pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenndier

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
Berichten
48
Hey, de pc van een vriend, start telkens opnieuw op, ik dacht dat het was omdat hij overhit was, maar blijkbaar stond hij nog niet aan, heb case opgevezen en alles werkt (coolers enzo), wat kan het probleem zijn??? (normaal valt hij zelfs niet uit)
dus overhitting denkik niet iemand andere oplossingen of formateren de oplossing?
 
Tja soms ligt dit dus ook weer aan het geheugen memtest.
Heb dit ooit ook meegemaakt nooit opgelost gekregen pc was zo nieuw als het maar zijn kon. Bij die pc waarbij ik het meegemaakt gebeurde het wanneer je hem wat veel belaste.

Ps ik haat ook ramen
 
Vaak is het een hardware probleem.
Je hebt geen schijfcontrole (na opstarten) en blauwe schermen? (automatisch opstarten moet wel uitgevinkt zijn).

Een defecte voeding of ide-apparaat (dvd/cd ed) zijn veel voorkomende oorzaken van spontaan opstarten.
 
nope nog steeds niet, mss moet ik eens uitzoeken hoe ik die pc kan formateren, in het begin komt er nergens een knop om boot menu in te gaan, vraagje lukt dat als ik zijn hd in mijn pc steek, die hier formateer en dan trug in zijn pc steek omdan win xp trug te instaleren?

Greetz
 
Je zou inderdaad de schijf via jou pc kunnen formateren.
Zorg wel dat je de schijf als Slave aansluit, anders kun je een conflict verwachten met de besturingssystemen.

Je geeft aan dat je nergens ziet hoe je het Bios(bootmenu) in kan komen.
Krijg je soms een scherm met een logo van het merk/fabrikant van de pc of iets dergelijks.
Zo ja, druk op dat moment op de DEL toets om het Bios in te komen.
Werkt de DEL toets niet, dan kun je F2 of F10 ook nog proberen.

Om te voorkomen, dat je met je eigen pc een probleem krijgt is het beter de schijf via die pc te formateren, waar ie in hoort.

Mocht het bovenstaande niet lukken wat het Bios betreft, geef dan eens aan om welk merk pc het gaat.
 
ok kheb de pc kunnen formateren en windows xp via mijn pc erop gezet. Nu krijg ik een andere foutmelding als ik die opstart geeft hij een error dat er een schijf verkeerd geinstaleerd is en dak die moet verwijderen bedoele ze daarmee dak de cd-rom en dvd-rw moet eruit doen?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door glenndier
windows xp via mijn pc erop gezet.
Dit kan dus ook niet.
Je zal WinXp moeten installeren met de pc waar de schijf in hoort.
 
kheb mijn hd eruit gehaalt, die van hem erin en dan via mijn bios xp opnieuw geinstaleerd mag dus niet? moet het dan via zijn bios?
 
Ja dat moet via zijn pc geinstalleerd worden anders gaat het niet lukken.
 
Geplaatst door glenndier
kheb mijn hd eruit gehaalt, die van hem erin en dan via mijn bios xp opnieuw geinstaleerd mag dus niet? moet het dan via zijn bios?
Jou pc heeft hele andere hardware dan zijn pc, daarom wil dit niet werken.
Met Win98(se) wil dit nog wel lukken.
Ik ga er vanuit dat jullie niet exact dezelfde pc hebben.

PS het Bios heeft hier niks mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
ok, maar dan heb ik een andere vraag, als ik bij zijn pc op del drukt, kom ik in bios menu maar hoe start ik dan de instalatie van de cd-rom?

(bij mijn bios vraagt hij op het opstart scherm welk boot divice ofzoiets en dan neem ik cd-rom en dan werkt dat, bij die zijn pc niet.. wat nu?)
 
Je zal in het Bios menu moeten zoeken.
Meestal kun je dat vinden bij zoiets als "Advanced Bios features".

Welk "merk" Bios staat er op die pc, dan kunnen we kijken waar je precies moet zijn.
 
AWARD Bios setup utility staat er vanboven, ik denk dat dat de naam van bios wel zal zijn..


Greetz Glenn
 
new_awardbios.gif
zo ziet hij er uit (als je er iets aan hebt)
 
Geplaatst door glenndier
zo ziet hij er uit (als je er iets aan hebt)
Kijk eens bij "Boot", daar zul je de opstart(boot) volgorde kunnen wijzigen.:)
 
idd, dat lukt maar als hij nu vraagt voor de hd te formateren geeft hij error dat deze niet geformateerd kan worden doorda deze mogelijk beschadigd is, hd weggooie?
 
Als de HDD toch helemaal leeg mag, kun je mischien via de setup alle partitie laten verwijderen, daarna opnieuw door de setup aan laten maken.

Wat voor merk HDD is het?
Je kunt met een diagnostische tool van de fabrikant, de schijf laten controleren.
Zie hier voor diverse tools:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag
Gebruik alleen de tool van het juiste merk!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan