Verschillende gebruikers

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Ik wik graag dat 3 gebruikers 1 stand-alone PC kunnen gebruiken. Maar dan wel ieder met een eigen toegang en een eigen wachtwoord. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Ruut

Is dat niet gewoon een kwestie van xp instaleren en daar dan 3 users op aanmelden?
Zo heb ik dat thuis ook gedaan. Ieder user kan zijn eigen inlog wachtwoord instellen

na installatie kun je via configuratiescherm>gebruikersaccounts nog nieuwe accounts aanmaken.

En jij als Administrator/Beheerder kunt ook twee gebruikersaccounts aanmaken met beperkte rechten. Dan stel jij de gebruikersnamen en de wachtwoorden vast, waar de twee gebruikers niets aan kunnen veranderen.

NB: in Systeembeheer, Lokaal beleid kun je zelfs nog veel meer "tunen" aan die rechten, maar dat zou je eens moeten bekijken.

Inderdaad, verschillende gebruikers aanmaken is geen probleem. Het probleem is dat bij het opstarten door een andere gebruiker dan de hoofdgebruiker (eigenaar) de programma's Word, Excel e.d. niet opstarten en ook niet op het bureaublad verschijnen. Is dat oplosbaar? Groet, Ruut

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan