Tevreden gebruikers voorgebakken pc's!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.948
Beste pc-liefhebbers...zoals in mijn sign al staat, ik ben hard toe aan iets nieuws aangezien deze ouwe knar (pc dan :D) volkomen instabiel/versleten is. Nou weet ik dat er een giga-weerstand (ook bij mij enigszins) is qua voorgebakken pc's, maar ik ben voor mij zelf nagegaan wat ik met een pc wil en doe. Hoofdzakelijk nieuws afstropen, fora-bezoek, wat mailen/faxen en wat eenvoudige foto-bewerkingen+op cd bakken, dus eigenlijk minimaal. Heb tig advertenties gezien maar het blijft een feit, voorgebakken pc's zijn het voordeligst en makkelijk qua wat je er bij krijgt. Zijn er hier ook TEVREDEN gebruikers, da's weer eens wat anders dan vragen of er klachten zijn?! Vertel het mij...:)

(sorry indien verkeerde sectie)
 
Al 3 jaar ALDI p3 900 Mhz en zeer dik tevreden:) Op cd-brander na nooit 1 probleem gehad.

Kijk ook eens naar deze geinige voorgebakken pc's.
 
Je kan ook een computer samenstellen op bv Norrod , kun je zelf selecteren wat je dr in wil hebben en het is nog best wel goedkoop ook. Ook hoef je hem dan niet zelf ik elkaar te zetten.
 
Net als 90% van alle PC-gebruikers:) , heb ik ook geen klachten over voorgebakken PC's. Let op service en garantie. Die willen onderling nogal weleens verschillen. Heb ooit mijn PC-tje bij Paradigit gekocht en geen seconde spijt gehad:)

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb al jaren de pc's van de Aldi
Geen problemen.
Laatst de laptop gekocht.

Groetjes,

Wim:thumb:

Ps.

Niet naar mij Atavar kijken!!!!!!!!!
 
Na jaren van zelf bouw pc's heb ik nu via pc-prive een NEC pc en ik moet zeggen het valt me niet tegen voor een voorgebakken pc.
Het enige wat ik altijd misselijk vindt en bijna alle voorgebakken pc's hebben dat , ze leveren geen losse windows cd meer mee.
Bijna allemaal werken ze met een recover pack en als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel standaard moet je dan allerlei troep installeren die ik never gebruik.
Heb dus zelf dat recover pack maar weer uitelkaar geript en een normale xp cd vangemaakt.
dat is mijn enige wat ik tot nu toe gehad heb met voorbak pc's.
 
Jeetje, had niet gedacht dat er al zo vlug positieve reacties (great!) zouden komen! Heb wat op de gegeven links zitten kijken en er valt best wat te zien qua keuze. Alleen op Paradigit kon ik niet opmaken of ze ook bezorgen< een must. Is dat altijd nadelig zo'n recovery-cd?, je kan toch 1 en ander uitzetten in msconfig? Vallen trouwens Hewlett-Packard, Packard Bell en Dell buiten de boot bij jullie?
 
Bij mij komt er geen PB of HP in, heeeel misschien een Dell. Zoek eens rond op het forum en je vindt veel ellende met die machines.
 
heb een Dell gehad (1996-2000) 166 Mhz., heeft 3 jaar goed gewerkt, toen ging mobo kapot. I.v.m. specifieke "Dell" modificaties aan pc moest er weer een "Dell" mobo in. Was nauwelijks aan te komen, heeeeeeeel duur, uiteindelijk pc maar gesloopt. Service Dell net buiten de garantie : 0,0.

Heb in 1996 een Gateway2000 machine gekocht 166 Mhz. PC staat nu op zolder, werkt nog steeds prima. Geheugen uitbreiden was lastig, universele stripje kreeg ik niet aan de "praat", uiteindelijk bij Gateway gekocht maar waren 30 € duurder dan universeel stripje)

Heb in 2000 wederom een Gateway2000 machine aangeschaft, 1.1 Athlon Thunderbird, draait nu nog steeds als 2e pc.

Heb in 2002 een Paradigit machine gekocht (AMD XP 1900) , is nu nog mijn "hoofdmachine", zeeeeeeer tevreden. Heb 1x zelf de voeding opgeblazen en 1x ging die uit zichzelf defect. Was binnen 5 minuten onder garantie opgelost. Dik tevreden over Paradigit.
www.paradigit.nl

ps. de Gateway2000 166 Mhz, 64 MB intern, 8 GB hdd, met geluidskaart en 3 boxen, brander Philips en 15" Triniton monitor = te koop, 125 € :D
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door NLspecial
Bij mij komt er geen PB of HP in, heeeel misschien een Dell. Zoek eens rond op het forum en je vindt veel ellende met die machines.

Daar kan ik je geen ongelijk in geven ja.
Het is dat het bedrijf met een "grote"pc bouwer in zee wilde.
En hun eerste gedachte was ook een PB / HP / Compaq
Na protesten van ons hebben ze dat afgeblazen en zijn met NEC in zee gegaan.
Voordeel met deze NEC is dat het geen aparte hardware is en ik kan alles zelf er in stoppen dat moet je bij PB enz enz maar afwachten.
 
en m.b.t. de "ervaring" van Tazman m.b.t. de CD van Windows (dit hoor je heel vaak bij voorgebakken pc's):
toen ik eind 2001 mijn huidige pc bij Paradigit bestelde was de optie van een OEM CD van Windows XP NL erbij ook niet mogelijk. Ik heb toen eenvoudigweg in de winkel gezegd:
jongens, jullie mogen kiezen, je mag mij de machine leveren zonder recoverdisk / verborgen partitie en MET Windows XP NL home CD, of ik wil de machine niet......

Je raadt het al.......... de machine werd afgeleverd MET losse CD.
 
Dochterlief heeft een PB, doet 't nog steeds na 3 jaar maar zijn wel zeer matige gebruikers. Oke, eerder genoemde merken vallen dus af. Blijft de vraag over die recovery-cd qua of dat nadelig is (is nu beantwoord lees ik) en brengt Paradigit ook thuis, kan dat ff niet vinden, bieden overigens goede garantie e.d. By the way, mijn budget is tussen de 1200 en 1500 euri.

Wat moet er in/op:
cd-brander
intern modem (xtra tel. abonn.+voor fax)
Netwerkkaart (kabel)
floppy-drive
Antivirus/firewall (voorlopig, koop naderhand wel een verse NIS)
Word
XP (goede tip van Pasja, vooraf installeren die hap maar wel met losse cd)
 
@Gezina,

voor dat ebdrag moet je zeker een redelijk pc kunnen kopen hoor.
en wat pasja al aangeeft meestal werkt dreigen bij dat soort zaken nog wel eens.
Ik had de pech dat het via pc-prive ging en van de 600 bestelde pc's waren er denk 10 die geklaagd hadden dat er recover bij kwam dus ja dan sta je niet echt sterk.

en ben zelf nog wel handig ;) met cd's enz
 
Als IBM ook tot de voorgebakken telt, ben ik er best tevreden mee.
Maar ik gooi dan ook altijd als eerste alles weg.
Dat hoef je met de HP/Compaq niet te proberen als normale gebruiker.

Als je wel eens een HijackThis log van zo´n bak gezien hebt. :rolleyes:
Daar start al meer op in een schone installatie dan ik ooit zou willen. Voeg daarbij de twijfelachtige (Backweb Lite) spyware die er altijd op zit en geef mijn portie maar an Fikkie.

Maar je hebt al een hoop goede tips gehad en IBM is duur.

Groetjes,

Pieter
 
Gezina,
"zomaar" een voorbeeldje (net bij elkaar geklikt bij Paradigit):
(zie helaas ook de laatste regel in dit bericht)


flex pc met intel processor
1 cpu intel p4 2,8 ghz 533fsb p478 512k
1 moederbord asus p4pe/intel 845pe/ddr333
1 geheugen dimm 512 mb pc2700 ddr 3 jr. g
1 harddisk wd 80,0 gb udma100 7200rpm 2mb
1 dvd rom 16x 48x ide lg zwart
1 cdrw combo drive 48x24x48x16x ide lg zwart
1 connect 3d ati radeon 9600 pro 128mb ddr
1 creative sb live! 5.1
1 modem sitecom 56k v92 pci connexant
1 netwerkkaart on board
1 floppy disk drive 3,5" 1.44 mb zwart
1 kast miditower atx paradigit v06bg zwart

Software:

Externe onderdelen:

1 17" monitor iiyama hm703uta bk dtron-m2 € 289,00
1 creative sbs250 oem (2.0) zwart
1 logitech internet keyboard oem ps2 zwart
1 muis logitech opt. wheel mouse zwart oem
1 garantie: 3 jaar carry-in 3%



Opmerkingen:
Kostprijs basis set: € 489,00

Uitleverlokatie: , Totaal bedrag opties: € 963,30
Betaling: Contante betaling

Totaalbedrag bestelling inclusief B.T.W.: € 1452,30


Echter zonder OS en zonder Word.
 
@ Tazman, dat is de makke met mij, ben gans niet harrie-handig qua techniek, heb al veel gelezen op Helpmij en ben elke keer weer verbaasd hoe jullie dat allemaal in elkaar zetten...:confused:, ja dat bedrag moet maar voldoende zijn en ik trek de b*k wel diplomatiek open qua losse cd. Deze week worden de knopen doorgehakt, gelukkig gaat er een mede-Helpmijer mee, dat scheelt!

Ja Pieter, zie ik ook tegen op, maar als het niet anders kan qua makkelijk gooi ik lachend de HijackThis log op Helpmij, ter lering en vooral ter vermaak!
 
Ik dacht dat ze bij Paradigit een thuisbrengservice hadden. Je betaalt uiteraard iets meer. Op de site staan telefoonnummers, etc. Sinds kort hebben ze ook een filiaal in Adam.

Groetjes,
Bennie
 
Dank je wel Pasja voor de moeite :), dat wordt wel krappies qua budget, aangezien ik er niet onderuit kan om extra progjes aan te schaffen die niet onder win 98 draaien. Iedereen bedankt voor alle zeer zinvolle reacties! :love:

@ Bennie, thnx.
 
Over voorgebakken pc's valt op zich weinig over te zeggen kijk maar eens hoeveel die dingen bij bedrijven staan (eigenlijk alleen maar).

Maar een paar dingen waar je wel op moet letten is:
- Hoeveel mogelijkheden heb ik om uit te breiden (heel vervelend als je de pc iets meer geheugen wilt geven zodat die nog een jaartje langer mee kan maar hiervoor geen ruimte is of deze (officieel gezien) niet werkt).
- Hoe zit het met garantie (on-site??) want die kasten mogen niet/nooit open.
- En o ja precies zoals bij de aldi de monitor moet meestal erbij worden besteld (al hebben ze bij die folders er soms wel al een monitor bijgerekent) ps als je nog een goede 17 inch monitor hebt moet je die gewoon houden (tenzij je erop uit gekeken bent).

Een paar berichten hiervoor stond een berichtje van pasja over een pc zonder OS dit is als je de oude pc niet meer gaat gebruiken (dus ergens stof laat vergaren en niet gaat verkopen) dan zou je de OS van die pc kunnen gebruiken.

De groeten,
Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan