firebug - welke pagina aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo,

Ik ben met een website bezig gemaakt met joomla, nu heb ik er een gastenboek opgezet, maar nu heeft ie er 'borders' omheen staan. Deze wil ik graag weghebben, nu heb ik dus firebug geinstalleerd en nu zie ik die 'borders' ook wel staan, maar heb geen idee in welke pagina ik dit moet aanpassen.

Website

alvast bedankt voor de hulp!:thumb:

Ik heb geen idee in welke file moet zijn om het in je HTML code dit aan te passen aangezien Joomla gebruik maakt van PHP wordt dat lastig. :P Je kunt het wel in je CSS (template.css) aanpassen door deze code toe te voegen:

Code:
.contentpane
{
 border: none;
}
.contentpane td
{
 border:none;
}
Het eerste zorgt dat de tabel geen border meer heeft, het tweede zorgt dat elke kolom geen border meer heeft.

Ik heb geen idee in welke file moet zijn om het in je HTML code dit aan te passen aangezien Joomla gebruik maakt van PHP wordt dat lastig. :P Je kunt het wel in je CSS (template.css) aanpassen door deze code toe te voegen:

Code:
.contentpane
{
 border: none;
}
.contentpane td
{
 border:none;
}
Het eerste zorgt dat de tabel geen border meer heeft, het tweede zorgt dat elke kolom geen border meer heeft.

Bedankt voor de code, het werkt goed:thumb: maar nu had ik nog een vraagje. Ik zou graag de tabellen wat breder willen hebben, waar je naam staat en waar het bericht staat.

In de code staat table width='100%', maar kan je hier ook nog iets toevoegen in de css dat dit breder wordt?

Bedankt voor de code, het werkt goed:thumb: maar nu had ik nog een vraagje. Ik zou graag de tabellen wat breder willen hebben, waar je naam staat en waar het bericht staat.

In de code staat table width='100%', maar kan je hier ook nog iets toevoegen in de css dat dit breder wordt?

width='200%'? XD of snap ik je vraag verkeerd?

je table heeft een border="1" :)

Klopt, maar dit probleem is nu opgelost!

width='200%'? XD of snap ik je vraag verkeerd?

Nee, je begrijpt me niet verkeerd! Ik wil de tabellen iets breder en in de code staat width="100%", maar heb geen idee in welk bestand ik dat moet aanpassen.

Je kunt dit ook gewoon in template.css doen.

Vervang:
Code:
.contentpane {
border:medium none;
}
door
Code:
.contentpane {
border:medium none;
width:140%;
}

Bedankt! tis gelukt!:thumb:

Nu had ik nog 1 vraag over de tekst kleuren. ik heb een code gekregen dat berichten om en om gekleurd zijn....rood en dan wit....daar heb ik onderstaande code voor, nu wil ik graag dat in het rode gedeelte de tekst wit wordt en de andere gewoon zwart. is dit mogelijk?

Code:
.sectiontableentry1 {
    background-color: #ececec;
    weight: bold;
}
.sectiontableentry2 {
    background-color: #940000;
}

Bedankt! tis gelukt!:thumb:

Nu had ik nog 1 vraag over de tekst kleuren. ik heb een code gekregen dat berichten om en om gekleurd zijn....rood en dan wit....daar heb ik onderstaande code voor, nu wil ik graag dat in het rode gedeelte de tekst wit wordt en de andere gewoon zwart. is dit mogelijk?

Code:
.sectiontableentry1 {
}
.sectiontableentry2 {
}

Kleuren kun je aangeven door middel van color: #FFFFFF;
Ik weet niet of je al weet hoe de kleurcodes e.d. werken, maar mogelijk kan deze site je helpen bij het samenstellen van een goede kleurcode. Zoals je ziet bestaan de kleuren uit een hekje met daarna zes cijfers/letters.

Deze code zal jou probleem oplossen:
Code:
.sectiontableentry1 {
    color: #000000;
}
.sectiontableentry2 {
    color: #FFFFFF;
}

Ik weet hoe kleurcodes e.d. werken, heb wel wat kennis van html enzo. Waarschijnlijk heb ik wat fout gedaan ofzo, want color #FFFFFF; had ik ook al eens in de css gezet.

Maargoed ieder geval bedankt en zal het proberen! je hoort van me!

nadat ik deze code heb ingevoerd is er niks veranderd in het gastenboek:( is er nog een andere optie?

nadat ik deze code heb ingevoerd is er niks veranderd in het gastenboek:( is er nog een andere optie?

Klopt, je hebt gelijk. Ik heb even met Firebug gekeken en de kleur wordt weer ongedaan gemaakt doordat het in een kolomcel (td) staat. Het staat dus in een class, maar doordat het daarbinnen ook nog in een kolomcel staat wordt de kleur van de kolomcel gebruikt.

Deze code werkt wel.
Code:
.sectiontableentry1 td {
    color: #000000;
}
.sectiontableentry2 td {
    color: #FFFFFF;
}