NORTON, upgrade of abonnement verlengen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
865
Ik heb Windows 98, se. pentium 2, 64MB ram
Mijn Norton Anti virus 2001 verloopt binnenkort (nog 75 dagen te gaan, maar ik ga binnenkort op vakantie)..

Op de symantic site heb ik eens rondgekeken. Er wordt geadviseerd te upgraden naar NAV 2003. Als ik het dan goed begrijp, moet ik dus een nieuwe versie 2003 kopen. Maar ik heb hier al zoveel gelezen over mensen die problemen hebben met het upgraden. problemen met het opnieuw erop zetten van de NAV programma's.
Als het goed is moet ik, indien ik dus NAV 2003 op de pc wil zetten, eerst de oude 2001 versie verwijderen?? En ook in het register de boel verwijderen?? Dat doe ik liever niet, ik wil liever niet in het register zitten prutsen.

Mijn vraag is:
Is het voldoende wanneer ik het abonnement op 2001 verleng? Of is het toch beter om 2003 aan te schaffen??
En zoja, is er een makkelijke manier om die 2003 versie dan probleemloos op de pc te zetten????

groetjes
 
Het lijkt mij beter gewoon een upgrade naar versie 2003 te doen, als het goed is krijg je dan ook een korting. Of je 2001 moet verwijderen weet ik niet, misschien kan het als een soort update gebeuren maar je hoeft niet bang te zijn om in je register te gaan zitten klooien aangezien dit waarschijnlijk niet nodig is als je de 2001 op de normale manier verwijdert. Anders is er altijd nog een hulptool van Symantec die ook het register even nakijkt op sporen van de 2001 versie en deze verwijdert.
 
Dis ik kan die upgrade naar 2003 online bestellen?? en dan downloaden??? en niet eerst 2001 verwijderen??
 
Geplaatst door sweetsugarbaby
Dis ik kan die upgrade naar 2003 online bestellen?? en dan downloaden??? en niet eerst 2001 verwijderen??

Ja dat kan, alhoewel ik liever de gewone cd in me handen hou dan eentje die via download is binnen gekomen...

Je krijgt volgens mij alleen korting als je via de site bestelt, in de winkel betaal je altijd de gewone prijs.
 
Caspar, op die site was ik al geweest...

Stigter, weet je of er veel prijsverschil is tussen de gedownloade versie en de cd versie uit de winkel??
 
Ben even voor je aan het zoeken geweest
op deze site ( symantec online ) kan je óók het fysieke (upgrade) produkt kopen voor €34,99
andere winkels rekenen zo'n € 45,00 voor het complete produkt, dus geen update..

Scheelt toch weer.. zou even die link bekijken..

[edit]
Link is trouwens hetzelfde als die van Caspar, maar zoals je kunt zien is er een mogelijkheid tot downloaden of het fysiek laten leveren.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Onlangs NAV 2003 (dus geen upgrade) in een boekenwinkel gekocht voor €56.75, dat scheelt zeker per winkel?
 
Geplaatst door gezina
Onlangs NAV 2003 (dus geen upgrade) in een boekenwinkel gekocht voor €56.75, dat scheelt zeker per winkel?

Jazeker dat dat scheelt per winkel, ik loop héél regelmatig door Rotterdam (deuh, ik werk in hartje Rotterdam), kom bij verschillende computerboeren, V & D, dixons noem ze maar op, maar je kan echt beter eerst even rondkijken en dan pas kopen..

De prijs die ik gaf Geeske was bij mycom...
En in een boekenwinkel moet je geen software kopen... Het spreekwoord is niet voor niks "schoenmaker blijf bij je leest" ..
 
Geplaatst door Stigter


Jazeker dat dat scheelt per winkel, ik loop héél regelmatig door Rotterdam (deuh, ik werk in hartje Rotterdam), kom bij verschillende computerboeren, V & D, dixons noem ze maar op, maar je kan echt beter eerst even rondkijken en dan pas kopen..

De prijs die ik gaf Geeske was bij mycom...
En in een boekenwinkel moet je geen software kopen... Het spreekwoord is niet voor niks "schoenmaker blijf bij je leest" ..

Nou ja, die boekhandel verkoopt ook tig computerboeken en zelfs computers, maar het moet gezegd, ik ging voor makkelijk qua dichtbij, voortaan toch maar ff rondkijken!...thnx.:)
 
Hi Sugarbabe!
Zit je op kabel of telefoonverbinding? NAV 2003 is vrij groot en duurt wat langer om te downen.
Ik gebruikte tot voor kort ook NAV 2001. Heb steeds opnieuw erop gezet : ja dat lastige met verwijderen uit het register eerst (vrij simpel). Werd zat van en nu heb ik NAV 2002 erop, werkt ook prima.
grtz
 
falconetti...

Ik heb kabel.. maar ik denk dat ik toch maar de cd online bestel.. de upgrade naar 2003...Ik hoop maar dat ik die zo over 2001 heen kan zetten, zonder problemen...
Ik heb hier al zoveel over NAV gelezen, dat het me een beetje bang maakt...ik hoop dat mijn programma's allemaal blijven werken..
Kan ik 2003 ook samen met zonealarm op de pc zetten?? Of kan ik zonealarm maar beter verwijderen???.. ****.. waarom is een pc niet wat simpeler!!!!:( :eek: :eek: :confused: :8-0:
 
Er zijn veel leden met NAV, dus relatief meer problemen ermee.

Alleen als je NIS zou kopen, is ZA overbodig. Je kan ZA laten staan met NAV.
 
Geplaatst door sweetsugarbaby
falconetti...

Ik heb kabel.. maar ik denk dat ik toch maar de cd online bestel.. de upgrade naar 2003...Ik hoop maar dat ik die zo over 2001 heen kan zetten, zonder problemen...
Ik heb hier al zoveel over NAV gelezen, dat het me een beetje bang maakt...ik hoop dat mijn programma's allemaal blijven werken..
Kan ik 2003 ook samen met zonealarm op de pc zetten?? Of kan ik zonealarm maar beter verwijderen???.. ****.. waarom is een pc niet wat simpeler!!!!:( :eek: :eek: :confused: :8-0:

NAV 2002 en 2003 or any NAV-versie gaan prima samen met ZoneAlarm, zolang je maar geen 2 firewalls gebruikt. Net wat Caveman zegt, met de NIS kan/moet je ZA weglaten.
 
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen NAV 2001, 2002, en 2003 zolang je je updates binnenhaalt is ie toch gewoon goed???
Ik heb zelf 2002 maar die loopt nog tot 7 november 2003, dan hoef ik toch geen 2003 aan te schaffen?
 
Ik heb zelf ook NAV 2002 en loopt in juli af, versie 2001 scant o.a. geen in-en uitgaande email is dus eigenlijk te oud, verschil tussen 2002 en '03 is niet zo groot, iets meer beveiligings-mogelijkheden en zo, je kan rustig je abonnement uitzitten en dan pas upgraden of een geheel nieuwe versie aanschaffen.
 
Bedankt voor de informatie Gezina...
Nu heb ik nog een vraagje voor een kennis van mij die zijn abbo loopt de 25e van deze maand af... nu moet er een nieuwe versie opkomen... is dat makkelijk??
Gewoon de oude Norton eraf en de nieuwe erop??
Of werkt dat niet zo makkelijk??
 
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606
Mocht het niet lukken via Software en dan Ad/Remove, met dit tooltje, RNAV.exe, moet het wel slagen. Desnoods met Regcleaner alle verwijzingen naar Symantec laten verwijderen.
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/jv16powertools.shtml
Anderen installeren de nieuwe versie over de oude heen, schijnt dat Norton dan vraagt of de oude verwijdert moet worden, daar heb ik zelf geen ervaring mee, ik hou van een verse installatie! Mogelijk dat Saldos (en anderen experts natuurlijk) je nog verder kunnen adviseren.
 
Toevallig 2 weken geleden nav2003 over 2002 gezet. Geen enkel probleem hij vraagt of het goed is om 2002 eraf te halen en of je je instellingen wilt houden..

@sweetsugarbaby
Nis2003 is ook goed, maar persoonlijk vind ik zonealarm "makkelijker". te configureren.
Voordeel van nis is dat je ook privacy control hebt.. Maar of dat opweegt tegen het gemak van zone alarm, dat mag je zelf uitmaken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan