Inloggen onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kopingraaz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
1
Hoi Allemaal,

Hopelijk weten jullie een oplossing (of oorzaak?) voor het volgende probleem:
Na een crash start windows alleen nog maar op met het inlogscherm (degene waar je zowel naam als wachtwoord in moet vullen). De bestaande inlognaam/ww combinaties werken hier niet. Wanneer ik deze intoets lijkt hij op te starten (laat de bijhorende achtergrond zien) maar schiet vervolgens terug naar het inlogschermpje
Eerder kwam gewoon het inlogscherm met keuzes uit verschillende personen te voorschijn.

Het komt er dus op neer dat ik windows niet meer in kom!
En het is erg lastig zoeken naar oplossingen met Google omdat er geen specifieke foutmelding is.

Ik heb ook geprobeert in veilige modus op te starten, maar wanneer ik op f8 druk heb ik niet de keuze voor de veilige modus.

Het is een Packard Bell van ongeveer een jaar oud.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Vriendelijke groeten,
Menno
 
Probeer in 't klassieke inlogscherm als administrator in te loggen,heb je hier geen w.w. voor ingesteld druk enter.
Kijk anders in 't boekje van Packard Bell naar de opties of gebruik de recovery cd.
 
Dit probleem word veroorzaakt door een verkeerde registerinstelling, vaak door spyware/virussen.
Heb dit al meerdere malen opgelost.
Het gaat om de locatie van het bestand userinit.exe, die staat in het register aangegeven op de volgende locatie:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
in de tekenreekswaarde sleutel: USERINIT

Als deze sleutel verwijst naar een verkeerde locatie, dus niet naar het userinit.exe bestand krijg je jouw probleem.

Je kunt dus het volgende doen:
1. Start de pc op met je windows cd, ga naar de recovery console en controleer of userinit.exe bestaat in de mappen: c:\windows\system32\

Als die bestaat, dan is de registersleutel onjuist, een methode om dit buiten windows om te controleren en eventueel aan te passen is het programma: Offline NT Registery Editor

Kijk of je hiermee eruit komt:

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Je moet dus een tekenreekswaarde aanmaken met de naam USERINIT en de waarde: C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,
(Let op de comma erachter, die moet er wel bij)

Hoop dat je eruit komt!

Groet,
Temmink
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan