niet te verwijderen map, sp2

Status
Niet open voor verdere reacties.

goesje

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Berichten
12
Op mijn c-schijf staat een map die ik kan vullen en legen, daaronder zit echter nog een map met de naam sp2 die ik met geen mogelijkheid kan verwijderen. Ik krijg dan de foutmelding dat de toegang geweigerd is, de schijf vol is of in gebruik is, terwijl dat allemaal niet het geval is. Wie weet wat deze map is en hoe ik het kan verwijderen?
Ik vermoed dat het wat spy-ware is daar mijn muis ook regelmatig automatisch naar een hoek van het beeldscherm wordt getrokken. Echter met spy-bot en adaware wordt er niks gevonden ....
 
De map sp2 is inderdaad een map die er tijdens een windows update door microsoft is neergezet en die is inderdaad niet te verwijderen. windows heeft die ongevraagd op mijn tweede schijf gezet (meeste ruimte) en ondanks dat ik de bestandsbeveiliging op mijn pc heb uitgezet krijg ik die map ook niet weg. Het is niet ernstig maar ik baal er wel van omdat ik voor de zoveelste keer wéér geen controle heb over mijn eigen pc :( Nog afgezien van de vraag of het verstandig is om die map te willen verwijderen, maar de grap is: die map is leeg !!!
 
je meld dat bestands beveiliging uit staat.
dus als ik het goed begrijp fat32.

dit kun je benaderen vanaf WinPe-cd of windows98 cd maar ook vanaf de diverse DOS boot diskettes.

boot met een "extern" medium ga naar de map en verwijder deze
bv in dos:
c:
cd "mapnaam"
cd "mapnaam" dit is de map waarin sp2 map staat
rmdir sp2 /s /q

succes
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan