Chello valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Berichten
588
Hallo,

Ik heb chello en een xp machine.

Daarnaast heb ik een router voor een 2e pc.

Alles werkte gewoon maar vandaag valt hij steeds uit.

Als ik dan het modem reset en de pc weer opstart doet hij het weer.

Helpdesk chello zegt dat de modemverbinding goed is maar dat chello geen netwerk ondersteunt.

Heeft iemand er ervaring mee dat internet wegvalt i.c.m. een router?

BVD

Wim
 
Bron: internetsite chello:
10. ik heb thuis een netwerk, kan ik chello daarop aansluiten?
chello is bedoeld voor één PC per consument. Het aansluiten van meerdere PC's op chello valt onder zakelijk gebruik en is om die reden niet toegestaan.

Zie:http://home.nld.chello.nl/upcmnfc/start/support/

Maar Chello is van UPC,en het kan wel degelijk,alleen moet je je MAC adres copieeren in je router,ik heb het zelf ook,dus weet ik dit zeker.


Leo
 
Ik heb ook 2 pc's met internet met chello maar dat was ook niet mijn probleem.

Gisteravond 1 uur van alles geprobeert met de man van de helpdesk van chello.

Alles kreeg de schuld: de router, de firewall, de pc, de kabel, het modem etc.

Hem gezegd dat de router, de pc, de firewall en de kabel al heel lang goed werkt en dat ik niet geloofde dat dat daar aan lag.

Aan het einde zegt hij: Het kan ook en zwak signaal zijn dus probeer morgen nog eens.

Je raad het al! Vandaag werkt alles gewoon weer goed!!

Gelukkig is het weekend dan kan ik even bijkomen.
 
had ook veel problemen, na eindeloos gezeur nu van
de week een ander modem gekregen.
al een paar dagen een perfekte verbinding.
 
Dit is een bekend probleem bij Chello de laatste weken.
Ik heb er ook al een tijdje last van.
Regelmatig gebeld met de helpdesk, en net zoals bij Wimbre krijgt alles de schuld.
Maar op een gegeven moment gewoon gezegd dat ze er iets aan moesten doen en nu komt maandag een monteur langs.

Ik heb ook gehoord dat het te maken heeft met de verhoging van de snelheid waar UPC mee bezig is.

En dat het ligt aan het thuisnetwerk (router) lijkt me sterk daar ik al jaren een router gebruik en nog nooit problemen hiermee heb gehad.
En als ik me niet vergis mag je sinds een paar weken een router gebruiken van UPC alleen het wordt niet ondersteund.

Van de UPC site:

2. Hoe maak ik een thuisnetwerk?
Een thuisnetwerk voor chello kan op verschillende manieren gedaan worden. Het meest eenvoudigste is gebruik te maken van een router. Raadpleeg uw computerwinkel voor de installatie handleiding. De router wordt niet door UPC/chello geleverd en ook niet ondersteund. Het is dus niet mogelijk meerdere pc's direct aan het modem te koppelen.

Met vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
dat bedoel ik Kornelis, monteur was bij mij, alles doorgemeten, scheen ok te zijn.
heeft toen het oude terayon modem vervangen door
een motorala(docsis)
vanaf die tijd geen problemen en een perfkte snelheid.
 
Laten we het hopen dat ze bij mij ook zo voortvarend te werk gaan en een nieuwe modem plaatsen.


Met vriendelijke groet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan