Windows Installer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hoi,

Ik Heb een probleem met mijn windows installer.

Als ik een programma wil installeren (Alcohol 120%) krijg ik de foutmelding dat ik daar geen toegang kan krijgen. Ik zou in veilige modus draaien. (Niet dus) Of het zou verkeert geïnstalleerd zijn. (Heb versie 3.1 erop gezet, maar daarvoor was dit probleem er dus kennelijk al)

Hoe krijg ik dit weer aan de praat, want ik kan nu bepaalde programma's niet installeren, of deïnstalleren.

Bekijk bijlage 31277

Edit: Als ik de windows installer handmatig wil starten krijg ik foutmelding 997:Overlappende I/O bewerking wordt uitgevoerd.

Bekijk bijlage 31278

Edit2: Ook de stappen van microsoft toegepast, maar dat maakt het alleen maar erger.

Laatst bewerkt:
Helaas,

Deze oplossingen helpen niet.

Ik heb nu een image teruggezet, omdat ik de PC heel erg nodig had, maar ik wil wel graag ahter de oplossing van het probleem komen. ( Heb wel een image gemaakt van het corrupte systeem, kan dus weer naar deze situatie indien nodig)

Heb op tweakers.net al een hele wasrij mogelijke oplossingen afgelopen, maar helaas mocht dit niet baten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/835895///windows%2Cinstaller

Ook de officiële site van windows blijft hopeloze resultaten opleveren, het werkt gewoon niet. Als ik een probleem heb met .MSI, dan heeft een verwijder tool die geïnstalleerd moet worden met een MSI extensie natuurlijk geen enkele zin, daar de MSI extensie nu juist het probleem is.:evil:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B260404

Heeft er nog iemand andere sugesties?

Heb je het nu over die 'schoonmaak tool'?
Dat werkt toch wel hoor.
Daarna zet je n.l. een andere msi er op.
Op de een of andere manier kunnen die files makkelijk corrupt worden. Zelf heb ik het al twee keer gehad.

Hoi,

De cleaner heb ik dus ook geprobeerd, maar dat werkt dus niet. (Zie eerste bericht voor de foutmeldingen.)

De MSI extensie kan niet worden uitgevoert, en die cleaner is ook met MSI.

Ik heb vrijwel alles geprobeerd wat microsoft aandraagt.(Register entries gecontroleerd, maar die kloppen. unregister/register gedaan, etc.)

Het systeem vertikt het gewoon om de Windows Installer te laten werken. Ik kom steeds op de eerste foutmelding uit.

Hoe staat het met Remote Procedure Call (RPC)?
Is die wel gestart en automatisch?

Hoi,

Ja hoor de RPC service staat aan.
Ben ook al op een venster geweest, waar je DCOM etc. kan regelen, en daar staat ook alles gewoon zoals het zou moeten staan.

Het is geen ramp, want ik heb een ouder image terug gezet, waar de Windows Installer wel werkt, maar ik wil toch graag te weten komen hoe ik het kan herstellen.

Dit is ook al de derde keer dat het me overkomen is, maar waardoor het komt blijft voor mij een groot mysterie, dat ik graag wil ontrafelen.

Zal vanavond nog eens alles nalopen, misschien zie ik toch iets over het hoofd.

Laatst bewerkt:
Het is me niet gelukt Windows installer aan de praat te krijgen.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag. Ik laat deze vraag dan ook als onopgelost staan, al heeft het voor mij geen urgentie meer, maar meer als "leerstof".

Installer werkt niet

Start de computer in de veilige modes
zet de service op automatisch -> let op de service kan niet gestart worden in de veilig modus
herstar de computer en de installer zal weer werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan