Windows:Geen Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvh

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Ik gebruik Windows XP.Sinds enkele dagen krijg ik bij het opstarten telkens het volgende venster te zien.
In de blauwe balk van het venster staat" Windows: Geen schijf" met daarvoor een witte X in een rood rondje. Daaronder de tekst;" Exception Processing Message C 0000013 Parameters 75b0bf9c4750bf9c 750fgc". Als ik op een van de opties Annuleren,of doorgaan enz klik verdwijnt het venster en kan ik de de computer normaal gebruiken. Ook als ik het venster niet wegklik kan ik op de achtergrond de computer normaal gebruiken. Wat betekent dit, moet ik er wat aan doen en/of hoe kom ik van dit venster af?

Geen schijf

Ik heb gekeken naar de oplossing maar dan kom ik uit op het volgende.

USB heb ik niet aangeloten aangezien ik alles in orginele staat terug aan het zetten ben.
Waar ik wel op stuit is dat ik geen probleem had totdat ik skype en windows live messenger installeerde. Ik ga deze twee programmas verwijderen en kijken wat het doet.
vervolg komt

Geen schijf

Had alleen nog maar skype 3.2 verwijderd en daarna opnieuw opgestart tot 3x toe en ik krijg deze fout melding niet meer.
Dus met enige zekerheid kan ik zeggen dat het een software conflict moet zijn. Ik hou je op de hoogte

Geen schijf

Faqman relateert de foutmelding aan een fout met een harddisk of met externe USB opslagapparatuur.Hij adviseert als mogelijke oplossingen 1 het opschonen van de Windows verkennergeschiedenis 2 het laten uitvoeren van een complete schijfopruiming en 3 het cleanen van het Register van Windows XP. In ben gestart met een reguliere schijfopruiming vanuit de Systeemwerkset van Bureauaccessoires.Toen dat niet hielp heb ik op advies van Harry Snor (snel en behulpzaam) het programma Ccleaner gedownload zodat ik ook de overige 2 gesuggereerde oplossingen kon uitvoeren. Helaas heeft ook deze exercitie niet het gewenste resultaat opgeleverd. Het vreemde is dat de foutmelding soms achterwege blijft maar in het meeredeel der gevallen direct na het opstarten weer op mijn scherm verschijnt.Ik kan de melding gewoon wegklikken en heb er ogenschijnlijk verder geen last van maar het blijft onbevredigend .De enige aanknopingspunt met een fout in externe USB opslagapparatuur lag voor mij in het feit dat mijn digitale camera niet meer werd herkend. Ik heb toen enige tijd de foto's niet meer via de USB kabel maar rechtstreeks vanaf de flashkaart naar de PC overgeheveld totdat ploseling die kaart ook niet meer werd herkend. Ik heb inmiddels een andere digitale camera in gebruik en daarvan af kan ik de foto's wel via de USB kabel overhevelen.De foutmeldingen blijven echter komen. Misschien geeft dit nog aanknopingspunten voor een nadere verklaring en/of oplossing?

Nader uitzoeken wijst erop dat het een probleem is met een card reader wel of niet ingebouwd. Wanneer je deze uitschakeld is de melding weg maar dan heb je nog niet het hele verhaal opgelost. Alleen tijdelijk verdrukt. Ga toch nog eens verder uitzoeken waar het aan ligt. Veel mensen hebben hier last van.

Geen schijf

Al twee weken geen melding meer gehad zonder dat daarvoor enigerlei extra actie werd ondernomen. Het probleem is dus weg zonder dat het (verklaarbaar) opgelost werd.Of stoppen dit soort meldingen een keer als ze maar lang genoeg worden genegeerd? Hoe dan ook, ik kan weer ongestoord verder maar blijf benieuwd of anderen nog eens het definitieve licht kunnen laten schijnen in deze materie.:confused:

Windows geen schijf

Heb nog regelmatig dit probleem terug gekregen. Uiteindelijk via diverse forums bij een oplossing gekomen.

Zoals het eruit ziet is het een probleem van ongemak. Het was duidelijk dat het probleem zich voordeed vaak in verband met de cardreaders. Wanneer je de computer opstart word er ook een programmaatje mee opgestart (dit.exe) waardoor je kunt zien welk soort kaartje bij welke drive hoort. Je hebt dus voor iedere drive een eigen icoontje. Eigenlijk een beetje waardeloos programmatje. Zodra je een card in de reader doet weet je toch om welke het gaat.

In eerste instantie moet je dus testen of dit bestandje het probleem is.

Ga via uitvoeren naar msconfig en ga naar de opstartlijst. Wanneer dit bestandje daar in staat, schakel het bestandje dan uit en start de computer opnieuw.

Wanneer bij je dit het probleem oplost dan kun je dit.exe in je windowsmap verwijderen. Je kunt dan ook dit.dll, dit.ini en dit(E)xp.exe verwijderen.

Zorg nu dat je een register opschoning doet zodat je alle dit.exe connecties kwijt raakt. Hopelijk heeft dit voor diegene die dit probleem ook heeft het probleem opgelost zoals bij mij.

Lianne

Hoi !

Stond toch in mijn link: verwijder alle externe USB-apparatuur !

Daar valt dus ook je cardlezer onder: ook al is die ingebouwd, voor je mobo is ie extern !

Succes,

Harry.

Windows geen schijf

Hoi harry,

Klopt, maar je hebt het ovr verwijderen, en dan opschonen van cache ed. Maar dan nog hield je het probleem wanneer je deze weer installeerde. Dus het probleem was deels in jouw voorstel opgelost.
Wanneer je uitvoert wat ik beschreven heb dan heb je het probleem helemaal niet meer en kun je je cardreaders ed gewoon actief houden.

Groetjes Lianne

Beste helpmij-gebruikers

De oplossing is nochtans simpel. (heb deze gevonden op een ander forum).

2 zaken te doen:
Start de msconfig toolbox (via start-run: msconfig intypen) en ga naar tabfolder opstarten: daar moet je "dit.exe" afvinken (om niet meer op te starten)

Vervolgens start je de regedit.exe (op dezelfde manier via start-run), en doe je vervolgens een zoekopdracht naar ALLE voorkomens van deze "dit.exe". Deze WIS je allemaal!!!

Let wel: beide acties zijn vereist. Ik had eerst het eerste alleen geprobeerd, maar dat hielp niet. Vervolgens het 2e ook uitgevoerd, en sindsdien is het probleem bij mij opgelost.
Nu maar hopen dat hte niet terugkomt.

Met dank aan de gebruikers van de andere forums.

Voor meer info zie: melding van AstraGirl op http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=299508

Mvg en veel succes.
Diveman.

Die dit.exe bestanden waren bij mij niet de oplossing (oorzaak?) zoals hierboven geopperd werd. Ze stonden iig niet in de opstart lijst in MSconfig.

Ik heb naar mijn idee dan ook een simpelere oplossing die bij mij goed geholpen heeft zonder software te moeten verwijderen.

Sluit op iedere USB poort een aparaat aan, en verwijder vervolgens deze aparaten op een correcte wijze dus:
Met de optie "Hardware veilig verwijderen" rechtonder in de taakbalk.
Het probleem heeft zich nadien niet meer voorgedaan bij mij.

Het is dus geen virus of spyware oid (wat ik ook veel gelezen heb).

mvg,
Bram

zelfde prob

ik kreeg een link via msn, ik opende hem, het was een afbeelding volgens het bericht, maar krijg nu steeds diezelfde foutmelding. Ook stuur ik nu autom. de link door naar al mijn contactpersonen, virusscan houdt het niet tegen, rebooten helpt nie, ik heb avg, snap niet wat ik nu zou moeten doen.

Graag je eigen vraag openen en niet 1 uit 2007 omhoog halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan