Uren per periode weergeven in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Ok, mijn urenregistratie is klaar, ik moet het enkel nog netjes in een rapport krijgen. Nu heeft sesam mij al een mooi rapport aangeleverd gehad (rapport1), maar nu zou ik daar nog de totale gewerkte uren per dag aan willen toevoegen. Deze query is al gemaakt en sluit nu ook de overlappende uren uit.

Wat ik me nu afvroeg is of iemand mij nog kan helpen om de totale uren, in de periode die ik opzoek onderaan het rapport te krijgen? Rapporten zijn iets minder mijn ding, aangezien ik hier normaal niet mee werk.

Ik geloof nooit dat dit veel werk is, aangezien dat de query al bestaat. Misschien moet er nog een nieuwe relatie gemaakt worden? Als iemand me hier nog even mee kan helpen, alvast bedankt!

In bijlage de db mét berekening van overlappende uren.

naam = wouter
pasw = 1

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik heb gemaakt wat je bedoeld.
Ik wel wat aanpassingen gedaan in je urentabel en je query.

Suc6 ermee.

Uncle J

Bijlagen

Johan, dat ziet er bijzonder goed uit. Een klein probleem is wel dat mijn totalen van mijn uren niet meer correct weergegeven worden.

Voorbeeld: Ik controleer Tinus op 31 maart 2008, in mijn versie krijg ik daar 6 uur als totale gewerkte uren. In uw versie krijg ik er 6.75.

=Som([Gewerkt]) zou [totalhours] moeten zijn en dit zou gelinkt moeten zijn aan de datum. Kan dat kloppen?

Laatst bewerkt:
Het is een verbetering. Meer zelfs, ik zou er voor gegaan zijn, moest het me nu niet opgevallen zijn dat de query die de gewerkte uren aangeeft niet correct is.

In de ene krijg ik met mijn huidige input vijf uren, bij de controle drie uren. Het correcte getal is echter vier uren. Damnit!

Ingegeven uren:

Code:
10.00 - 11.00
10.15 - 11.15
12.00 - 13.00
12.45 - 13.45
16.00 - 17.00

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan