nieuweling

Status
Niet open voor verdere reacties.

zandokan

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2004
hallo allemaal, is mijn eerste keer hier en dus nog allemaal nieuw. Vergeef me als ik niet de juiste computer jargon gebruik.

Ik heb gisteren een oude IBM 300GL gekocht met een moederbord . Er zat al een stroomkastje op. De stroomkastje geeft wel stroom maar toch wil de computer niet opstarten.
Volgens mij zat er eerst een p3 in maar ik heb mijn eigen p2 celeron erin gezet. Dat zou ook gewoon moeten werken.
Het probleem zit hem volgens mij bij de power switch\LED connector. Ik heb geen handleiding maar op het web was hier wel wat over te lezen maar niet genoeg. Ik heb namelijk te maken met 4 verschillende draden die ik dus moet aansluiten op de moederbord. Ik weet waar op de moederbord de switch\LED connector zit, maar ik weet niet in welke volgorde, dus welke kleur waarin moet. Wie zou mij aub meer hierover kunnen vertellen?
:confused:

IBM

hoi,

ja ik had daar al gekeken, heb ook het een en ander uitgeprint. De bedrading met die stekker die daarin staan komen niet overeen met die ik heb. Bij mij bestaat het uit losse stekkertjes.

Je kunt ze van de power swits wel onderscheiden? bij deze maakt het niets uit hoe je ze aansluit.

De leds kan maar op 1 manier maar dat zie je zo als ze niet branden draadjes even om wisselen en hopla dan branden ze wel.

sjj,

ik heb alles geprobeerd, en ja ik kan ze wel onderscheiden, maar er gebeurt niks. ik heb de power on en of stekkertje op alle mogelijke manieren op de power switch gedrukt en elke keer zie ik alleen de ventilator van de processor heen en weer gaan meer niet. moet ik er nu vanuit gaan dat het kapot is.

ik geef op

**** man, ik ben bang dat het zinloos is. Ik vindt het jammer dat ik niet zelf achter het probleem kan komen. Das juist het mooie, om zelf problemen met de pc op te lossen. Maar ja ik heb mijn best gedaan. Ik ben bang dat ik er nog meer geld in moet steken, hoewel dat het misschien niet waard is. Ik denk dat er niks anders op zit dan iemand te betalen om te kijken wat er mis is.

Misschien toch de voeding niet goed, of download even een manual hier

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan