nighthunter
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 feb 2008
hallo,
ik heb nu 2 sitecome WL-527 hier liggen dus ze zijn identiek
laat ik mijn opstelling eerst uitleggen
1. ik heb dus 5 computers
2. 2 routers (zelfde type)
3. en kabels
nu heb ik de modem in de wan poort van mij 1ste router en dan daar 3 computers in de lan van de 1ste router
dan heb ik in het 4de gat van de 1ste router een kabel die naar de wan poort van de 2de router gaat en daar weer 2 computers in zitten
nu is mijn vraag:
kan ik met die 2 computers die op de 2de router zitten wel op de voledige snelheid van mijn internet zitten
bv dat ik gewoon een router heb met 6 lan poorten
dat het dus allemaal gelijk verdeelt is aangezien dat de 2de router gewoon als computer word gezien met heel veel vraag aan internet: want mijn 1ste router moet het jah over die 4 lan poorten verdelen zoals internet = 1 en de 4 poorten krijgen allemaal 1/4 van de snelheid dus de 2de router ook en die verdeelt dat weer 1/4 : 4 is 1/16 per poort of gaat dat niet zo?
dus mijn vraag:?
is voor alle 5 de computers de snelheid gelijk, ook als ze allemaal om internet vragen?
en zo ja waar kan ik dat per computer testen?
en als ik mijn hoofd pc (waar ik allles op regel) op router 1 aansluit kan ik dan als nog met beide routers contact maken bv
router 1 ip = 192.167.0.100
router 2 ip = 192.167.0.101
en ik ben dus aangesloten op router 1
kan dat dan alsnog verbinding maken met router 2??
met vriendelijke groet,
nighthunter
alvast bedankt voor jullie hulp
ik heb nu 2 sitecome WL-527 hier liggen dus ze zijn identiek
laat ik mijn opstelling eerst uitleggen
1. ik heb dus 5 computers
2. 2 routers (zelfde type)
3. en kabels
nu heb ik de modem in de wan poort van mij 1ste router en dan daar 3 computers in de lan van de 1ste router
dan heb ik in het 4de gat van de 1ste router een kabel die naar de wan poort van de 2de router gaat en daar weer 2 computers in zitten
nu is mijn vraag:
kan ik met die 2 computers die op de 2de router zitten wel op de voledige snelheid van mijn internet zitten
bv dat ik gewoon een router heb met 6 lan poorten
dat het dus allemaal gelijk verdeelt is aangezien dat de 2de router gewoon als computer word gezien met heel veel vraag aan internet: want mijn 1ste router moet het jah over die 4 lan poorten verdelen zoals internet = 1 en de 4 poorten krijgen allemaal 1/4 van de snelheid dus de 2de router ook en die verdeelt dat weer 1/4 : 4 is 1/16 per poort of gaat dat niet zo?
dus mijn vraag:?
is voor alle 5 de computers de snelheid gelijk, ook als ze allemaal om internet vragen?
en zo ja waar kan ik dat per computer testen?
en als ik mijn hoofd pc (waar ik allles op regel) op router 1 aansluit kan ik dan als nog met beide routers contact maken bv
router 1 ip = 192.167.0.100
router 2 ip = 192.167.0.101
en ik ben dus aangesloten op router 1
kan dat dan alsnog verbinding maken met router 2??
met vriendelijke groet,
nighthunter
alvast bedankt voor jullie hulp
Laatst bewerkt: