C++ Windows tutorial...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rappybas

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
47
Ik zoek een goede nederlandse tutorial om windows met buttons ofzo te maken,
en als je er dan op klikt at er dan iets gebeurd.
En verder gewone windows tutorials dus niet DOS-Boxen.
 
c++ is c++ als een tutorial geschreven is voor een andere compiler moet je dit
dus anders interpreteren (wat geen probleem voor een echte programmeur zou moeten zijn)

p.s. als je op die links klikt dan kom je op die sites mischien kun je dan zelf kijken?
 
zijn er ook boeken voor win32 programeren? of moeten we het doen met de tutorials op het web.

bijvoorbaat dank.

groet sander
 
er zullen vast wel boeken voor zijn maar win api/gdi is zo klein dat je jezelf in de maling neemt als je dat koopt. als je een boek wilt hebben raad ik je aan voor de stl of een betere gdi zoals directx/opengl te gaam
 
ok als het zo klein is dan ga ik die engelse tutorial wel leren die je eerder had gepost in dit onderwerk bedankt:thumb:
 
het is eigenlijk alleen maar een window maken/aanmelden een messagepump maken en dan wat rendering functies uit de wingdi
 
ok,maar leer je met directx/opengl met graphics omgaan in c++ of wat is dat precies?

Sander.
 
als je nog moet leren omgaan met c++ dan moet je de STL leren. de andere dingen als winapi wingdi directx opengl zijn dingen die je kunt gebruiken in meerdere talen. als je praat over c++ dan heb je het eigenlijk alleen over de manier waarop je haakjes kommatjes en dat soort dingen neerzet, deze manieren leer je in de STL

directx en opengl zijn zogenaamde GDI's (graphic device interface) dit betekent dat dit manieren zijn om dingen op je scherm neer te zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan