cue branden met A 120%

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterjamie

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2002
Hoi het lukt me niet om een cue file te branden met alcohol 120%.
Ik mount het cue bestand, start de brand wizzard op. maar als ik zeg branden krijg ik een pop up venster met insert empty disc, maar die zit er gewoon in.
Ik heb maar een brander ...

Hoe kan ik dit oplossen? :(

Welk medium stop je in de brander ?
Een lege CD of DVD
En hoe groot is de cue file ?

Een .CUE bestand moet geluidsbestanden met een volledig pad bevatten om een audio-cd te branden.
Echter, vaak worden .CUE bestanden met een .BIN bestand uitgeleverd om gebrand te worden. Ik vermoed dus dat je het .BIN bestand mist.
Kijk dus even na wat er in het .CUE bestand staat, dan weet je wat er nodig is om succesvol te gaan branden. Het is gewoon een tekstdocument, dus te openen met Kladblok o.a.

Succes,

Tijs.

Dat had ik een week of 2 geleden ook. En aangezien ik niets te verliezen had heb ik de extensies . bin en . cue eens omgewisseld en voilá ze werkten .... Wat niet zeggen wil dat dat in dit geval ook zo zal zijn :)

Het gaat om een DVD branden ik heb 2 bestanden en een daarvan is een .bin de andere is een cue bestand.

120% alcohol

Hoi bedankt, maar dat is meer een uitleg van bin en cue.

Het probleem wat ik heb is met alcohol 120%
Ik mount het cue bestand, maar kan hem niet branden, hij vraagt om een lege dvd maar die zit er gewoon in. misschien dat het iets in de instellingen is?

grts ilse

Ook is van belang of, indien inderdaad een dvd wordt gevraagd, je wel een soort/merk erin doet die je kunt branden met je dvd-brander?
Sommigen (die van mij in ieder geval) branden bijv. alleen dvd+r danwel dvd+rw, maar dvd-r of dvd-rw komen niet in aanmerking.

Misschien helpt dit je verder?

EDIT: Nog iets anders: Als je buiten het brandprogramma om een lege dvd in je apparaat stopt, zie je dan in Mijn Computer terug dat er inderdaad een lege dvd in zit? Zie je dat niet, dan zal eerst de 'notificatie' van wisseling van opslagmedium moeten worden aangezet op die dvd-speler.
Blijkt dat nodig te zijn bij jou, dan horen we het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
nee het is nog niet gelukt.

Ik brand best veel dvd's, maar het lukt alleen met een iso bestand. zodra het een image is van bin/cue pakt alcohol 120% het niet. ik mount het bestand, maar blijft vragen om een legen dvd, ik neem aan dat het iets met de instellingen te maken heeft.

En als je hem mount in Daemontools en dan die locatie opgeeft aan je brandprogramma?

welke mount je in alcohol, de bin of de cue ??

probeer de bin eens te branden met nero als je die hebt.
nero burning rom >> menu recorder >> image branden

er zijn wel eens wat problemen als je nero en alcohol op één pc hebt -vooral als nero ook een virtuele schijf wil maken-
altijd eerst nero instaleren en dan alcohol.

je kan trouwens een .bin (misschien even hernoemen naar .iso) ook door GSot heen halen
http://www.headbands.com/gspot/
laad de file >> klik links onder bij MS A/V op 1 >> rechts daarvan komt nu in het groen te staan "render OK"
>> klik nu op 2 >> de dvd speelt nu af in een heel klein schermpje.
als ie goed is tenminste

Alternatief dat je kunt proberen: Hernoem het .bin bestand naar .iso, en probeer het dan te branden zonder de .cue te gebruiken.
Hernoemen vanuit Verkenner is mogelijk als je de extensie van .bin, .iso en .cue laat tonen in Verkenner. Stel dit voor die bestandstypen in via Start -> Uitvoeren -> control.exe folders -> tabblad Bestandstypen -> klik (bijv.) de ISO extensie aan, klik op Geavanceerd, en vink aan: Altijd extensie weergeven.

Is knop Geavanceerd niet (direct) beschikbaar: Klik op Terugzetten (wel even onthouden met welk programma je het eerst gekoppeld had), dan knop Geavanceerd, daar Altijd extensies weergeven aanzetten, en dan via Wijzigen weer terughangen aan het programma waar je het het eerst mee gekoppeld had.

Succes,

Tijs.

nog niet opgelost

Oke ik ga nog een poging doen om het te omschrijven, het probleem is nog niet opgelost.

Ik heb een cue/bin file, dit is een backup van een ps2 spel.
Dus mounten met deamon tools wil niet lukken omdat het zo'n 8 mappen zijn, en in alcohol kan je maar een map selecteren.
Als ik de file mount komt maakt hij een virtuele schijf aan, ik start mijn image brand wizz op en hij geeft daar mijn file aan. als ik nu kies voor branden, krijg ik een sub scherm met wachten voor schijf, maar deze zit er in. dus hij start niet met branden.
Locatie van cd/dvd kan ik niet wijzigen (D:) meer opties heb ik niet.
En het gaat om een DVD en geen cd,
dus het gaat om het branden van een spel, geen film.

Hopelijk komen er oplossingen binnen.

Mijn optie nog geprobeerd?: Hernoemen naar .ISO, en die dan branden naar DVD met (bijv.) Nero of ImgBurn (gratis)?

Tijs.

Ik weet niet of je het programma Ultra Iso hebt, maar dat werkt als een soort verkenner.
Hiermee kan je in principe ook bin bestanden openen en de inhoud slepen naar een Windows map.
Van daaruit zou je met elk brandprogramma de bestanden kunnen branden.
http://www.ezbsystems.com/ultraiso/
Bij Downloads staan probeerversies. Ik weet niet of deze versie volledig functioneel is of dat deze maar beperkt is tot een aantal dagen.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Oke ik ga nog een poging doen om het te omschrijven, het probleem is nog niet opgelost.

Ik heb een cue/bin file, dit is een backup van een ps2 spel.
Dus mounten met deamon tools wil niet lukken omdat het zo'n 8 mappen zijn, en in alcohol kan je maar een map selecteren.
Als ik de file mount komt maakt hij een virtuele schijf aan, ik start mijn image brand wizz op en hij geeft daar mijn file aan. als ik nu kies voor branden, krijg ik een sub scherm met wachten voor schijf, maar deze zit er in. dus hij start niet met branden.
Locatie van cd/dvd kan ik niet wijzigen (D:) meer opties heb ik niet.
En het gaat om een DVD en geen cd,
dus het gaat om het branden van een spel, geen film.

Hopelijk komen er oplossingen binnen.

als eerste : je hebt een bin/cue en dat zijn 8 mappen, dan heb je ze uit gepakt of al gemount of die mappen horen er niet bij.
** een bin is één groot bestand en is feitelijk niet meer dan een kopie van een dvd of cd schijf, de cue is een heel klein bestandje waarin staat hoe een virtuele speler om moet gaan met die .bin

tweede : mounten met deamon heeft niks te maken met mappen
je kan een .cue OF een .bin mounten en dan zal deze zich gedragen als een gewone dvd speler dus nu kan je het spel branden
misschien kan je het niet branden omdat er een beveiliging op zit??

derde : voor alcohol geld hetzelfde als deamon, alleen het mounten gaat iets anders.

vierde : met wel prog wil je dan branden
ik start mijn image brand wizz op
als je met alcohol120% brand moet je het spel niet eerst te mounten.
kies in alcohol "image brand wizzard" en de rest volgt
als je het met bv nero wilt branden : mount de image >> en dan kan je kiezen voor "schijf kopieëren"

vijfde : als de schijf er in zit en hij zegt "wachten voor schijf" dan moet je de lade eens open doen en dan weer dicht,
weet je zeker dat het de goeie schijven zijn??

zesde : "Locatie van cd/dvd kan ik niet wijzigen" kan je alleen wijzigen als je meerdere branders hebt

***** kan je eens een screenshot maken van de bin/cue maken en de mapen.

1.gif

hier zie je bij mij een aantal image bestanden (dat het bij mij iso en mds is maakt niet uit)
je ziet de iso is 4,35 gig (een dvd), en de mds is maar een paar kB.

2.gif

en hier zie je een image gemount met deamon (maakt ook niet uit met alcohol is het hetzelfde)
je ziet gewoon een schijf en deze gedraagt zich ook als een schijf.

het openen of de files uitpakken heeft helemaal geen zin, het is een ps2 spel hier kan een gewone windows pc niks mee.

Ik weet niet of je het programma Ultra Iso hebt, maar dat werkt als een soort verkenner.
Hiermee kan je in principe ook bin bestanden openen en de inhoud slepen naar een Windows map.
Van daaruit zou je met elk brandprogramma de bestanden kunnen branden.
http://www.ezbsystems.com/ultraiso/
Bij Downloads staan probeerversies. Ik weet niet of deze versie volledig functioneel is of dat deze maar beperkt is tot een aantal dagen.
Probeer het eens zou ik zeggen.

de reden dat er image's bestaan is juist om te voorkomen dat je alleen mappen kan branden.
de bestanden zullen zich op een bepaalde manier moeten gedragen.
de makelijkste manier om iets ingewikkelds (als een dvd spel) te kopieëren is één op één branden
dit kan naar een echte schijf , maar dat stuurt wat lastig op via de mail
dus maak je een iso (of een bin of een mdf etc etc etc) en deze kan je wel via de pc versturen (uitwisselen)

ik ben trouwens van mening dat ultraiso een vrij moeilijk prog is dat je absoluut niet nodig hebt voor de basis van werken met iso's.
maar dat is persoonlijk:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan