XP start niet normale modus op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

totti123

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Geachte lezer,

Ik heb windows xp home editoin 32bit op een computer staan.Voor een test met een printer had ik (max 40 sec) de firewall van(windows xp) uitgeschakeld. Daarna gewoon weer ingeschakeld. Die volgende middag deed de computer heel erg raar. Als ik de computer aan deed zag je zwarte strepen door het logo van windows staan! Dan zie je xp logo staan en gaat hij laden. Als hij geladen is komt er heel erg snel een blauw scherm te zien en start de pc zich zelf opnieuw op. Dan kan ik kiezen tussen veilig modus. Als ik veiligmodus aan klik kan ik niet meer update van Norton 360 doen. Als ik een scan heb gedaan vindt hij niks. Ik denk dat ik een virus erop heb. Kan iemand mij helpen?

Specificaties Pc:
Intel Core 2 Duo 1,86
1 GB Werkgeheugen
320 GB Harddisk
Nvidia 7650 GS 256 MB

Wat voor een test en wat had het testen met het disablen van je firewall van doen?

Ik wou kunnen printen op mijn pc boven. Maar dat kon alleen als de firewall uit stond. Toen heb ik de firewall van windows (max 40sec) uitgeschakeld en deed de printer het ook. Toen ik dat wist heb ik alles weer ingeschakeld.

Als je niet tegelijkertijd een stuk of wat downloads had draaien bij Kazaa / Edonkey / Emule-achtige sites en geen Site op je scherm had staan waar het woord ""Warez" in voorkwam, dan wel een site met "leuke natuurfoto's van mensen", dan heb je door het tijdelijk uitschakelen van je FW géén ellende binnen gehaald.

Ik vermoed eerder dat het gedoe met die test "iets" in Windows ontrgeled heeft.

Doe eens systeemherstel naar een moment van vóór die printertest.

Start eens op in de veilige modus en kies dan voor "Windows opstarten met de laatst bekende... juist werkende" (of woorden met een dergelijke strekking)

Eigenlijk ben ik ook best wel nieuwsgierig naar wát je allemaal binnen Windows hebt gepionierd toen je die test voorbereidde / uitvoerde? Ik vermoed namelijk dat dáár de bron van je probleem te vinden is.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar heb ik reeds gedaan. Op geen enkele wijze kom ik verder in de veilige modus. Internet (bijv voor Norton update) pakt hij niet en de rest van de programmas zijn maar zeer beperkt te benaderen. Na handelingen start hij steevast weer op en komt in de keuze bij "veilige modus". Verder kom ik dus niet.
Ook via systeem herstel lukt het niet.
Ik hoop dat je andere oplossingen weet want dit is ....
Alvast bedankt

Start eens op in de veilige modus en kies dan voor "Windows opstarten met de laatst bekende... juist werkende" (of woorden met een dergelijke strekking)

Eigenlijk ben ik ook best wel nieuwsgierig naar wát je allemaal binnen Windows hebt gepionierd toen je die test voorbereidde / uitvoerde? Ik vermoed namelijk dat dáár de bron van je probleem te vinden is.

Daarvoor heb ik niks uitgeschakeld.

Dat "hoor" je mij ook niet schrijven. Ik ben desalniettemin benieuwd naar de handelingen die je in of rondom Windows hebt verricht om die test te doen : wáár ben je geweest, wát heb je veranderd / aangeklikt (los van de FW tijdelijk uitschakelen)

Ik heb daarvoor alleen gekeken wat het ip adres was hoe de pc heete en hoe de printer heete. Verder heb ik met mijn andere pc de printer/computer gezoch via het netwerk. toen dat niet lukte ging ik naar een computer speciaal zaak en die zei dat ik de firewall moest uit doen. Toen ik dat deed de printer ook. Verder niks. Weet je misschien hoe ik het virus eraf kan krijgen:shocked:

Volgens mij heb je geen virus. Had je wel internetverbinding toen je die test deed?

Heb je XP helemaal up to date ? (Servicepacks?)

Hij staat op atomatische update van windows.
HHHHHHHEEEEEEEELLLLLLLLLPPPPPP!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan