systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

salletti

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
118
L.S.

Ik heb op verschillende datas systeemherstelpunten gemaakt...tot nu toe.... 4 stuks..

maar als ik een systeemherstel laat doen krijg ik steeds de vermelding:

systeemherstel niet voltooid. en dat op alle 4 verschillende datas.

Iemand een idee hoe dit komt en op te lossen?

met vr gr

Peter.
 
Dank voor je tip..heb het geheel uitgeprint en zal er morgen eens serieus werk van maken.

resultaat hoor je nog...

met vr gr

peter
 
L.S.

Alles volgens het boekje uitgevoerd....maar....

geen resultaat bij systeemherstel krijg ik nog steeds de melding:

systeemherstel kan niet worden voltooid...

Iemand nog ideeen????????????

met vr gr

salletti
 
Tja, alle oplosingen staan in de eerder gegeven links, lees deze ook nog eens, dat is een link uit de eerder gegeven Microsoft link.

Je kun het ook handmatig doen op deze manier.
 
Na alle tips te hebben uitgevoerd..blijft nog steeds hetzelfde probleem.
Systeemherstel uitschakelen en computer opnieuw opstarten..geen resultaat
Systeemherstel uitvoeren in veilige modus...geen resultaat.
Via services..logboeken...sr services...geen resultaat.

Steeds nog dezelfde melding....systeemherstel is niet voltooid.

Ook opverschillende datas maar geen resultaat.

Iemand nog suggesties of oplossing??

met vr gr

salletti
 
Denk toch dat er ergens op een schijf te weinig ruimte is, als systeemherstel voor alle schijven aan staat, overigens is systeemherstel voor alleen de systeemschijf voldoende.

Zou de herstel punten even kopieëren, en eventueel het volgende uitvoeren, kun je hem daarna uitschakelen, en na een reboot weer instakelen.

Dit is de tutorial.
 
Bedankt voor je reaktie lang pier maar link naar microsoft gat me iets te ver

ter meerdere informatie...totaal schijfruimte wat ik nog over heb is 60 gb

systeemruitme staat op 12% en ik heb momenteel nog maar een herstelpunt wat ik vandaag weer aangemaakt heb.

hoe kan ik controleren zoals jij zegt of systeemherstel voor alle schijven is ingesteld??
 
Bedankt voor je reaktie lang pier maar link naar microsoft gat me iets te ver

ter meerdere informatie...totaal schijfruimte wat ik nog over heb is 60 gb

systeemruitme staat op 12% en ik heb momenteel nog maar een herstelpunt wat ik vandaag weer aangemaakt heb.

hoe kan ik controleren zoals jij zegt of systeemherstel voor alle schijven is ingesteld??

vr.gr. peter
 
Klik rechts met je muis op Deze computer, kies Eigenschappen. In het scherm daarna kiezen voor tabblad Systeemherstel.
Je kunt per schijf instellen In - of uitgeschakeld en via de knop Instellingen kun je de hoeveelheid schijfruimte instellen.

Maar doe eens dit: schakel systeemherstel voor alle schijven uit, sluit alle vensters en herstart de PC. Alle oude herstelpunten zijn nu verwijderd. Schakel daarna Systeemherstel weer in alleen voor je systeemschijf. Herstart de PC nog eens. Kijk of je probleem nu is opgelost.
 
Bedankt ook boeing voor je reaktie en aansluitend hierop meerdere informatie.

Als ik systeemherstel doe naar gisteren (herstelpunt 1..... 4 juni) krijg ik de melding systeemherstel is niet voltooid.

ik gebruik de computer op 5 juni vandaag ongeveer 2 uur en maak dan een herstelpunt..
(herstelpunt 2).

na ongeveer 3 uur doe ik een systeemherstel op herstelpunt 2 en dan is het systeemherstel wel voltooid.

probeer ik dan alsnog weer herstelpunt 1 dan lukt dit niet........

das toch raar .....misschien dat dit kan bijdragen tot een oplossing

vr.gr. peter.
 
Het is jouw systeem, dus jij beslist. Maar ik zou als ik jou was, de systeemherstelpunten verwijderen op de manier die ik je vertelde. Als je daarna Systeemherstel voor de systeemschijf weer hebt ingesteld, ook zoals ik vertelde, blijf er dan eens een tijd vanaf. Zolang er niets aan je systeem is veranderd, is het instellen van Systeemherstelpunten een nutteloos tijdverdrijf. Van tijd tot tijd maakt Windows XP zélf een herstelpunt aan, in ieder geval na de installatie van nieuwe programma's of van (automatische) updates van XP. Ga na een maand of twee eens kijken, welke data vetgedrukt staan als je Systeemherstel weer in gaat. En als je dan toch wilt uitproberen, neem dan een vetgedrukte datum, met in het rechtervenster een op die datum uitgevoerde actie.
 
Alles over problemen met systeem herstel vind je hier.

Overigens werkt systeemherstel niet, zoals al eerder aangeven, indien er een schijf tussenzit die er onvoldoende tuimte voor heeft, indien alle schijven op systeemherstel staan, en blijft mijn voriger reply van kracht.

Overigens heb ik het niet in die tutorial over de link naar microsoft, maar over een eventueel herstel uit een restore point, op mijn eigen wijze.

Tevens hoef je een restore point terug te zetten, als er iets niet goed gegaan is met een instelling of installatie, waar al die restore points nu voor nodig zijn, is voor mij een raadsel, ik heb er maar één, na een laatste installatie van iets gemaakt, en deze ook gekopieërd, meer heb IK er niet nodig.

En om het helemaal af te maken, gebruik anders Erunt, handiger en veiliger.
 
bedankt lange pier en boeing voor jullie suggesties ...ga ze zeker uit proberen.....en zoals
boeing aangeeft is wel juist ik zit er teveel mee te klooien want maak iedere dag een herstelpunt aan.
zal er inderdaad eens een tijdje gewoon vanaf blijven....

bedankt nogmaals voor jullie support.

met vr gr peter.


kom over een maand of zoiets nog wel eens hierop terug of het heeft gewerkt...
 
l.s

na enkele weken kom ik weer een terug op systeemherstel.

er lijkt niets te werken...uitschakelen.inschakelen..herstel reg toegevoegd..logboeken..services...msconfig..en ga zo maar door...maar nog steeds de melding

systeemherstel is niet voltooid.

iemand nog suggesties..

vr gr peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan