Ik heb nu maar m'n harde schijf van een maand oud gewist HEEL VERHAAL.
Zoals ik elders op internet las schreef een Amerikaan met een software probleem, ik heb
2 en halve nacht niet geslapen, weet iemand een oplossing. Ik sliep nog wel maar eten slecht. Het voorval met de Giant Suzuki op Kon. dag ging ook half aan mij voorbij.
Gewapend met een recovery cd en een backstore programma van Acer zelf is kennelijk eerst mijn harde schijf gewist, duurde nl. ca. 3 waarna ik in een keuze menu dat toen te voorschijn kwam voor de E: schijf met de recovery cdrom koos maar hij kon de recovery cd niet herkennen en begon na annuleren gekozen te hebben weer te formatteren. Dit leek op een totale formattering (duurt geloof ik 3 dagen) want na 5 uur heb ik de computer maar uitgezet. Bij starten kreeg ik de melding: Kan boot manager niet vinden druk op ctrl alt del.
Gelukkig wist ik met F12 direct na het opstarten in een menu te komen waar ik uiteindelijk ook een keer koos voor de laatste optie degene met alleen letters en cijfers en zodoende begon toch nog het terugzetten van Vista inclusief Upc software. Aan de ene kant handig want dan hoefde ik me niet meer aan te melden bij UPC waarbij je ook nog eerst de modem stroom stekker 3 minuten moet uittrekken. Aan de andere kant was het beter om direct een recover back up gemaakt te hebben zonder wat er ook maar bij. Zonder op internet geweest te zijn want na tien seconden proberen ongenode gasten al binnen te komen.
Goed na de computer in 35 min. drie recover cdroms gevoerd te hebben was ik back.
Maar de computer moest nog een hoop uitpakken en vragen stellen waardoor ik na
1 1/2 uur pas klaar was met alleen Vista. Ik durfde de Magix software bijna niet te te installeren en te gaan bekijken. Uiteindelijk heb ik een uur op het zeer klein beeld gekeken in Magix edit venster want het grotere scherm deed het nog niet zoals ook eerder in het begin het geval was. Alle bovenstaande problemen lijken voorlopig verdwenen te zijn en zou eigenlijk een tweede recovery cd set moeten maken want dan staat ook magix er "goed" op. In iedergeval heb ik vreselijke Magix angst aan over gehouden. Ik draai het nl niet...misschien is het alweer terug... Ik denk dat het probleem het volgende is geweest:
-Het downloaden van het Magix mpeg2 codec (3 x gratis).
-Een corrupt bestand.
-Defecte geluidskaart, omg nee toch!!!!!!!!!!
-Goedkope software.
Sommige of veel mensen krijgen hun Magix Video op Cd niet eens gestart zo lees ik op hun vragen site en andere.
Het is belangrijk dat de USB stekker pas na het installeren van Magix software en van de USB software en de computer opnieuw opstarten er pas ingestopt mag worden anders
is er geen beeld !!
Verder, vind ik, is het een gebruikers onvriendelijk programma maar wat wil je ook voor die prijs 60 euro eigenelijk 30 of 40 euro want de rest waren aantal snoertjes die niet afgeschermd zijn en ook nog schuine strepen on NL2 en slecht beeld op NL1 kunnen veroorzaken en moet ze daarom verleggen of dubbel vouwen etc.LOL.
Magix zit ook nog op Youtube onder de user name wwwmagixcom maar ze geven geen antwoord want ik heb het probleem met video en al naar heen gestuurd.
Mijn vid inlcl. twee andere video Magix gebruikers met problemen zijn te zien op
KLIK HIER Daar staat ook een reclame filmpje van de Gigant Suzuki vs Ronald Reagen ex-President van Amerika op waardoor de
dader van aanslag op de konigin beïnvloed zou geweest kunnen zijn geweest.
Magix Film op Dvd 7 /Red uw video's of ie het nog goed doet weet ik niet want ik durf niet te kijken

. Echt waar.