleem is "opgelost". De winkelier heeft de schijf vervangen. De data ben ik dus wel kwijt. Een geluk bij een ongeluk is het volgende: mijn zoon heeft laatst een recovery procedure gedaan vanwege een heel andere reden, maar hierbij is het grootste deel van de "verloren data" gekopieerd naar een map "windows.old". Vraag me niet waarom die bestanden er ook bij staan, maar ik denk omdat de map "downloads" mee gegaan is naar die map (volgens Menno Schoone, schoonepc.nl, gebeurt dit bij een recovery standaard met de map 'windows')
De ontbrekende muziek en films zal ik opnieuw moeten downloaden, maar veel heb ik dus al!

Iedereen toch bedankt voor de reacties!

Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan