sygate personal firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

BobStar

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Hoi

XP Home

Heb sygate personal firewall geinstalleerd op de H schijf (programma´s). Alles werkt behalve: als de andere gebruiker van de computer het programma wil starten (via start-programma´s-sygate) werkt het niet. Krijg even een zandlopertje in beeld die dan snel weer verdwijnt, echter het programme start niet op. Rara hoe kan dit?

Gr

Laatst bewerkt:
Ik stel de vraag nog maar een keer: Heb dus bovengenoemde firewall geinstallerd maar als ik deze bij het andere account probeer op te starten gebeurt er niks. Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? Pleezzz help me!

Grtx, ik hoop echt dat iemand me kan helpen......

Hoe zit het met de rechten van de gebruikers en onder welke account heb je sygate geinstalleerd?

Bij de register editor (via regedit-hkeylocalmachine-machtigingen) heb bij iedereen (administrators, beperkt, iedereen en system) alles (volledig beheer, lezen) aangevinkt.
Heb prog onder mijn account geinstalleerd

Ik heb een andere firewall, die zich voor alle accounts installeerd, wellicht dat je sygate per account moet installeren.

Naast de local_machine heeft iedere gebruiker ook een current_user register, dus verwacht ik weinig effect van het aanpassen van de rechten op jouw manier.

als ik onder ander account opnieuw installeer doet ie het bij mijn account niet meer. Sterker nog ik kan dan bij mijn account ook geen internet verbinding krijgen. Er moet hiervoor toch een oplossing zijn. Sygate is XP prove. Heb jij enig idee hoe dit probleem te verhelpen, ben namelijk best te spreken over de firewall.
PS welke firewall gebruik jij die wel bij verschillende accounts werkt?

Laatst bewerkt:
Hoi Bobstar,

Ik heb Sygate PF zelfs onder twee versies van Windows vanuit dezelfde map geinstalleerd.
Maar je moet het denk ik wel voor elk account installeren en dan naar dezelfde progammamap laten wijzen.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Hoi Bobstar,

Ik heb Sygate PF zelfs onder twee versies van Windows vanuit dezelfde map geinstalleerd.
Maar je moet het denk ik wel voor elk account installeren en dan naar dezelfde progammamap laten wijzen.

Groetjes,

Pieter

Hoi Pieter Arntz

Dat doe ik dus maar het werkt bij dus blijkbaar niet want als ik bij ene account installeer doet ie bij andere niet en bij andere andere account kan ik dan niet internetten, iemelen etc. Wat doe ik toch fout? Welke versie heb jij (ik 4.2 pro). Voor de duidelijkheid:bij jou werkt ie dus onder xp bij verschillende accounts?

grtx bobstar

Laatst bewerkt:
Ik heb 5.0 en die werkt onder het Administrator account en mijn eigen account (met beheerdersrechten) waaronder het geinstalleerd is.
Bovendien werkt het vanuit de andere partitie onder Win2k.
Heb je wel onder beide accounts dezelfde instellingen?

Groetjes,

Pieter

Hmmm.. administrator account en account met beheerdersrechten. Wat is het verschil daartussen? Hoe kan ik dat zien en/of veranderen?
Ik heb het gewoon geinstalleerd onder mijn account met beheerdersrechten, op een ander account met dezelfde rechten doet ie het dan niet.

Met het Administartor account bedoel ik het account dat standaard door Windows aangemaakt wordt.
Mijn eigen account is een hoofdgebruikers account, dat is het account waaronder ik normaal inlog.

Windows XP requires at least one administrator account. This should be the person who will maintain the system resources. Upon installation, XP establishes one Administrator User Account for the computer owner. As new user accounts are added, the type of account is established during the setup process. Once the account has been established, the individual user is responsible for setting up his/her own password and other settings.

Bron: http://www.bellaonline.com/articles/art4776.asp

Dat account gebruik ik alleen om eventuele reparaties te kunnen uitvoeren.

Ik vermoed eerder dat het in je instellingen van de firewall voor de gebruiker zit die sommige dingen niet kan doen.
Probeer eerst eens onder dat account de optie Allow all
te activeren om te kijken of het echt wel aan de firewall ligt. Is dat zo dan moet je de instellingen van de programma´s nakijken.
Een goede site over SPF is: http://personal.atl.bellsouth.net/i/k/ikpe/

Groetjes,

Pieter

het probleem is dat die andere gebruiker het prog niet opstarten, dus kan daar de instellingen niet veranderen. Bij zonealarm gaat alles zonder problemen maar ik wil sygate.
Ik snap er niks van....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan