In title gegevens oproepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthur K

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Wederom een kleine vraag over Topgames. :o

Ik wil zegmaar in de titel van een game pagina de titel van een game oproepen. Aangezien ik voor de gamepagina slechts 1 pagina heb en niet voor iedere game een andere pagina moet ik dit doen met een code.

Normaal gesproken kan ik de game naam midden op een pagina oproepen met de volgende code:

PHP:
echo "<center>$row[naam] is ".$row['hits']." 200x gespeeld";

Oftewel met:

PHP:
$row[naam]

Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan, zodra ik bovenstaande code $row[naam] tussen de <title></title> tags plaats gebeurd er helaas niks :confused:

Iemand enig idee hoe ik toch de naam van de game in de titel van de pagina kan oproepen?

Ik hoop niet dat je overal je code zo output :(
Je escaped 1 variabele maar een ander laat je ongemoeid.

Beter is dit:
PHP:
echo '<center>'. $row['naam'] .' is '. $row['hits'] .'x gespeeld</center>';

Zo ben je tenminste consequent :)

Daarnaast ligt je probleem bij het declareren van de variabelen.
Als jij pas je queries uitvoert nadat <title> is geweest dan kent hij op het moment dat hij <title> langs gaat de variabelen niet.

Dus als je eerst je de queries uit gaat voeren en daarna pas de output gaat geven levert het geen problemen op. :)

Bijvoorbeeld:
PHP:
<?php
// MySQL config
include("config.php");
// end-config

$query = "SELECT naam
         FROM games
         WHERE gid='". $_GET['id'] ."'";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($result);
?>
<html>
<head>
 <title><?= $row['naam'] ?></title>
</head>
<body>
<?php
//  de rest van je pagina
?>
</body>
</html>

Hmm als ik dat doe krijg ik de volgende regel:

PHP:
$query = "SELECT naam
         FROM games
         WHERE gid='". $_GET['id'] ."'";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($result);
?>

Helemaal bovenaan de pagina....Daarnaast wordt dan de gehele pagina opmaak genegeerd, de lettertypes etc. Voorbeeld hoe het er dan uitziet is hier te vinden

Toelichting: Ik include zegmaar in de game.php pagina een header.php pagina. In die header.php heb ik de bovenstaande code geplaatst, moet ik de bovenstaande code wellicht in de game.php pagina plaatsen?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk start je geen PHP-tags aangezien ik je code op de pagina te zien krijg.

Ik ga er morgen weer is naar kijken, ik dacht echter dat ik wel met deze tags was gestart.

Je hebt gelijk :love: Ik had de PHP tag al gesloten bij het ophalen van de config.php gegevens. :thumb: Heel erg bedankt! :thumb: De Nederlandse sectie heb ik inmiddels aangepast zie: Topgames

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan