Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

tublog

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
hai ik had een vraag over het inbouwen van een tweede
harde schijf ik heb het eens lang geleden gedaan maar ik ben het hellemaal kwijt bijvoorbeeld moet je in de bois iets veranderen hoe moeten de jumpers staan
op master of op slave kan iemand mij helpen.

Je eerst harde schijf heb je waarschijnlijk op primary master staan? Hoe het beste kun je je 2e harde schijf op primary slave zetten. Ik weet niet wat je verder nog in je pc hebt zitten, cdrom waarschijnlijk? en evt brander? dan zet je je brander op sec. master en je cdrom op sec slave.

Verder hoef je in je bios niks in te stellen als het goed is, hij ziet hem nu zo, als je de master/slave goed hebt gedaan, ook met jumpers enzo

En op een flatcable zitten waarschijnlijk 2 aansluitingen, degene aan het uiteinde is de master, en ergens tussenin zit nog een aansluiting, das de slave, weet niet of je dat nog wist maargoed.

oke dat snap ik nu maar de jupers veranderen dat heeft toch te maken met master en slave en hoe zat het nu ook al weer hellemaal links is??? tweede van links is of zie ik het verkeerd

Wat bedoel je met 1e van links en 2e van links? Jumpers zijn van die kleine blokjes achterop je harddisk. Staat waarschijnlijk op je harddisk (op de behuizing) een tekening hoe de master/slave instellingen met behulp van die jumpers gaat. Dit is per harddisk verschillend hoe je hem moet zetten voor master en hoe je hem moet zetten voor slave

Geef ff een seintje als het gelukt is. Of als het juist niet gelukt is.

dag robert ik heb inmiddels de tweede harde schijf ingebouwd als ik naar de bios toe ga herkent die hem wel als primari slave in aperaatenbeheer herkent die hem ook. en ook als de computer opnet opstart initialiseerd die ook mijn tweede harde schijf maar ga ik naar schijfbeheer zegt die dat die niet geinitialiseerd is
ook als ik naar mijn computer toe ga staat de tweede harde schijf er niet bij.

Hallo,

Heb je er aan gedacht om die tweede schijf te formatteren?
De nieuwe dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan