AMD K-6 underclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Ik daarstrax oud moederbord gevonden, ik blij. Alles geinstalleerd, maar ik merk wel vastlopers al bij de installatie van windows 95. Ik memtest doen: geen errors, dus geen memoryprobleem. De pc gaat dus ik veronderstel dat de cpu ook nog goed is, blijft over het moederbord. Nu dacht ik: Wat als ik de fsb kan verlagen van het moederbord zodat ie een soort van controle heeft, maar hoe kan ik dit doen? Het type van het moederbord vind ik nu niet direct... Maar de cpu is: AMD k-6 550 mhz en 64 ram(4 videoshared)

je zult het type moederbord eens moeten googelen en zo de handleiding vinden
ik denk dat er wel jumpertjes zijn die je kunt verstellen

over dat vastlopen, vaak wil de hdd ook wel eens moeilijk doen

Nee, de HD en cd-rom en diskette komen uit deze pc. Ook was volgens de winkel vroeger het moederbord kapot, maar hij start nog op en hij is nog niet egt vastgelopen(lees bevriezen) alleen foutmeldingen, dus denk ik: als hij nu zijn snelheid op bijvoorbeeld 300 mhz cpu doet(en fsb dus lager) dan heeft het moederbord meer "controle". Net alsof je met een auto minder controle hebt over het stuur aan 200 kilometer per uur, dan aan 80:)

Ook was volgens de winkel vroeger het moederbord kapop
zeer verwarende vraag stelling.

1 is het mobo nu kapot of is die nu niet kapot ?
2 is de hd wel in orden aan gzien die bevriest kan bad sectoren op zitten
3 gebruik je wel de juiste kabel denk bij de ouden dat je een 40 aardrige kabel moet,
gebruiken aan.
4 welk type moederbord gaat het om

Ik heb toch duidelikj gezegd dat de HD nog werkt daar hij in deze pc waar ik nu nog op zit perfect werkte. Kabel klopt, winkel zegt dat moederbord kapot is, is ook zo, maar ik dacht eraan om hem te downclocken(Eiglijk werkt hij nog half: vanacht heb ik memtest laten gaan en hij is niet vastgelopen, dit komt natuurlijk omdat hij niet op zo'n hoge snelheid moet werken dan, dus wil ik hem downclocken voor altijd)

Type moederbord volgt zo, ik laat nog weten of het gelukt is en ik dit moederbord een nieuw leven kan geven

samenvatting: moederbord is enigste dat zorgt voor stabiliteitsproblemen en dus wil ik de FSB naar beneden trekken.

edit: Ik zei ook dat het beeld nog nooit bevroren is, enkel foutmeldingen bij installeren windows.

Lezen blijft een vak:confused:

Laatst bewerkt:
als die defect is kan je het wel vergeten.
kijk anders op 2dehands of misschien op markt plaats voor een goed koop 2dehands,
bordje
de foutmeldingen wijzen er wel op dat er een coponent stuk is en zal daar door nu niet,
en nooit niet stabiel gaan draaien

Laatst bewerkt:
virtuosa zei:
als die defect is kan je het wel vergeten.
kijk anders op 2dehands of misschien op markt plaats voor een goed koop 2dehands,
bordje

Daar ben ik idd ook voor aan het kijken mocht het mislukken. Alleen is het moeilijk om een socket 7 bordje met onboard video en het juiste ramtype te vinden...(PC100) De meeste zijn dimm sloten dus ja. En het moet ook nog es in mijn packard bell kast passen. De meeste van die moederborden komen uit desktop(platte dus) computers die dus bijgevolg te groot zijn.

kijk eens goed naar condensators die op het bord zitten
bij amd willen die wel een bol gaan staan (heb ik ook ui dit forum)
je kan ze dan wel vervangen maar garantie tot aan de powerknop

Heb ik al voor gekeken, die zijn nog in orde, maar kijk es naar mijn topic in windows xp...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan