toolbar888 via msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

MostWanted187

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Ik heb vanmiddag ''toolbar888'' opgelopen via msn. Vriend van me stuurde een link: lol chek: met een link. ik klikte erop en ik stuurde automatisch naar alle mensen die online waren hetzelfde bericht, een irritant onvoorspelbaar spywaretje dus. Nu als ik msn weer opstart gebeurt hetzelfde en krijg constant van die taakbalkjes: project1 met: runtime error 53

Weet iemand een goed virusprogrammaatje of gewoon hoe je hem kan verwijderen?
Ik zou het op prijs stellen.
Alvast Bedankt!

Welkom op Helpmij.:)

Download eens Ewido Security Suite en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

Hier kun je Ad-aware SE of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Handleiding Ad-aware:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=10

Handleiding Spybot S&D:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=11

bedankt, kad ze al op me comp staan, en heb gescant, kprobeer het nu met spybot...:thumb:

Hallo !

Misschien ten overvloede:

Alleen vandaag al ben ik drie keer gebeld door mensen die via MSN dezelfde ellende hebben ontvangen !!

Je kunt in MSN instellen dat alle ontvangen bestanden eerst door je virusscanner bekeken worden, en dat "slechte" worden geweigerd.

Dat kan een hoop ellende (en mij een hoop werk) besparen !!

Greetz,

Harry.

oplossing

Ik heb ook last gehad van dit probleem.
De volgende stappen moet ondernomen worden om het op te lossen.

1. Disable internet.
2. Beeindig het process winstall en update
3. Delete sleutel 'explorer' in [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
4. Delete de inhoud van C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temp. sommige virusscanner zoals AVG vinden een virus genaamd installer die wordt geplaatst door winstall.exe.
5. In C:\Program Files\Common Files staat een directory bestaand uit cijfers en letters die moet verwijderd worden.
6. In C:\Documents and Settings\%username% zijn een aantal bestanden beplaatst check de datum en verwijder de bestanden die de datum bevatten van het moment dat je het ontvangen hebt.
7. In de software is een Toolbar geinstalleerd die verwijderd dient te worden.
8. Cookies, verwijderen, tijdelijke internetbestanden verwijderen.
9. Spyware programma draaien (Spybot, etc)
10. Virusscanner draaien (Norton, Mcafee, AVG, etc)
11. MSN verwijderen.
12. MSN opnieuw downloaden en installeren.

Tip : Open internet explorer en ga naar Internet options in het menu extra.
Kies tablad Privacy en zet de beveiliging op hoog. je kan via de knop website sites toevoegen die je wel wil toestaan om cookies te plaatsen op je computer. Vaak zijn het sites waar je op moet inloggen, zoals Gmail, Internetbankieren, etc. Deze instelling zorgt ervoor dat je niet snel de verkeerde cookies ontvangt waar ook virussen mee kunnen komen en zo hou je controle over je cookies.

Ik heb dit weekend 3 computers zo onder handen genomen en heb nu geen problemen meer

Laatst bewerkt:
Met mijn stappenplan zorg je er snel voor dat het virus niet meer actief is, spyware en virusscanner zijn een check functie achteraf, als je stap 1 t/m 8 heb gedaan ben je al van het virus af . Met jou stappenplan moet je eerst allemaal stappen doen alvorens je iets verwijderd zoals unlocker (met CRTL ALT DEL en de pocessen beindigen ben je er ook.

Ander nadeel is dat je internet steeds actief is en het virus weer opgehaald kan worden als je iets vergeten bent.

Laten we geen ellenlange discussie beginnen, maar dit wil ik nog wel kwijt:

MSN Messenger moet zo snel mogelijk gedeinstalleerd worden, want die blijft de malware verspreiden. Dat is bij mij stap één.

Daarna moeten die drie "kwaadaardige" exe-bestanden onschadelijk gemaakt worden. Met mijn methode gebeurt dat met Unlocker. Dat is stap twee.

Systeemherstel moet vervolgens geheel uitgeschakeld worden, want daarin zitten kopieen van de boosdoeners. Dat is stap drie.

En daarna komen de andere saneringsmaatregelen. De meeste mensen zullen die anti-spyware- en een anti-virusprogramma('s) al op hun PC hebben, ik noem ze voor alle duidelijkheid maar eens op.

Tot slot: hier op Helpmij was ik een van de eersten die de infectie opliep via de link in de eerste post. Ik had hem diezelfde dag nog geheel van mijn systeem verwijderd.
En daar gaat het om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan