windows xp home upgraden naar windows xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

krugar

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Berichten
1.086
kan ik windows xp home upgraden naar windows xp pro zodat mijn instellingen en programma's gewoon erop blijven staan zonder alles opnieuwe erop te installeren. Kan dat zonder dat ik foutmeldingen krijg?

alvast bedankt,
 
waarom wil je upgraden ? het enige verschil tussen de 2 is de mogelijkheid om met een domeinserver te verbinden... en groep/ multigebruiker omgeving

maar ja, het lukt ... maar niet zonder risico ....
 
Ja het kan.

Risico's: Fouten die er nu al zijn; blijven bestaan.
Wanneer je spyware/virussen hebt kan je problemen krijgen.

En inderdaad; waarom wil je van home naar pro?
 
Geplaatst door XP_PC
Ja het kan.

Risico's: Fouten die er nu al zijn; blijven bestaan.
Wanneer je spyware/virussen hebt kan je problemen krijgen.

En inderdaad; waarom wil je van home naar pro?

wat ik weet is dat de home ed. vaak minder snel werkt dan win xp pro

tuurlijk moet je eerst een goede virusscheck doen om zeker te zijn. er zijn vele online viruscheckers
voor spyware check is de microsoft antispyware zeer geschikt en de beta versie is gratis te downen welke er verder aanvullend heel goed zijn weet ik zo niet. Meestal werk je met meerdere spyware killer/checkers, omdat de meeste checkers niet alles dekken

Schone instalatie windows xp werkt het beste maar is ook het meeste werk omdat hiervoor de settings , data etc veilig gesteld moeten worden

Als je windows traag is kan dat vele oorzaken hebben zoals defecte dll's volle hd en noem maar op, via msconfig kan je zien wat er allemaal opstart tijdens de boot, hier kan je allerlei instellingen aanpassen om je windows te versnellen zie: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/expert/northrup_restoreperf.mspx
grtx Beorn_nl
 
Geplaatst door beorn_nl


wat ik weet is dat de home ed. vaak minder snel werkt dan win xp pro

Oh ja, en waar basseer jij dat op??
Is namelijk niet zo.....

XP Pro en home zijn identiek, dezelfde kernel, dezelfde GUI, alles is hetzelfde.
De Pro heeft enkel meer mogelijkheden (security op basis van users en groepen, group policies, Terminal Server access, kan meerdere netwerktoegangen accepteren naar de Pro toe terwijl dat bij een Home beperkt is etc...).

Voor de zekerheid maar even opgezocht;)
 
Laatst bewerkt:
klopt inderdaad wat die verschillen betreft
en wat die upgrade betreft:
het is perfect mogelijk zonder verlies van bestanden en instellingen, maar ik raad het zeker niet aan. ik heb het zelf gedaan op mijn hp pavilion laptop, maar kreeg redelijk wat foutmeldingen zo nu en dan, heb dan uiteindelijk gewoon al mijn schoolfiles gebackupt, en een volledige herinstall gedaan, en nu werkt het perfect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan