Gratis virusscanner...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiborv

Inventaris
Lid geworden
22 apr 2001
Berichten
19.156
Alhoewel de reactie's van sommige helpmijleden voor de hand liggen (norton is veel beter bla bla bla) plaats ik toch een link naar een pagina van ZDnet met info over een gratis virusscanner, die info vind je hier . Mijn motto is namelijk: "beter iets dan niets...."
 
Ik heb hem op de tweede pc staan:)
Het staat ook in de consumentenbond.
Je kan alleen geen cdroms in je pc laten zitten als je die uit wil zetten, want dat weigert avast dan :).
 
Avast32 v3 heb ik een tijd gehad en dit is een goede scanner en makkelijk mee om te gaan. De VBBulletin award hebben ze al meerdere keren gehad (vaker dan MCAfee).

Versie 4 is de eerste die echt verschil maakt tussen de interfaces én functies van de home of pro edititie. Alleen in de pro (betaalde) versie kan je de skins uitzetten, en heb je meer functies.

In versie 3 was dit verschil er niet, dus ik vrees dat dit weer een marketing strategie is, zodat ergens volgend jaar geen gratis scanner van Avast te verwachten valt met zo'n lame excuus als van CAI over hun ooit gratis scannertje Inoculate.
 
Bedankt Tiborv !
Tegenwoordig is het al zo moeilijk om iets te vinden dat gratis is op het internet. Dus dat komt goed uit.
 
Geplaatst door saldos
zo moeilijk om iets te vinden dat gratis is op het internet.

Valt wel mee hoor, voor elk commercieel programma is er nog steeds een freeware programma te vinden, al vereist het vaak wat meer pc-kennis om het programma te gebruiken. De kwaliteit is er niet minder om.

commercie vs freeware:

partition magic - ranish partition manager
acdsee - irfanview/slowview
photoshop - the gimp
adobe type manager - the font thing
norton windoctor - jv16 powertools
window washer - dustbuster xp
bulletproof server - guildftp deamon
...
 
jij ook bedankt Caveman. Een aantal programma's kende ik zelfs helemaal niet. Die zijn wel het uitproberen waard.

Ik zou alleen jv16 powertools meer vergelijken met window washer en Norton cleansweep dan met norton windoctor ;)
 
Wat betreft bescherming kan het niet genoeg worden gemeld dat er ook goede gratis progjes zijn om je veelal dure pc te beveiligen, ik kan mij voorstellen dat de aanschaf van b.v. een Symantec-produkt ff teveel is en er eerst gespaard moet worden, dan ben je toch blij dat er gratis alternatieven zijn alvorens eventueel de knip open te trekken.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan