Website maken hoe beginnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
354
hallo,
iemand uit de familie heeft mij gevraagd een website te maken, hij wil een site die niet te veel gaat kosten dus het liefste door mij gemaakt(ik ben zijn neefje).

ik zal even uit leggen wat de bedoeling is.
hij wil graag een site hebben die gaat over alle leuke uitspraken van zijn zoontjes:)p). die hij er dan op kan zetten,(van die uitspraken van kleine kinderen)
maar er moeten ook andere mensen zulke uitspraken op kunnen zetten van hun kinderen bijvoorbeeld of die ze ooit gehoord hebben.

weet iemand hoe ik moet beginnen, hij wil best geld uitgeven aan een domeinnaam enzo (www.****.nl) maar weet iemand een programma of een site waarmee ik een mooie goede site in elkaar kan zetten?? en waar mensen dan ook op kunnen reageren enzo.
ik wil als het kan niet dat het allemaal een standaard sjabloon is, maar dat ik ook wel is wat zelf kan maken bijvoorbeeld zo iets als mijn voetbal club site: http://www.fcuden.nl/



MVG,
MrGook
 
Laatst bewerkt:
Een website maken is één, bezoekers krijgen is twee.
Ik denk het best dat jouw oom een weblog moet nemen.
Dat is een soort website bedoelt om iedere dag te updaten.

Via een speciaal weblogprogramma, of via de site van jouw weblogserver kan je eenvoudig nieuwe berichten toevoegen.
De layout kan meestal ook bewerkt worden, niet zo vergaand als bij een gewone website maar je kan wel een eigen kop, kleuren en lettertypes toevoegen.

Gratis weblogs kan je maken bij wordpress.com, blogger.com en het Nederlandse web-log.nl.

Bezoekers krijgen is iets anders.
Je kan linkdeals sluiten, wat betekent dat je iemand een link van jouw site laat plaatsen en jij zelf ook een link terug plaatst.
Probeer dit handig aan te pakken en zorg dat je links op sites met veel bezoekers komen.
Dit is voor de ander een nadeel (zij krijgen vervolgens weinig rendement van jouw link naar hun site) maar naar mate er bij jou ook veel bezoekers komen is dit voor een gemiddeld persoon niet meer goed te meten.

Plaats je echte nieuwsberichten of columns, dan mag je die berichten promoten op nujij.nl, ekudos.nl en andere soortgelijke websites.
Let hier op dat je een paginalink moet plaatsen (een permanente link) en geen link naar de hoofdpagina van de website.
Ook mag je geen reclame plaatsen, ook niet voor je eigen site.
 
Ik sta achter stormbreker; je kunt het beste een bestaande oplossing nemen zoals een blogje ergens, of bijv. een Livejournal groep opstarten waar iedereen op kan posten.

Anders kun je gerust tegen een paar maanden werk aankijken om te leren scripten en designen in CSS, want dat is nog niet zo makkelijk en de meeste "automatische editors" maken een potje van de code waardoor het maar voor de helft werkt.
 
Ik sluit me geheel aan bij de vorige reacties. Dit is absoluut niet onvriendelijk bedoeld, maar als je er nog zo weinig vanaf weet, zou ik echt eerst wat meer gaan leren en oefenen, voor je met 'n 'echte' site begint.

maakum: ziet er best goed uit, maar dat zijn standaardsites waar je waarschijnlijk vrij weinig aan kunt veranderen. Daarom ziet het er ook vrij goed uit: gemaakt door iemand die 't kennelijk kon en de klanten kunnen gewoon geen rampen aanrichten, want die mogelijkheid hebben ze niet. Ik weet niet hoeveel 't daar kost en of dat (te) duur is. Dat mensen zelf op de site reacties kunnen plaatsen zie ik daar niet zo gebeuren.

123websites.nl is gewoon hartstikke duur. Je krijgt daar geen eigen domein (zeg maar 'n naam voor je site), maar 'n subdomein bij hun. Dus die naam is ook niet jouw eigendom, bij verhuizing naar 'n andere hoster ben je 'm kwijt. En dan is 20 euro per kwartaal echt veel en veel te duur.

'n Hoster is trouwens degene bij wie je site staat.

Voor wat jouw oom wil zou ik een of andere kant-en-klare oplossing zoeken zoals hierboven genoemd. Daar kunnen mensen vaak zelf ook dingen neerzetten en is de beveiliging goed geregeld (mag je aannemen). Want ook daar krijg je mee te maken als mensen zelf dingen mogen plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Mr Hook het beste kan kiezen tussen wordpress.com en web-log.nl.
Via web-log.nl heb je veel Nederlands gerichte services en promotiemogelijkheden maar via wordpress krijg je geen reclame.

Zelf heb ik twee weblogs bij web-log.nl en dat bevalt me goed.
Niet dat web-log.nl reclame aan de bovenkant van de blog plaatst...
 
allemaal kei bedankt voor jullie reacties, maar het is de bedoeling om ook filmpjes er op te zetten gastenboek enzo, dus niet alleen maar wat ik eerst zei(ik had duidelijker moeten zijn).
maar ik wil graag een echte website zoals bijvoorbeeld http://www.fcuden.nl/

ik weet ook wel wat van HTML en sites onderhouden. alleen ik wil het niet te moeilijk maken, want mijn oom moet het ook wel kunnen snappen maar dat is uit te leggen. maar ik die het onderhoud van de site.

MrHook
 
In de boekhandel heb ik een special van c't zien liggen met als thema 'Zelf websites bouwen'.
Volgens mij geeft dat precies het totaaloverzicht wat jij nu kunt gebruiken.
 
Als je perse je eigen domein naam wil, zou ik bij een goedkope host (ik zit bij http://www.transip.nl , daar ben je ongeveer 20 euro per jaar kwijt voor een domein-naam + webruimte) een abbonement afsluiten, en daar Wordpress op installeren. Dan kun je zelf filmpjes uploaden (gewoon bij youtube, natuurlijk ;) en dan doorlinken) en heb je behoorlijk wat controle over de website.

Maar idd; als je de webmaster wilt worden, dan zou ik toch echt beginnen met leren over het maken en onderhouden van websites, want anders ga je nog tegen een hoop problemen aanlopen.
 
ik heb erg goede ervaringen gehad met Maakum. Het was allemaal erg makkelijk te maken en onderhouden. En ik was een behoorlijke nul op het gebied van websites maken...
 
Heey,
Ik heb zelf ook een website, op www.come2me.nl
Hele goeie websitemaker... en niet ingewikkeld
Goed voor beginners...maar ook voor gevorderden

Wat biedt come2me :

- Makkelijk plaatjes plakken op je website (plaatjes kopieeren mag via elke website)
- Zelf een achtergrond kiezen (Met behulp van een google-link)
- Keuze uit verschillende lettertypes en kleuren
- Makkelijk video's plaatsen
- Makkelijk je gastenboek beheren
- Een aparte ruimte voor al je foto's (een soort galerij)
- Een eigen cursor instellen (bijv. een hartje of panda)
- Helemaal gratis (alleen voor een paar extra dingen moet je betalen,zoals extra pagina's,meer cursors,etc. .. dat alles voor maar 2 euro per maand)
- Je mag maximaal 10 pagina's aanmaken
- Je kunt je website eenvoudig promoten en in diverse zoekmachines zetten (zoals google)
- Een statistiek waar je kunt zien wanneer en hoe vaak mensen jouwn website hebben bekeken.
- Kopieer-beveiliging (Als je niet wilt dat mensen plaatjes van jouwn site kopieeren,kun je de kopieer beveiliging instellen)
- Makkelijk de naam en het wachtwoord van je website veranderen

Zo te zien veel dingen toch? En dat allemaal gratis. Probeer het eens.. meer weten over come2me..vraag t aan mij, ik weet er alles van

Zikle is ook een websitemaker...maar die is wat ingewikkelder en die is meer voor gevorderden. Als je niet zoveel van websites maken afweet..probeer come2me.

Voor kinderen die graag een leuke website willen maken is er Kinderlines. Supermakkelijk,maar niet geschikt voor gevorderden..

Mail me als je vragen hebt:thumb:
 
Inderdaad is de beste optie denk ik een blog, waarom niet Wordpress, dat kan je makkelijk zelf installeren, dan ziet het er zo uit: www.nieuws.myblogsite.nl
Een ander sjabloon (lay-out) kan je zelf installeren.
Tja, ik weet natuurlijk niet wat je wil, maar een domeinnaam plus hosting heb je bij Webreus al voor €16,98 per jaar, zoveel kost een website dan niet.

Wordpress Met Wordpress kan je een blog maken! Het is niet echt bedoeld voor een website. Je kan uit een hoop verschillende layouts kiezen. Voor iedereen staat er wel iets tussen. Meer informatie over Wordpress kan je hier vinden: Wordpress
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan