We gaan nu eerst een poort in stellen bij utorrent (ik neem aan dat je weet hoe je dat moet dan. Vul daar bijvoorbeeld 50005 in (die blijkt goed te werken) en druk op ok
Nu gaan we naar je Router menu:
ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en vul het wachtwoord en gebruikersnaam in (meestal allebei admin)
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen,
Klik op advanced, Daarna klik je op NAPT
Pak nu een nieuwe regel die helemaal wit is
Nu ga je die vakjes invullen (op portforward staat ook niet echt zo duidelijk, maar ik denk wel dat die gaat werken)
Protocol: TCP
Inside IP: Ga naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig Nu zie je Ip adress staan, die moet je daar invullen
Outside IP: 0.0.0.0
Inside Port: 50005
Outside Port: 50005
Klik op Apply en dan Save settings ofzo
Nu moet je weer een nieuwe regel nemen, en dan moet je alles hetzelfde invullen BEHALVE PROTECOL daar moet nu UDP staan. Dan weer ff apply en save settings klikken.
NU GAAN WE IN JE FIREWALL OPENZETTEN (heel simpel)
- Ga naar start
- Je ziet nu netwerklocaties staan toch?
- Klik met je rechtermuisknop daarop, klik dan op eigenschappen
- Nu zie je een pctje staan, klik met je rechtermuisknop op dat pctje. Klik nu weer op eigenschappen
dan klik je op geavanceerd en dan op instellingen.
- Nu ga je naar uitzonderingen, en klik je op poort toevoegen
- Bij naam: utorrent
poortnummer: 50005
Vink TCP aan en druk dan op ok
Nu druk je weer op poort toevoegen, je vult gewoon alles weer hetzelfde in, BEHALVE protocol, daar moet nu udp aangevinkt worden.
Nu ff je pc herstarten, en dan ff utorrent aanzetten. Het kan zijn dat die niet meteen groen word, maar meestal na 10 minuten ongeveer. Zo niet dan moet je ff zeggen. Download wel ff wat want dan kan je zien of die groen word, want als je niks download dan komt er volgens mij automatisch een geel dingetje te staan. Hij moet namelijk groen worden als je iets download.
Zeg ff of het gelukt is
Mvg