Ftp server en sweex Router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

miyazaki

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2004
Berichten
8
Ik heb een ftp server opgezet en nu kunnen er geen mensen van buitenaf op mijn server komen ,wel binnen mijn netwerk.

Nu blijkt het te liggen aan mijn router,ik heb een 4 port 10/100 switch router van het merk www.sweex.com kan iemand mij duidelijk stap voor stap uitleggen wat ik moet doen zodat mensen van buitenaf ook op mijn router kunnen komen?
 
Ik kan het niet stap voor stap uitleggen maar poort 21 en 20 moeten openstaan voor een ftp.
Dit kan bij port forwarding.
Alleen weet ik niet hoe het in jouw router aangeduid word.

Maar je zou eens kunnen kijken in jouw handleiding van de router, daar staat het vast wel in.
 
Hoi,

Staat meestal ook niet in de handleiding.. bij mij ook niet maar het kan wel.. Login op je router en daar staat ergens een optie voor port forwarding of bij mij heet het : Virtual Server

Daar kun je opgeven Protocol Beide, Port range wordt dan 20 tot 21 en dan redirect ip is dan de laatste 3 nummer van de computer waarop je de ftp server hebt te draaien.

Groetjes, Dj Viper
 
Bij sweex heet het idd virtual server, maar waarom wil iedereen poort 20 ook openzetten, dat lees ik hier overal...... Ik weet dat poort 20 gebruikt wordt voor data, echter heb ik nog nooit een protforwarding gedaan op poort 20 en het werkt altijd perfect met alleen poort 21.
 
inderdaaad virtual server kan ik vinden maar welk ip adres moet ik invullen en waar moet ik de poorten invoeren?
 
Ik heb ook een ftp server met een sweex router.

Zorg ervoor dat in de ftp server (ik heb serv-u) het lokale ip adres van de pc wordt gebruikt. B.v. 192.168.2.114 Stel dus een vast ip adres in op de computer. Stel vervolgens in de router:

Public domain adres: je ip adres van je proviger
private domain adres: 192.168.2.114
poortnummers allebei op 21

dan naar virtual server:
public ip: provider ip
private ip: 192.168.2.114

Zodra iemand op je ftp wilt komen ziet de router aan de hand van het poortnummer naar welke lokaal ip hij moet "forwarden".

Suc6

stel in dat de buitenwereld
 
Ik heb ook een ftp server met een sweex router.

Zorg ervoor dat in de ftp server (ik heb serv-u) het lokale ip adres van de pc wordt gebruikt. B.v. 192.168.2.114 Stel dus een vast ip adres in op de computer. Stel vervolgens in de router:

Public domain adres: je ip adres van je provider
private domain adres: 192.168.2.114
poortnummers allebei op 21

dan naar virtual server:
public ip: provider ip
private ip: 192.168.2.114

Zodra iemand op je ftp wilt komen ziet de router aan de hand van het poortnummer naar welke lokaal ip hij moet "forwarden".

Suc6

stel in dat de buitenwereld
 
Eindelijk heb ik succes,bedankt voor jullie tips,dat heeft zeke geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan