adsl probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kooiboy

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
adsl probleem met xp
xp houd intnet verbinding niet vast bij instellingen
drivers blijven goed geinstaleerd staan,modem is e tech zonnet v2
zodra ik de comp uit zet en opnieuw opstart dan is mijn internet verbinding verdwenen,istaleer ik de drivers op nieuw dan doet hij het weer tot ik afgesloten heb en de com weer opstart
comp is 2 wk oud ?

lijkt dat je installatie niet hellemaal compleet is. Als je via START -> Programma's->ADSL Modem groep opent, hoevel optie's zie je???

Log je in met een gebruikers account op je pc?
Ben je als admin aangemeld?

Zo niet, dan het gebeuren dat alle instellingen na herstarten weer naar "default" worden terug gezet, evenals geinstalleerde drivers.
Een soort systeem herstel ?!

Dan nog dit:
1x plaatsen bericht is voldoende voor ons :) http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=147203

hoeft bij deze modem geen aanmelding te maken gaat allemaal vanzelf
grtjs

hoeft bij deze modem geen aanmelding te maken gaat allemaal vanzelf
grtjs hoeft niet inteloggen

je bent DHCP, kan je me antwoord geven (zie boven)

ik bedoel antwoord op mijn eerste vraag, als je via START ....

stalatie is volgens mijn compleet
is hetzelfde als op mijn oude computer met w98er op

het is niet compleet, je moet +/- 5 optie's zien, vandaag heb ik bij iemand dezelfde modem geinstaleerd.

klik even op Netwerkverbindingen: wat zie je daar?

zit nu op oude computer
xp staat bij iemand anders
maar daar stonden na instalatie 2 verbindingen een met een roodkruis er door,en de ander gewoon,deze was echter verdwenen na dat ik opnieuw opgestart had?

in apparaten beheer onder Netwerkadapters zou je ADSL Modem moeten zien, ook bij USB-controller.
anders moet je als PC opgestart is, beneden in de SYSteem balk op de icoontje van Netwerk dubbelklikken, anders op "de control panel" en dan even kijken of die groene bolletjes gaan rennen. Anders modem deinstalleren en opnieuw instaleren. Maar onder XP vandaag werkte niet tot ik 5 opties naast die 2 van jou geinstaleerd heb. Trouwens, hoe installeer je die modem? Eerst CDROM opstarten of eerst de Modem aansluiten?????

eerst cdrom opstarten dan instaleren dan modem aansluiten en dan werkt hij het af

OK, is dat CDR van 2002 of van 2003? Maar hoe bedoel je XP is bij iemand anders... had die iemand anders ooit verbinding met Zonnet via ADSL ?

computer staat bij mijn vader thuis heeft ongeveer een jaar al de zelfde modem ingebruik gehad op een packbell computer en toen werkte het perfect
de cdrom is van 2003 dus zijn nieuwe drivers
heb ook al een driver bij e teh gedownload maar gaf hetzelfde probleem

dan zou je onder XP echt +/- 5 opties moeten hebben als installatie goed verloopt. Laatste 3 weken heb ik 6 van die modems geinstaleerd.
Probeer nog een keer modem te verwijderen (met aangesloten modem en via Config-scherm-software) en dan opnieuw te installeren zo als je gedaan heb. Even netwerk instellingen nakijken en eerst op de netwerk verbinding klikken om te activeren. Verloopt instalatie zonder problemen???? En na instalatie, krijg je modem icoontje in je statusbalk beneden bij de klok en nog een op je bureaublad ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan