Windows 98 loopt steeds vast bij het installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
167
Hoi Allemaal,

Ik heb een probleem met het installeren van windows 98 (tweede editie) Het installeren lijkt steeds goed te gaan maar op een gegeven moment loopt ie vast. Dat gebeurt wanneer windows probeert plug en play apparaten te detecteren, wanneer er nog 11 min op de klok staan. Steeds op hetzelfde moment dus. Heeft iemand van jullie enig idee waar dit aan kan liggen??

Groetjes Milou

Ps; ik kan wel starten in de veilige modus maar de installatie van win 98 is duidelijk nog niet voltooid
 
Haal alle overbodige uitbreidingkaartjes uit je computer (alleen je videokaart dus niet) en probeer het dan nog eens. Wat voor PC gebruik je eigenlijk?
 
Ik heb alle overbodige apparaten losgekoppeld maar het helpt niks!!
 
Nee dat niet. Ik snap er ook echt niks van. Alle bestanden kopieert ie goed, dus het is geen fout op de cd ofzo. Het enige wat me is opgevallen is dat ie in de veilige modus geen cd-rom stations kan vinden. (we hebben een cd-rom - speler en een brander. Misschien heeft het daar iets mee te maken?? Misschien kan ie geen drivers vinden ofzo. Maar ik weet ook niet waar ik die op internet kan vinden!!
 
Heeft iemand van jullie ooit hetzelfde probleem (zie hierboven) gehad als ik. Zo ja hoe hebben zij dat opgelost??
 
Win98 eerst op hardeschijf kopieren en vanaf daar de setup doen wil ook niet?
 
Het klinkt misschien een beetje dom maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen want vanuit windows vindt mijn computer geen cd-rom station. Alleen vanuit dos kan ik win98 installeren. En ik weet niet hoe ik via dos de inhoud van de cd naar de harde schijf kan kopiëren!!
 
Zo kan je dat eventueel doen;

Start je pc op met een opstart floppy (bijv. win98 of ME)
Ga na dat je schijf hebt geformateerd (format c: /u)
naar C:\
Dan type je het dik gedrukte gedeelte achter C:\
C:\md setup
(make directory)
C:\cd setup
(chance directory to setup)
C:\setup>md win98

C:\setup>cd\

Ga dan weer naar A:\
A:\copy X:\win98 C:\setup\win98
(X= de letter van jou cd-rom speler)
Als het goed is gaat ie nu de map win98 naar je hardeschijf kopieëren.
Als dat gebeurt is ga je weer naar C:\

C:\cd setup\win98

C:\setup\win98>setup
Nu gaat je setup beginnen.

Een opstart floppy kan je eventueeel hier downloaden;
www.bootdisk.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan