Opgelost html video filmpjes worden niet meer afgespeeld

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Je kan de video testen met mp4/ogg van een andere website. Verander in test.html beide sources zodat de videospeler is gekoppeld aan andere videobestanden.

HTML:
  <source src="https://www.w3schools.com/html/mov_bbb.mp4" type="video/mp4">
  <source src="https://www.w3schools.com/html/mov_bbb.ogg" type="video/ogg">
Straf, héél straf: die doet het wel. Nu kan ik er helemaal geen verklaring meer voor vinden...
 
Ik vraag me af...
Is je FTP-ruimte niet in twee delen gedeeld, voor http en https?
Hoe kan ik dat te weten komen? Al de rest doet het toch wel?
Ik weet wel dat het eerst een .com adres was en dan heb ik ook .be bijgekocht die daarnaar linkte. Achteraf moest er dan nog een certificaat opkomen dus misschien staat dat bij het verkeerde adres? Blijft wel raar dat al de rest dan wel perfect werkt (afbeeldingen opvragen e.d.).
PS heb net test2 (met de code van Bron) en test3 gemaakt met mijn direct adres ingegeven.
Test2 werkt, test3 niet...
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik dat zelf nakijken? En hoe kan al de rest dan wel werken zoals het hoort?
Misschien staat dat op een andere ruimte op de hostingserver? En is wat je upload niet de juiste plek op de server wat door de webserver geserveerd wordt.

Ik denk dat je verder je reactie van je hosting moet afwachten. Wij kunnen enkel maar gissen. 🔮
 
Misschien staat dat op een andere ruimte op de hostingserver? En is wat je upload niet de juiste plek op de server wat door de webserver geserveerd wordt.

Ik denk dat je verder je reactie van je hosting moet afwachten. Wij kunnen enkel maar gissen. 🔮
Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen om het op te kunnen lossen :)
Maar inderdaad, ik zal afwachten wat de hosting me vertelt, wat wellicht pas na het weekend zal zijn.
 
Straf, héél straf: die doet het wel. Nu kan ik er helemaal geen verklaring meer voor vinden...
Je weet nu dat het voorbeeld goed werkt en dat het aan de provider ligt.
De vraag in het algeen:

<video> moet zonder 404 error werken met
type="video/mp4" en met type="video/ogg"

<audio> moet zonder 404 error werken met
type="audio/mpeg" en met type="audio/ogg"

Opmerking: audio/mpeg is een mp3 bestand
 
Er is een antwoord gekomen:

Bestand geeft niet gevonden melding op mijn site terwijl hij wel bestaat.

Soms kan het zijn dat een bestand een niet gevonden melding op jouw website geeft. Dit zijn dan meestal bestanden met een bepaalde extensie zoals bijvoorbeeld .mp4 .mp3 .docx .xlsx

Om deze bestanden te laten werken kun je een MIME type toevoegen in jouw control panel. De juiste MIME type kun je vinden via google door een zoek opdracht te doen naar bijvoorbeeld: MIME type .mp3

Nadat je de MIME type heb gevonden ga je in het control panel naar websites -> klikken op de domeinnaam -> klikken op het tabblad MIME type -> klikken op Add MIME.
Hier voer je als eerste de extensie in en daarachter de MIME type, hierna klik je onderaan op "update" en de MIME type is toegevoegd aan de website.


Nu nog uitzoeken wat ze daar allemaal met bedoelen. Blijft wel raar dat de site niet aangeeft dat het bestand niet gevonden wordt en dat die mp4 uit de door Bron gegeven source wel werkt. Misschien omdat die uit een andere URL komt.

Ben benieuwd of ik er met die 'tip' uit zal geraken...
 
Ik betwijfel op dat de juiste oplossing is. Maar je kan het proberen.

Mime types geven aan hoe een bestands-extensie geopend dient te worden.
mp4 = video/mp4
mp3 = audio/mpeg
ogg = video/ogg audio/ogg application/ogg
 
Laatst bewerkt:
Er is een antwoord gekomen:

Blijft wel raar dat de site niet aangeeft dat het bestand niet gevonden wordt en dat die mp4 uit de door Bron gegeven source wel werkt. Misschien omdat die uit een andere URL komt.

Dat zie je toch gewoon? Of kijk je blindelings naar codes die anderen geven?
Altijd goed naar de codes en adviezen van anderen kijken. Anders kan je net zo goed niet om hulp vragen.
 
Laatst bewerkt:
Oef, het werkt!!
Dat zie je toch gewoon? Of kijk je blindelings naar codes die anderen geven?
Altijd goed naar de codes en adviezen van anderen kijken. Anders kan je net zo goed niet om hulp vragen.
Sorry, het was zeker niet mijn bedoeling iemands hulp niet te appreciëren, integendeel.

Dat ik die MIME types moest 'aanzetten' was me totaal vreemd, dat moet ik toegeven. Mijn welgemeende excuses voor de tijd die jullie er ingestoken hebben met de bedoeling mij verder te kunnen helpen.

Ik schaam me eerlijk gezegd wel dat ik hier om hulp vroeg terwijl de oorzaak in feite bij mezelf lag omwille van mijn eigen onwetendheid, maar ik had echt geen idee hoe ik dit moest aanpakken. 😟
 
Ik heb even gekeken. Maar bij sommige webservers kan het zo zijn dat je de mime-types moet instellen, en dat je anders een 404 kan krijgen. Normaal gesproken worden ze anders ter download aangeboden.
Voor mij is dit ook weer nieuw na twintig jaar ervaring.

Dus stel de mime-types eens in. Ik heb ze net genoemd, dus instellen moet hopelijk een eitje zijn. Anders vind je ze ook via Google.

Je hosting heeft je al gezegd waar je dat kan instellen.

Wel frappant dat zulke veelgebruikte extensies niet standaard werken?
 
Laatst bewerkt:
Opgelost inmiddels :) ?
 
Inderdaad: opgelost!
Ik heb ineens die MIME types die je aangaf ingegeven, dus dat zou in de toekomst zulke nare zaken moeten voorkomen.
Héél erg bedankt voor de hulp, ik ben blij dat je zelf toch blijkbaar ook iets bijgeleerd hebt, zodat de tijd die je erin hebt gestoken om me te helpen toch nog iets voor jou heeft opgeleverd!👍

En misschien dat anderen die hetzelfde voorhebben, hier nu de oplossing kunnen vinden , want het blijft inderdaad raar dat zulke veelgebruikte bestandtypes niet standaard werken, zoals je hebt opgemerkt. Vandaar dat dit ook nergens in mij is opgekomen. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
ogg is een overblijfsel uit een oude specificatie. De meeste browsers ondersteunen het maar Safari (iPhone/iPad/Mac) niet. Haal de ogg source er maar uit want er staan ook typfouten in de code van de ogg regel.

mp4 (mpeg-4 / h.264) werkt goed in alle browsers op elk apparaat.

HTML:
<video width="320" height="240" controls>
  <source src="multimedia/shack_complete.mp4" type="video/mp4">
</video>

webm is de nieuwe html audio- en video standaard. Kleinere bestanden lees ik op internet. Als je deze source toevoegt even de mime instellen.

HTML:
<video width="320" height="240" controls>
  <source src="multimedia/shack_complete.mp4" type="video/mp4">
  <source src="multimedia/shack_complete.webm" type="video/webm">
</video>
 
Dank je wel voor de extra info en tip! Ik ga die site verder updaten, dus dat kan ik nog gebruiken.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan