installatie windows Vista op een lege hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Downloader

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Als je een eigen computer bouwt staat er nog geen besturingsysteem op. Hoe moet je dan je hardeschijf paritioneren. Bij windows xp ging dat altijd via het setup maar bij windows vista is dat niet zo.

Wat moet je dan doen????

Alvast bedankt:thumb: :cool:

lekker erg laat maar die optie staat gewoon onder advanced.

Oke bedankt dus als je bij de optie krijgt dat je een partitie moet selecteren om windows vista op te installeren moet je de op de tekst advance klikken. En dan zie je het wel verder. Als ik het goed begrijp???:thumb: :cool:

Laatst bewerkt:
Ik heb het vamiddag zelf even gedaan en je ziet dan meerdere opties, je kunt dus kiezen op welke partitie je het wil installeren.Maar ook de optie Format staat erbij.
je kunt dus ook de partitie eerst formateren om problemen te voorkomen.
Ook de optie Ugrade stond erbij.
Als je niets belangrijks op C hebt staan dan zou ik zeggen, lekker uitproberen.

Ik heb het inmiddels alweer verwijderd omdat ik iets had gedaan waardoor het buroblad ineens op de kop stond en dan werkt het niet prettig met de muis kan ik je vertellen.
Alles werd gevonden behalve de driver voor het geluid.
Echter toen ik naar windows update ging werd die alsnog geinstalleerd.

Maar ik wacht liever op de nederlandse versie, want engels is niet mijn streke kant.

Succes

Bedankt voor je hulp ik weet nu in ieder geval wat ik strax moet doen om vista te installeren.
Ik wil graag namelijk in januari vista kopen en dan wil ik het liefst er op voorbereid zijn. Ik wil graag ook de nederlandse versie want bij mij is engels ook niet men sterkste kant. En het werkt dan ook prettiger. Oh ik wou nog ff zeggen met die buroblad dat misgien je ff de driver installeerd van je beeldscherm of videokaart. Want daar zit een optie waar je je beeldscherm mee kunt draaien dus ook in de goeie kant.

Veel succes:thumb: :cool: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan