Internet PC doorgeven aan iPhone?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeremyKok

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hallo,

Ik ben 5 weken op vakantie in Hongarije. Hier heb ik een computer die aan het internet is gekoppeld dmv een kabel. Wat nu een nadeel is, is dat ik niet op mijn iPhone gebruik kan maken van internet, bijvoorbeeld voor Whatsapp, enz. Is er een manier om het internet van mijn PC door te geven aan mijn iPhone. Ik heb een computer met Windows XP en een iPhone 4S.

Mvg,

Jeremy Kok

via wifi een iphone heeft een wifi verbinding veronder stel ik http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/internet/wi-fi-instellen-op-de-iphone/

als je thuis een wifi verbinding hebt kan je dez door geven , sommig bluetooth dongles kunnen het ook doorgeven maar daarvan is de snelheid allesbehalve.

ik raad je aan een wifi op te zetten. http://azerty.nl/producten/zoek/?scope=artikelen&ZOEKTERMEN=wifi&zoek=+

verbind het accespoint op je router , stel ze in voer de WPA PSK sleutel in op de iphone en gaan

Hmm, daar heb ik al eens naar gekeken, maar dat kan ik nu niet echt makkelijk bestellen, vanuit Hongarije. Is er geen manier om gewoon het internet via de iPhone kabel door te geven? Zoals het andersom ook kan?

als je windows 7 hebt kan je het proberen met een ad hoc netwerk
netwerkcentrum openen ->een nieuwe netwerkverbinding opezetten->draadloos adhoc netwerk en de wizzard volgen

dan op de iphone verbinden met dat ad hoc netwerk

Kan wel: Wordt dan Internet delen (ook wel ICS genoemd: Internet Connection Sharing). Oftewel: je gebruikt
Let wel op: Op het bekabelde netwerk mag niet het 192.176.0.x netwerk gebruikt worden, want dat wordt gebruikt op het ad-hoc netwerk.

In de volgende link het verhaal over ICS met een bedrade aansluiting, incl. het maken van een ad-hoc netwerk, in XP: deze link
Die link dus volgen.

[Hieronder het algemene verhaal over Internet Connection Sharing in XP:
Follow these steps to share the connection:
Click Start, click Control Panel, click Switch to classic view, and then click Network Connections.
Click the connection to be shared, and then, under Network Tasks, click Change settings of this connection.
Click the Advanced tab, and then select the Allow other network users to connect through this computer's Internet connection check box.

If you are not using a third-party firewall and have not already set up the Internet Connection Firewall, select the Internet Connection Firewall (ICF) check box to enable this feature.

Enable the setting to let other users control or enable this connection.
After completing ICF configuration, the Network Connection window on the host computer will display the original wired Ethernet connection and display the status as Shared as well as Enabled. The Network Connection window on the client computer will display the connection on the host as an Internet Gateway.

The client computer(s) should now receive a private class, non-routable IP address in the 192.168.0.* address range via DHCP from the host computer and should have full Internet connectivity.
]

Tijs.

Hmm ik snapte niet helemaal wat je bedoelt, qua internetdingen ben ik niet zo technisch, maar ik heb een beetje gedaan wat er stond en dat hokje was al aangevinkt, geen resultaat..

Geen idee over welke instructie je nu spreekt, maar je moet toch echt een ad-hoc draadloos netwerk opzetten. Ik schreef niet voor niets dat de eerste link de link is die je moet doornemen, omdat die (ook) het aanmaken van het ad-draadloos hoc netwerk bespreekt.

Tijs.

Geciteerde stukje is algemene informatie. Je moet gaan doen wat in die link staat.
Is uitgebreider dan het algemene verhaal over ICS.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan