Lees- en schrijfbewerking mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridopl

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Bij het afsluiten van WindowsXP krijg ik meestal 2 keer een scherm met de melding:
"De instructie op 0x77e5a67a verwijst naar geheugen op 0x00c059fc. De lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt."
Ik kan OK klikken maar als ik niets doe sluit de PC ook na een tijdje af.
Heeft iemand een suggestie waar ik de oorzaak van deze melding moet zoeken. Is er een lijst waarin de betekenis van instructie 0x77e5a67a vermeld staat?
En waarom zou een lees en schrijfbewerking naar het geheugen mislukken? Alles werkt verder zonder problemen.

Hoi, dit heb ik gevonden na wat googlen:

K. Klooster: Ik kan een aantal programma's niet meer opstarten, ik krijg dan de foutmelding: De instructie op 0x77e5a67a verwijst naar geheugen op 0x003fe444. De lees-of schrijfbewerking("written") op het geheugen is mislukt.

U kunt proberen het programma opnieuw te installeren. Maar daarmee zal het probleem waarschijnlijk niet opgelost zijn. Het lijkt erop dat u een probleem met uw geheugen hebt. Sorry, met het geheugen van de computer. Als u meerdere geheugenbankjes in uw computer heeft dan kunt u ze omwisselen. Misschien dat deze programma's het dan wel weer doen, maar dat u ergens anders de foutmelding krijgt. Het is misschien aan te raden om een geheugentest te doen, maar hiervoor kunt u beter naar de computerzaak gaan waar u de computer gekocht heeft.

Hopenlijk kan je er iets mee.

Groetjes

Lees- of schrijfbewerkig mislukt

Het geheugen heb ik getest en werkt prima.
De computer werkt verder ook goed.
De foutmelding komt alleen bij het afsluiten.
Ik gebruik windows XP pro
Welke schrijf of leesbewerking mislukt is is mij niet duidelijk

Nog steeds verschijnt bij het afsluiten de melding schrijf- leesbewerking op het geheugen is mislukt.
Wie heeft nog een suggestie?

Uit zichzelf opgelost.
Komt niet meer voor dus voor mij probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan