dringend internethulp en wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach ja, als het allemaal zo simpel was... maar meestal is het zoeken en testen voordat je het hebt draaien zoals je wil. Het is niet anders.
Maar we gaan rustig verder! Tuurlijk moet het kunnen werken! :-)
Ik begrijp dat je (enige?) rj45 kabel van pc naar router stuk is? Dat is jammer, een kabel maakt instellen wel zo makkelijk...
Als je in het menu van je router komt kun je iig de instellingen veranderen. Dat is positief!
Als je op blz 25 en/of 42 van de manual kijkt zie je daar dat het standaard adres 192.168.2.1 is. Als je dit verandert naar 192.168.1.1 zou je internet moeten hebben. Met een kabeltje is dat zo gepiept maar nu moet je het draadloos doen. Dat betekent dat je dan de verbinding verliest (want een ander subnet) dus moet je weer even zoeken en koppelen. Zou geen probleem mogen zijn.

Om het subnet te veranderen ga je naar blz. 43 punt 1. Daar staat ingevuld het huidige ip adres van de router: 192.168.2.1
In de handleiding staat:
Om het IP-adres te wijzigen, typt u het nieuwe IP-adres in en
klikt u op “Apply Changes” (Wijzigingen toepassen).
Doe dit en log uit. Nu moet u weer inloggen met gebruikmaken van het nieuwe ip adres: 192.168.1.1

Er mag maar 1 DHCP server in het netwerk zijn, u kunt die hier ook aan en nu dus uitschakelen.

Laat maar weten wat dit doet, wie weet is dit de truc! :-))
En anders zoeken we verder tot we het gevonden hebben.

Laatst bewerkt:
heb precies gedaan maar helaas. is me niet duidelijk waarnaae ik die subnetmask moet zetten
kan die niet veranderen nl naar het huidige ip adres

Alleen het eigen ip adres hoeft veranderd te worden, het subnet mask (255.255.255.0) blijft het zelfde.

heb ik gedaan maar helaas.
toch maar andere router halen dan? of maakt dat niks uit.
een slimmere router die alles zelf zoekt en instelt?

Gezien de leeftijd zou dat een optie zijn...
Maar ik blijf van mening dat je het ook op de bestaande moet kunnen instellen.

ik heb zoveel al geprobeerd en niks werkt ga er dan van uit dat de router dan ook kapot is pff

Hmmm, kabel kapot, router kapot... Vreemd.

Neemt niet weg dat een eventuele nieuwe ook moet worden ingesteld.

Zo update. Nieuwe router gehaald en jawel probleem hetzelfde
Kabel rechstreeks in pc geeft gewoon internet.
Kabel van router na pc geeft geen internet op beide routers niet

Wat gaat er toch fout???????

zo ff vanaf het pc scherm ipv de telefoon. Heb nu de internet kabel rechtstreeks weer in de pc gestopt en het internet werkt als een tierelier !.
Waarom als ik hem niet in mijn nieuwe router of oude router doe? ook al doe ik dan pc kabel naar router toe en internet kabel in router.

Heb nu 3 router hier

Router 1 een Belkin router a 3 jaar oud
Router 2 een Belkin router net nieuw uit de winkel
Router 3 een Linksys router a 2 jaar oud.

Allemaal hetzelfde probleem terwijl ik gewoon met kabel kan internetten.

Wat zie ik in huis (appartement)
De Ziggo modem (zwart kastje) vanuit daar gaat de wan kabel naar een netgear routerachtig iets vanaf daar gaan 4 kabels naar appartement 1 2 3 4.
Ik zit in appartement 1 en dat kabeltje wat uit de muur komt steek ik rechtstreeks in mijn desktop pc en internet werkt.

Plaats ik er een router tussen dan houd het hele verhaal op. Helaas geen ipad/android tab (wifi)

WIe heeft er nog tips !!!!!!!

Daar was ik al bang voor... Je zult je router (of het nu een oude of een nieuwe is) eerst zo moeten instellen dat hij kan samenwerken met je bestaande internet setup.

Een router werkt autonoom; een deel zorgt voor verbinding met Internet (via die ene WAN poort) en een ander deel schakelt het signaal tussen de diverse computers, al dan niet via wifi.

Dat deel wat voor de internet verbinding zorgt hoef je eigenlijk niet te gebruiken, de verbinding is er al.
Nu hoef je alleen dat deel te gebruiken wat het internet signaal doorgeeft.
Dat kan alleen als je router "op de zelfde golflengte zit" als je (enige werkende) internet aansluiting, dus het zwarte kastje.
Dat vertaalt zich in: het zelfde IP adresbereik.
Je zei eens dat het zwarte kastje op kanaal 192.168.1.1 zit. Dat is vrij algemeen.
Als je router ook op dat ip adresbereik staat ingesteld moeten ze zo met elkaar kunnen praten.
Je eerste router staat op een ander ip adres ingesteld en moet je op bv 192.168.1.x zetten - waar x alles mag zijn tussen 2 en de bovengrens.
Voor de veiligheid probeer eerst eens 2.
Verder mag je eigen router geen ip adressen uitdelen.
Kijk eens in de instellingen van je router of je dit voor elkaar krijgt...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan