Fout 0x00000124! HULP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

medendorpm

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2007
Berichten
15
Hallo,

Als ik mijn PC opstart met Windows Vista Home krijg ik na een paar tellen als deze foutcode.
Verder staat er tussen haakjes nog een paar maar die veranderen per keer.
Ik heb op verschillende sites gelezen dat het kan zijn:
CPU
Grafische Kaart
Voeding
Geheugen

Het probleem is plotseling op komen treden en ik heb naar mijn weten niets aangepast.

Ik heb een microstar Computer met 1.8Ghz Duo Dual Core.
Het enige wat ik er aan veranderd heb is de Videokaart en een geheugenbank erbij.
Dit heb ik 2 jaar geleden al gedaan denk ik. PC heeft altijd gewoon gedraait.
Ik heb toen tegerlijk een GeForce 8600GT erin gezet.

-CPU: Duo Core 1.8Ghz
-Geforce 8600GT
-2GB Ram
-Mobo weet ik ff niet (zit op me werk)
 
Als je deze onderdelen 2 jaar geleden al hebt geplaatst en er nu pas problemen optreden, lijkt het mij verstandig eerst eens alles te gaan updaten qua drivers en je windows.
Anders zou ik eerst proberen de laatst ingezette geheugenbankje er uit te halen en kijken of dit effect heeft.
Vaak staat er ook een tekst bij die foutcode. Heb je die, dan kunnen we hier net ff iets meer mee.
 
Nee, ik krijg een blauw scherm.
Met de standaard tekst en na de foutcode staat er niet..
Kan ook niet echt lang lezen want is maar 2 a 3 tellen in beeld:confused:

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd (Vista 32 Home).
Als ik probeer NVIDIA Drivers te installeren stoptie halverwege en boekt hij geen vooruitgang meer (loopt niet vast)
 
Laatst bewerkt:
Klik op je Windows vlag + break, ga naar tabblad geavanceerd kies onder Opstart- en herstelinstellingen voor instellingen. Haal het vinkje weg bij “De computer opnieuw opstarten”.
Nu blijf je de bleuscreen in beeld houden zodat je beter naar de foutmelding kan kijken.
Overigens zou ik via de BIOS of je Vista installatie CD eens een memtest uitvoeren.
 
Blauw scherm zegt:

0x00000124 (0x0000000, 0x89737308, 0xB2000018, 0X02000E0F)

Het is niet mijn videokaart, heb deze al verwisseld en bleef het probleem behouden.
 
Graag de info zoals omcirceld in de screenshot hier vermelden.

En ik zou echt eens een memory test uitvoeren
 

Bijlagen

  • blue screen.jpg
    blue screen.jpg
    110,6 KB · Weergaven: 89
Bij de bovenste circel weet ik niet wat er staat, dat ga ik even uitzoeken.:thumb:

Bij die onderste circel staat echt alleen dit::confused:
0x00000124 (0x0000000, 0x89737308, 0xB2000018, 0X02000E0F)
 
Het is trouwens een MSI mobo.
de MS 7255.

Ik ga vanmiddag memory test doen en mn bios flashen.
 
Ik heb de bios nog niet geflashed.

het bluescreen zegt:

The system encountered an undetectable hardware error.
en code 0x0000124

Heb memory test gedaan maar, als deze afgerond is start de pc op en dannnn Bluescreen:(
Dus ik weet niet waar ik de resultaten moet bekijken. Heb ook 2x opgestart met 1 memory (heb er 2 van 1GB). Ook geen positief resultaat
 
Ik heb vanmorgen ook een pc gerepareerd wie deze fout aangaf. Bleek dat 1 van de 2 memory bankjes kapot.

Gr Donk4y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan