Speedtouch(modem) Belkin (router) poorten forwaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Hallo,

Ik wil graag mijn poorten openen nu zit ik alleen met een probleem. Ik moet namelijk op het modem en router de poorten openen (toch?) Nu ben ik niet zo goed met internet daarom vraag ik het aan jullie.

Ik heb een Speedtouch 510 van Thompson (hetnet) en een Belkin F5D7230-4.
Als jullie info nodig hebben zal ik het posten!!!

Mvg phantom:)

edit: besturingssysteem: op het moment xp.. :p

Laatst bewerkt:
is niet zo moeilijk, ik zal wel ff uitleggen. Ik moet wel ff weten voor welk spel of programma
Als je dat ff post zal ik het dan ff duidelijk uitleggen.

mvg

HAHA ik heb net ook utorrent opgegooid:P en het was gelukt ik heb groen icoon

welke van deze heb je weet je dat toevallig, staat vaak op je router

SpeedTouch510Alt
SpeedTouch510i
SpeedTouch510v4.0
SpeedTouch510v4.2
Speedtouch510v4.3
Speedtouch510v5
Speedtouch510v6

Laatst bewerkt:
Kijk even hier. Klik op de juiste Speedtouch 510 onder Thomson-Alcatel die je hebt (er zijn meerdere types van), en op de dan geopende pagina onder de U op de link voor Utorrent.

Succes,

Tijs.

die site gebriuk ik ook om uit te leggen. Maar hij moet tog ook weten hoe die in menu komt

precies want ik ken de site, ik kom er alleen niet uit..
Ik kan wel in de speedtouch komen, maar niet in de Belkin..
ik heb precies een SpeedTouch510v4.0. :thumb:

We gaan nu eerst een poort in stellen bij utorrent (ik neem aan dat je weet hoe je dat moet dan. Vul daar bijvoorbeeld 50005 in (die blijkt goed te werken) en druk op ok

Nu gaan we naar je Router menu:

ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en vul het wachtwoord en gebruikersnaam in (meestal allebei admin)
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen,

Klik op advanced, Daarna klik je op NAPT

Pak nu een nieuwe regel die helemaal wit is
Nu ga je die vakjes invullen (op portforward staat ook niet echt zo duidelijk, maar ik denk wel dat die gaat werken)

Protocol: TCP

Inside IP: Ga naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig Nu zie je Ip adress staan, die moet je daar invullen

Outside IP: 0.0.0.0

Inside Port: 50005

Outside Port: 50005

Klik op Apply en dan Save settings ofzo

Nu moet je weer een nieuwe regel nemen, en dan moet je alles hetzelfde invullen BEHALVE PROTECOL daar moet nu UDP staan. Dan weer ff apply en save settings klikken.

NU GAAN WE IN JE FIREWALL OPENZETTEN (heel simpel)

- Ga naar start
- Je ziet nu netwerklocaties staan toch?
- Klik met je rechtermuisknop daarop, klik dan op eigenschappen
- Nu zie je een pctje staan, klik met je rechtermuisknop op dat pctje. Klik nu weer op eigenschappen
dan klik je op geavanceerd en dan op instellingen.
- Nu ga je naar uitzonderingen, en klik je op poort toevoegen
- Bij naam: utorrent
poortnummer: 50005
Vink TCP aan en druk dan op ok
Nu druk je weer op poort toevoegen, je vult gewoon alles weer hetzelfde in, BEHALVE protocol, daar moet nu udp aangevinkt worden.

Nu ff je pc herstarten, en dan ff utorrent aanzetten. Het kan zijn dat die niet meteen groen word, maar meestal na 10 minuten ongeveer. Zo niet dan moet je ff zeggen. Download wel ff wat want dan kan je zien of die groen word, want als je niks download dan komt er volgens mij automatisch een geel dingetje te staan. Hij moet namelijk groen worden als je iets download.

Zeg ff of het gelukt is
Mvg

Laatst bewerkt:
Hallo tomtom,

bedankt voor je hulp, het is eindelijk gelukt!!! :thumb:
De download snelheid is alleen nog laag, heeft u daar nog tips voor eventueel? Het ''dingetje'' is nu groen!

Bedankt!!! ;)

het gaat vanzelf omhoog, ik dacht ook dat het langzamer ging bij mij, maar gaat vanzelf omhoogd denk:P maar wel goed dat die groen is:D. (snelheid ligt ook aan de hoeveeheid seeders)

maar mischien heb je je limited beperkt, alles moet op unlimited staan. Kijk even of dat zo is: bij utorrent onderaan staat een D met een cijfer erachter en een T met een cijfer erachter en daarna een U met een cijfer erachter en dan en T met een cijfer erachter. Druk op elke cijfer achter een letter met je rechtermuisknop, je kan nu kijken of die op unlimited staat.

Heb je wel gewoon alles zo gelaten, dus alle setttings, behalve de poort
of heb je nog meer veranderd

Zeg even of het is gelukt

Mijn download stond was inderdaad begrenst, ik heb niet gekeken op hoeveel.
Ik heb alle settings hetzelfde gelaten behalve af en toe de upload limiet verandert. Mijn internet kan van het uploaden nogal traag worden. Bedankt voor uw hulp!

Mvg Phantom!

haha okjw, bij mij download die eigenlijk ook niet zo snel terwijl ik wel snel internet heb.

Hoeveel kb download die bijvoorbeeld een torrent bij jou? en hoeveel seeders zijn er en hoe groot is die torrent?

mvg

30 tot 40 kb/s van een torrent van 700/800 mb (film), seeders let ik niet zo op maar ik geloof iets van 10/20. :(

Bij jou dan?

Mvg Phantom

bij mij ook ongeveer, maar het ligt aan de seeders:P ik had ff getest, ik had net een torrent met veel seeders gedownload voor de grap en die ging bijna 200 kbs dus ik zou voortaan ff op de seeders letten. (seeders zijn mensen die het delen)
Als het een grote torrent is, moet meestal ook de snelheid op gang komen, dus zit die niet gelijk bij de download op ze topsnelheid

mvg

ja ik weet het, had het al gelezen ergens anders.

tis gewoon matig:p want bij een vriend van mij gaat tie steeds 300/400 kb/s terwijl ze volgens mij geen sneller internet hebben. Hun internet wordt denk wel minder gebruikt als bij ons (fulltime zeker 2 pc's op internet.. :p)

magoed ik moet het er mee doen. Ik heb ook gelezen dat je wat andere programma's kan proberen (soms werkt het beter)

MVg phantom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan