HELP Pc virus (Nieuwe pc:S)

• Onderwerp starter Onderwerp starter umitg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

umitg

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Hallo mensen ik heb sinds gister avond een virus in me pc zitten,(nieuwe pc)
Nu krijg ik steeds een bericht van MS Antivrus dat me pc veel virussen bevatten.
Ik had eerst geen eens MS Antivirus in me computer.
Er stond dat ik de virussen kon verwijderen, Ik klikte erop en ik downloadde een zogenaamde antivirus.
Toen het downloaden voltooid was was dat ook een virus en dit heeft windows defender mij aangegeven en heb ik het ook verwijderd.
Kan iemand me a.u.b. hiermee helpen ik kan niet met virussen omgaan en me pc sluit soms ook af ik zie iets tellen beneden aan het blauwe beeld VOORDAT de pc afsluit als volgt.
45..50..60..70..80..90..100.. En dan gaat ie uit.:mad:
Kan iemand me asjeblieft helpen!!!!:(
Die gene ben ik dan erg dankbaar en help dan ook die gene graag met zijn probleem.
Ik zit nu ook op Veilige modus btw.:confused:

Alvast heel bedankt hieronder nog een printscreen van deze computer->Eigenschappen.
Deze moet u downloaden, sorry maar het kan niet anders ONDANKS de virus :(

Printscreen :

Klik hier

mvg.. umitg:(

Zorg er eerst en vooral voor dat je een degelijke antivirus hebt geinstalleerd zoals AVG Free, doe dit trouwens in normale modus want in veilige modus kan je geen programma's installeren.

Zorg er vervolgens voor dat je verlost bent van alle overbodige bestanden d.m.v. Ccleaner

En bindt vervolgens de strijd aan met spyware d.m.v. ad-aware 2008 en Spybot Search & Destroy, beide updaten en laten scannen.

Laat tevens AVG scannen (doe dit wel in veilige modus)

MBAM inderdaad ook laten scannen. Velen zijn hier positief over, maar ik moet eerlijk zijn dat ik hem al enkel heb gebruikt wanneer ik wist dat er malware op m'n pc stond die ik niet meteen kon verwijderen en toen zei ie altijd doodleuk dat er niets te vinden was, m.a.w. ik heb MBAM nog nooit iets weten vinden, maar het proberen waard mss.

Kijk ook eens even in het Veiligheidscentrum van windows, controleer of hij meldingen geeft van meerdere Antivirusprogramma's of Firewalls,
Indien dat zo is verwijder dan de Antivirusprogramma's buiten AVG en schakel de windows Firewall uit.
Als er een Firewall staat en het is enkel die van windows, installeer dan comodo, zonelabs of sygate en schakel vervolgens die van windows uit.

Verwijder via software zoveel mogelijk programma's waarvan je goed weet dat je ze niet meer gebruikt. (als je ze toch niet meer gebruikt, waarom dan het risico lopen dat er een veiligheidslek in te vinden is die in jou nadeel speelt?)

zorg vervolgens voor dat er geen onnodige programma's opstarten/meedraaien met windows. Ga naar msconfig (via uitvoeren, winkey + R) en schakel op het tabblad opstarten al het onnodige uit. Gebruik dit als hulpmiddel: http://www.sysinfo.org/startuplist.php

Zorg dat alle software die je wel op je pc hebt laten staan up 2 date is! Begin bij de microsoftproducten via de windows update en controleer vervolgens alle andere programma's op updates.

Heb je nog steeds virus/spywareproblemen?
Laat het dan hier even weten.

Merk op dat na deze heksenketel op je pc het een goed idee is om de schijf te defragmenteren op het einde van de rit.

Succes!:thumb:

In een andere post heeft Beachgirl het probleem opgelost door gewoon avast te gebruiken
--------------------------------------------------------------------------------

misschien handig om te weten. Ik heb nu op aanraden de gratis Avast home gedownload en mijn pop ups van MS Virus zijn eindelijk verdwenen!!

mvg leo

hey probleem is ik kan ook niks meer downloaden :S

Dan zal je toch via iemand anders aan de software moeten komen die het op een usb stick of cd zet

Ik zoe alle anti virussen vewijderen en dan de nieuwste AVG dan op uw PC zetten.

PS: Die avg heeft ook een virus scan op google :D

Ik heb ook een andere pc die kan wel downloaden...
Daar zit ik momenteel op..
En nu is de zogenaamde anti-virus virus wel weg maarnu heb ik bluescreen.

die heb ik ook niet gedownload maar ik was bezig met iets anders te downloaden en het duurde wat lang dus heb ik de pc s'nachts aangelaten, En vervolgens kijk ik s'nachts naarde pc en zie ik dat ik eerst de melding van de zogenaamde Anti virus krijg (Virus) en vervolgens een bluescreen.

Heb je MBAM al laten scannen op de besmette pc?

Die blue screen kun je weghalen bij je screensavers

oke kan je ook een link sturen en kan je ook ff over die blue screen wat uitgebreider informatie geven waar ik die uit kan doen of kan verwijderen?
ik heb niet veel verstand van virussen btw.

ik vind het ook prima als ik de pc kan formateren maar ik heb bij de pc toen ik em vorige week kocht geen vista/xp instalatie cd bij gekregen dus hoe moet ik deze pc nou legaal fomateren?
Ik heb wel recovery cd''s erbij gekregen (2x) Maar ik weet dus ook niet wat dat zijn.

Een link naar MBAM staat aan het begin van dit topic.

Voor je screensaver:

klik rechts op je bureaublad en kies dan voor eigenschappen. Ga naar tabblad schermbeveiliging.

Een link naar MBAM staat aan het begin van dit topic.

Voor je screensaver:

klik rechts op je bureaublad en kies dan voor eigenschappen. Ga naar tabblad schermbeveiliging.

ik heb widows vista en die blue screen is trouwens geen schermafbeeldling die b.v. na 5minuten komt er komt een melding en dan sluit de pc af.

ps: Kan ik het laten scannen op veilige modus(Met netwerkmogelijkheden)

Je kan een vista-dvd downloaden. Het zijn toch allemaal dezelfde. Het feit dat het legaal blijft is te wijten aan het feit dat je de code zal ingeven die op het stickertje staat dat op je pc hangt.

Je kan een vista-dvd downloaden. Het zijn toch allemaal dezelfde. Het feit dat het legaal blijft is te wijten aan het feit dat je de code zal ingeven die op het stickertje staat dat op je pc hangt.

Vind ik prima!
me virusscanner is al bezig met te scannen als het probleem daarmee weg is zal ik het melden.
Maar kan je de vista download link dan even sturen.
Mag ook torrent download
p.s. je weet zeker dat het legaal blijft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan