Wireless Network Key in Register Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenves

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Beste,

Ik heb al een tijdje op zoek naar hoe ik de netwerksleutel (wep en wpa(2)) uit het windows register kan halen. Ik weet dat de sleutel te vinden is op deze locatie: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WZCSVC\Parameters\Interfaces\[InterfaceID]

Nu krijg ik (op mijn test-computer met windows XP) het volgende als ik de desbetreffende registersleutel open:

ActiveSettings REG_BINARY c8 02 00 00 03... enz
ControlFlags REG_DWORD 0x0b118002(18569258)
LayoutVersion REG_DWORD 0x00000007(7)
Static#0000 REG_BINARY c8 02 00 00 03... enz

Als ik google moet geloven is mijn netwerk sleutel te vinden in de register-sleutel 'Static#0000'. Hoe kan ik die daarin vinden?

Alvast bedankt!

Die tool ken ik wel. :) Alleen ik wil het zelf doen. Zonder hulp van een programma.

Lees dan ook even de uitleg bij de tool. Weet je gelijk wat je te doen staat om dit zelf uit te lezen. De key staat namelijk encrypted opgeslagen en is alleen uit te lezen door een specifieke achterdeur te gebruiken.

Ik heb het gelezen, alleen ik wordt er niet veel wijzer van.

Dit las ik:

Windows XP and Windows Vista stores the wireless keys in completely different locations:
Windows XP: The wireless keys are stored in the Registry under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WZCSVC\Parameters\Interfaces\[Interface Guid].
Windows Vista: The wireless keys are stored in the file system, under c:\ProgramData\Microsoft\Wlansvc\Profiles\Interfaces\[Interface Guid]. The encrypted keys are stored in .xml file.

En

When you type a WPA-PSK key in Windows XP, the characters that you type are automatically converted into a new binary key that contains 32 bytes (64 Hexadecimal digits). This binary key cannot instantly be converted back to the original key that you typed, but you can still use it for connecting the wireless network exactly like the original key. In this case, WirelessKeyView displays this binary key in the Hex key column, but it doesn't display the original key that you typed.

Dus als ik het goed heb kan ik (bij wpa(2)) de hele (binare) registersleutel kopiëren, en dan plakken in het balkje waar ik de netwerksleutel moet invullen?

En waar kan ik de sleutel vinden bij een wep-beveiliging?

Nee. Je kunt het de registersleutel wel exporteren en later (of op een andere computer) weer importeren.

Waar de wep-key staat weet ik niet. Maar wat wil je eigenlijk bereiken.

Ik ben bezig met het programmeren van een programma in Visual Basic. Deze heeft ook als functie om in Windows XP de netwerksleutel te vinden. Dus nou is mijn vraag nog steeds hoe ik een wep of wpa(2) netwerksleutel uit het register kan halen. Of anders geformuleerd, hoe werkt het tooltje precies?

Dat heb ik al in grote lijnen uitgelegd. De details weet ik niet en die zijn ook niet publiekelijk beschikbaar, want er wordt gebruik gemaakt van een achterdeur in de Windows beveiliging van de Wifi keys.

Wat voor 'achterdeur' (backdoor) wordt er dan gebruikt? En als de gegevens niet publiekelijk beschikbaar zijn. Hoe kan het dan dat er veel tooltjes bestaan voor het krijgen van netwerksleutels in XP? :confused:

Laatst bewerkt:
Met publiekelijk beschikbaar bedoel ik dat de informatie niet even in een handige howto van één A4tje staat. Je zult zelf op zoek moeten naar welke achterdeur en hoe. Als ik het wist dan zou ik de informatie met je delen. Anderzijds. Als er al zoveel tooltjes zijn waarom nog een versie maken. Verder is XP end-of-life en is het voor Windows 7 niet meer nodig.

De meeste tooltjes worden als 'virus' gezien. Ik wil er graag één maken die niet als 'virus' wordt gezien. Tenzij jij een tooltje kent die niet als virus wordt gezien.

Gr. Lenves

Dat zal lastig worden. De meeste scanners zien dit soort dingen toch als verdacht gedrag. Kun je weinig tegen doen. Of er manieren zijn om dit te voorkomen weet ik zo net niet.

Wat ziet een virusscanner dan als verdacht gedrag?
- Lezen van registersleutels? - Nee
- Decryptie van binaire sleutels? - Lijkt mij ook van niet.

Dus dit blijft een moeilijk verhaal... :confused:

Is er niet iemand anders die een oplossing of antwoord weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan